Hva gjør jeg med bekkenet?

Babydilla123

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Så fort jeg rører for mye på meg, type gå en halvtime på senter så klarer jeg ikke legge noe vekt på venstre ben, får så himla vondt i korsrygg/bekken og må bruke krykke :( så holder jeg med i ro 1 dag og det er nogenlunde greit igjen helt til jeg rører litt for "mye" på meg igjen. Skal jeg bare sitte i sofaen da eller ????

Huff da! Det er ikke noe kjekt i det heletatt, men det som kan hjelpe litt er kiropraktor eller fysioterapeut og et bekkenbelte :) det får du kjøpt på apoteket.

Bruk krykkene med en gang i stedet for å vente til det gjør vondt. Og bruk to krykker, ikke bare en.

Sånn er det her også. De dagene jeg faktisk beveger meg, så kan jeg ikke reise meg fra sofaen om kvelden :( Jeg føler det er litt sånn flaut og bruke krykker ute.... derfor bruker jeg de ikke før jeg må.... sikkert alt for seint :(

Huff da! Det er ikke noe kjekt i det heletatt, men det som kan hjelpe litt er kiropraktor eller fysioterapeut og et bekkenbelte :) det får du kjøpt på apoteket.

Takk for tips, bekkenbelte står på lista :) skal kjøpes idag!

Sånn er det her også. De dagene jeg faktisk beveger meg, så kan jeg ikke reise meg fra sofaen om kvelden :( Jeg føler det er litt sånn flaut og bruke krykker ute.... derfor bruker jeg de ikke før jeg må.... sikkert alt for seint :(

Uff ja, så upraktisk bruke ute.. Og ofte jeg ikke merker hvor ille det er før jeg setter meg ned og blir "stiv" også kommer jeg meg ikke opp igjen uten å ha kjempe vondt. Håpløst :p

Få en henvisning til fysioterapi! Det er gratis ved bekkenproblemer i graviditeten. Kiropraktor hjelper også, men det er ikke gratis.

Ville bedt om henvisning til fysioterapeut :) så lenge man har henvisning betaler man heller ingenting som det blir nevnt over her;)

Ville bedt om henvisning til fysioterapeut :) så lenge man har henvisning betaler man heller ingenting som det blir nevnt over her;)

Må bare legge til at det ikke gratis for alle med bekkenløsning. Legen påviste kraftig bekkenløsning med henvisning til fysioterapaut, men må dekke egenandelstak 2 før det evt går over på frikort.

Må bare legge til at det ikke gratis for alle med bekkenløsning. Legen påviste kraftig bekkenløsning med henvisning til fysioterapaut, men må dekke egenandelstak 2 før det evt går over på frikort.

Javel? Her er jeg egentlig bare helt i startfasen, og bruker det hovedsakelig forebyggende. Betaler ikke en krone til fysioterapeuten.
Har heller aldri betalt hos fysioterapeut ved andre typer plager så lenge jeg har henvisning fra lege.
Har man ikke det, må man betale egenandel, da fysioterapeuter har eget system på dette, og da har jeg vel betalt 250/300 kr pr gang. Er også dette alle fysioterapeuter jeg har snakket med sier :)

Hm, da håper jeg virkelig min lege tar grundig feil der og du har rett i mitt tilfelle og :p Her fikk jeg rett beskjed om at egenandel måtte jeg betale, og til et evt frikortbeløp var nådd. men da skal jeg ta med meg det du sa når jeg en vakker dag får timen hos fysioterapauten da :)

Hm, da håper jeg virkelig min lege tar grundig feil der og du har rett i mitt tilfelle og :p Her fikk jeg rett beskjed om at egenandel måtte jeg betale, og til et evt frikortbeløp var nådd. men da skal jeg ta med meg det du sa når jeg en vakker dag får timen hos fysioterapauten da :)

Tror ikke legen min heller er veldig informert om hvordan dette fungerer.
Men fysioterapeuten vet nok hvordan de skal gjøre det;) håper du får den timen snart da:)

Tror ikke legen min heller er veldig informert om hvordan dette fungerer.
Men fysioterapeuten vet nok hvordan de skal gjøre det;) håper du får den timen snart da:)

Satser på det. Men skal nispørre han/henne ut når tiden kommer. Takk, håper også det :) Kjenner at det blir verre og verre med både gåing og generelt bevegelse :p

Satser på det. Men skal nispørre han/henne ut når tiden kommer. Takk, håper også det :) Kjenner at det blir verre og verre med både gåing og generelt bevegelse :p

Når jeg har blitt henvist til fysio etter ryggoperasjon osv så har jeg også aldri betalt en krone :) uff her blir det også værre , kan snart ikke gå på butikken engang! :(

Om du må betale eller ei kommer an på diagnosen. Står det kun bekkenløsning eller bekkenplager på henvisningen må du betale egenandel. Står det derimot bekkenløsning med gangvansker så får du alt dekka.

Slik fungerer det hvertfall her. Jeg får alt dekket. Sist svangerskap måtte jeg betale egenandel se første gangene, men fikk dekket alt da jeg fikk ny henvisning.

Om du må betale eller ei kommer an på diagnosen. Står det kun bekkenløsning eller bekkenplager på henvisningen må du betale egenandel. Står det derimot bekkenløsning med gangvansker så får du alt dekka.

Slik fungerer det hvertfall her. Jeg får alt dekket. Sist svangerskap måtte jeg betale egenandel se første gangene, men fikk dekket alt da jeg fikk ny henvisning.

Merkelig at det skal være så forskjell:confused: På min står det kun bekkenløsning, og jeg betaler ingenting.

Samme her. Jeg har ingen store plager og min fysioterapi er i håp om å kunne holde det på det nivået det er nå.

Samme her. Jeg merker det, men vi satser på at ved hjelp av fysio blir det ikke verre.

Jeg går til kiropraktor hver 14. dag, får ikke noe dekket. Blir dyrt I lenger, men er absolutt verdt det!!!

Back
Topp