Hva gjør jeg med bekkenet?

Jeg går til kiropraktor hver 14. dag, får ikke noe dekket. Blir dyrt I lenger, men er absolutt verdt det!!!

Jeg går også til kiropraktor, men setter ikke opp ny time fra gang til gang. Kjenner bare på det og ringer ved behov. Og jeg er helt enig i at det er verdt det! Men jeg håper at gratis fysioterapi (som for meg inkluderer to gruppetimer med gravidtrening i uka) skal være med på å holde kostnaden nede :)

I forhold til bekkenet så er det dessverre ikke annet valg enn å ta hensyn... Dersom du ikke tar hensyn vil du ganske fort kunne bli værre...
Krykker wer upraktisk - men blir du så plaget at du sliter med å bevege deg etter å ha gått iten vil jeg sterkt anbefale deg å ta i bruk... Og bruk to - ellers får du feil belastning, og kan ende opp med skulder og ryggplager i tillegg til at du nok vil oppdage at du får mer vondt på motsatt side...

Så vil jeg anbefale deg å få henvisning til fysio - og det virker som om det er forskjell på om du må betale eller ikke... Forrige svangerskap var det skille på bekkenløsning og bekkenløsning med gangvansker - men denne gang har jeg fått beskjed fra fysio i bassenget at det er gratis med henvisning, og fysioterapeuten jeg har gått til for trening og behandling har heller ikke tatt egenandel til tross for at jeg har brukt henvisningen fra begynnelsen av svangerskapet - da jeg ikke hadde gangvansker...

Jeg har og gått til kiropraktor for låsninger, men jeg er nå så ille i bekkenet at han ikke lenger tør å røre bekkenet mitt...

Manuellterapeut kan og være et alternativ - dette er fysioterapeut med videreutdanning og de er veldig gode på å løsne låsninger dersom det finnes behov for det... Gikk i sist svangerskap, og fikk god hjelp i forhold til bevegelser og hvordan jeg brukte(eller ikke brukte) musklene riktig for å støtte og avlaste bekkenet...

God bedring

Back
Topp