hva gjør man? lei jobbsituasjon.

• Trådstarter Trådstarter Anonym85
  • Opprettet Opprettet
A

Anonym85

Guest
Må bare få dette ut! Er så møkkeli hele jobben nå! Vel.. ikke av direkte jobben, mer kollegaene mine. Har 2 sjefer som har null respekt for folk som jobber under dem. Når jeg begynte der for 2 år siden var alt fint og de var hyggelige men det var tydligvis bare et skalkeskjul. Ikke alle dager er ille. Men nå har jeg gått under et så stort press så lenge at jeg har mistet all selvtillit og lyst til å fortsette der. I høst hadde vi en medarbeidersamtale der de mente på at jeg ikke var engasjert nok, stresset for mye og måtte forbedre med. Har ikke fått noen oppfølgingsamtale enda. Så vet ikke hvor jeg står. Jeg føler jeg gjør en god jobb, men utifra reaksjoner på sjefene føler jeg likevel det ikke er bra nok..
Jeg har utdanning innenfor yrke og har jobbet med det før på en annen plass. Hadde ikke slike problemer da. Vil si opp, men hva da? Vi har hus, barn og biler og vi trenger alt jeg tjener i jobben. Og bare det presset med å si opp gjør meg kvalm. Andre som har hatt en lignende situasjon og som klarte å komme seg ut av det?

Vil anbefale deg å finne en annen jobb først, så si opp. Så slipper du at dere skal slite økonomisk.

Hei! Vil bare si at du ikke er alene;).
Har det sånn der jeg jobber nå, og gruer meg til september når jeg skal si opp. Mister nattesøvnen allerede nå på grunn av det. Blir kvalm og uvel bare av tanken på arbeidsplassen min. Det var 7 stykker på samme avdeling som sluttet samtidig, og etter det har det sluttet 3 til.. Regner med jeg kommer til å få problemer med mine ledere i september, men det er helt klart et lederproblem der jeg jobber:)

Mitt tips til deg er å finne deg en ny jobb, for det er nok ikke deg det er noe gale med. Det er lett å miste selvtilliten i en slik situasjon. Husk at du skal komme hjem fra jobb og ha energi til mann og barn! Du er jo på arbeidsplassen din halve dagen. Da skal du trives!

Klem!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Finn deg en ny jobb før du slutter :-) evt kan du jo sykemelde deg frem til du får ny Jobb, hvis du virkelig ikke holder ut.. Lykke til :-)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Jeg har også kommet til et punkt hvor ikke noe lengre fungerer på jobben, så jeg har begynt å søke andre jobber. Kommer ikke til å si opp før jeg har fått meg ny jobb. Sier du opp selv får du karantenetid før du får dagpenger også, så det er ikke særlig lurt å si opp en jobb før man vet man har noe annet å gå til.

Vær på jakt etter en ny jobb og hvis det blir riktig ille kan man faktisk sykemelde seg pga mistrivsel og det da gjør noe med helsen din. Får du ny jobb kan du faktisk være sykemeldt hos en arbeidsgiver, friskmeldt til nav for og jobbe andre plasser og da tiltre den nye jobben før oppsigelsestiden på jobben du har pr i dag. Dette gjorde jeg en gang, snakket med nav og de la da til rette. Du får ikke dobbelt opp med lønn.

Pr i dag har jeg en ok sjef, men dukker det opp en jobb en annen plass vil jeg heller søke den pga der jeg jobber pr i dag er ferien nesten låst til juli og mannen får ikke bestandig ferie i juli....

Sök å gå få deg en nu jobb först du.
Visst du e helt fedd upp av den jobben å mår dårligt av å gå på jobba så kan du ju sykemelde deg.
Men eg hade ikkje sakt opp jobben visst du ikkje har fått deg en annen jobb.

Jeg har vært der og endte opp sykemeldt og sa opp jobben selv.
Det var og et lederproblem. Jeg jobbet for 3 stillinger fordi en var mye borte på kurs, en kunne ikke jobben sin (eller stå opp om morran), mens jeg som skulle gjøre alt ble syndebukken.

Jeg sa opp jobben og gikk ut i sykemelding.
Det beste er nok å finne ny jobb først, men helsa er viktigere.

Jeg fikk forøvrig gjennomslag på NAV at karantenetiden for dagpenger skulle bortfalle pga tilstand på jobb.
Men det er ikke så kult å ikke ha en jobb å gå til :)

Back
Topp