Hva gjør dere uten bhg-plass?

Augustfrua

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
Dere som bor på steder det ikke er en selvfølge å få bhg-plass - har dere begynt å tenke på hvordan dere skal legge opp det året som dere ev står uten plass? Noe grep dere tar allerede nå kanskje? Selv tenker jeg å ta en tur i banken for å legge en plan for sparing.

Skal først og fremst prøve å få barnet inn i storebror sin barnehage og håpe på at søskenretten gjør at vi får h*n inn. Hvis ikke må vi lete etter dagmamma:-)

Er heldigvis sikret plass siden søstrene går i bhg..eller den ene når den tid komner;)

Dersom vi ikke får plass har jeg en venninne som er dagmamna som allerede har sagt hun har plass til spiren :-)

Den tid den sorg tenker jeg, problemet oppstår ikke før om 1,5 år så jeg venter med å planlegge det. Tenker at jeg får finne en familiebhg ellerdagmamma om vi ikke får plass, evt får jeg jobbe 50% et år siden mannen jobber offshore og er hjemme halve året :-)

Tenker å ta ulønnet perm frem til januar. Håpe på plass fra da i storebror sin bhg. Hvis ikke får jeg finne en dagmamma eller noe i mellomtiden.

Den barnehagen storesøster går i pleier alltid å ha plasser, så satser på at det skal gå fint. om ikke så fortsetter jeg studiene hjemmefra og jobber kveld og helg når mannen er hjemme :)

Ingen anelse. Antar at vi må finne en dagmamma.

Har ikkje tenkt så veldig på det - samboeren jobber turnus 4-4, så om vi ikkje får plass er det "kun" annakvar måned vi har eit problem.. Mamma er pensjonist, får appellere til bestemorgenet om ikkje ho evt kan passe når eg er aleine :)

Jeg krysser alt jeg har for at vi får inn på søskenfordel og at jeg føder før 1 sept :p vi må finne på et eller annet.. Jeg tjener mest så jeg må jobbe.. Bah...

Her får ingen septemberbarn barnehageplass før de er 2 år, det er alt for få barnehageplasser i kommunen. For oss er ikke det noe problem, vi ønsker egentlig å ha babyen hjemme til han er 3 år, men jeg synes det er helt tragisk for de foreldrene som er avhengige av plass.

For vår del, siden vi for lengst har planlagt å ha barnet lenge hjemme, så har vi allerede litt penger satt unna til ekstra utgifter i den perioden. Så prøver vi å holde forbruket litt lavt, ikke ha så mye unødvendige utgifter, reise på billige ferier osv.. Blir det trangt økonomisk kan vi alltids få avdragsfrihet på huslånet en periode, så for oss skal det gå greit. Jeg planlegger å ha ulønnet permisjon en periode etter at fødselspermisjonen er ferdig, og så etterhvert begynne å jobbe litt kveld og helg mens mannen min er hjemme.

Det blir nok dagmamma, hvis h*n ikke får plass i storebror sin bhg eller en annen. Skulle gjerne tatt ulønnet perm frem til, men det har vi rett og slett ikke råd til..

Det har jeg ikke tenkt på en gang enda :/ Håper det er barnehageplasser nok her :) Hvordan kan man finne ut det?
Alt en førstegangs ikke tenker på :P

Storesøster som er født tidlig i oktober fikk ikke plass før hun nesten var 2 år... Enda hun hadde storebror i barnehagen...

Blir nok et ekstra år i permisjon. Og jobbing på kvelder og i helger på en institusjon eller noe sånn. Har ikke råd til å bare gå hjemme, uten å jobbe. Evt kanskje være dagmamma..

Vi prøver å få til permisjon, lønnet og ulønnet, frem til januar 2017 og krysser fingre og tær for at det ordner seg :P

Back
Topp