Hva gjør dere uten bhg-plass?

Jeg håper også på at det skal ordne seg, men tenker det er lurt å allerede nå begynne å tenke på situasjonen dersom det ikke går - er jo over 1,5 år til - så tenker det går an å forberede økonomien litt så det ikke kommer helt som kasta på.

Her skal minste få være hjemme til august 2017 :) jeg går hjemme uansett :) så trenger ikke bhg før h*n er to år:)

Satser på bhg.plass selv om vi ikke har krav på det. Hvis ikke vi får så må jeg prøve å få hjelp av besteforeldre og jobbe redusert i en periode. Kontantstøtten er vel 6000 nå, eller skulle den fjernes?

Satser på at søskenprioritering gjør susen. Gikk fint med forrige mann, da fikk vi plass da vi søkte (oppstart januar).

Hvis ikke får vi være forsiktige med årets feriepenger så vi har litt å gå på, så får en av oss gå i ulønnet permisjon.

Krysser fingrene og forbereder oss på å tenke kreativt :)

siden jeg ikke jobber kommer jeg til å ha barnet hjemme til det blir en ledig bhg plass i nerheten.

Her går storesøster i privat bhg hvor dem prioritere søsken hvert år uansett når dem er født på høsten så går nok fint her... d året storesøster begynte så var hun kun 4 av 12 som ikke hadde søsken i bhg fra før..og siste av de 8 småsøskene begynte ikke før i desember så går nok bra, hadde vært verre om vi sku hatt plass i kommunal her...

Vi fikk barnehageplass til desemberjenta vår, så det bekymrer jeg meg ikke for :) vi sto på vent helt til midten av juni, men det ordna seg ;) vi bodde ikke i kommunen enda en gang. Så det bør ikke bli noe problem nå heller

Back
Topp