Hva gjør dere på vinteren? (klær/bilstol) *inspirert*

*lykkeligst* skrev:
Har dere på ungene vinterdress når dere fester de i stolen?
Starter dere bilen før dere går ut så den er varm?
Har dere varm garasje?
Har dere kupèvarmer?

Nei, ungane har ikkje vinterdress på i bilen. Eg har heller ikkje vinterjakke på. Eller, det hender eg har den på, men då opnar eg den så bilbeltet kjem inntil kroppen. Då ungane var små hadde vi babysetet inne, satte babyen (med vanleg innetøy + ulldress, hue, vottar og sokkar) i setet og la ullteppe oppå før vi gjekk i bilen. No som ungane er større har dei ulldress eller -genser på seg, og om vinteren har vi tepper liggande i bilen så dei har noko å ha over seg.

Dei få dagane i året det er skikkeleg kaldt og bilen er overfrossen hender det at eg startar den opp fem minutt før eg går ut. Eller eg startar den når eg begynner å skrape is. Hadde ein liten ovn før, men den er ødelagt.

Ingen garasje eller andre varmemuligheter.

Gitte__ skrev:
Vi kan ikke parkere ved huset om vinteren. Er vi heldig er det bare 10 min å gå til bilen, er vi uheldige kan det hende vi må gå i 20-30 min. Så her ender barna ofte med dress i bilen. Hvis ikke er dei kalde og klissvåte :P

20-30 minutter å gå til bilen??? Kan jeg spørre hvor dere bor?

har et tykt ullteppe som jeg pakker uttapå istedefor å ha på dress i stolen :)

Bilstolen til babyen har vi jo inne, så den er ikke kald...? 
Litt varme klær, kanskje ikke full dress, men det kommer an til på hvor og hva man skal. Det tar jo 5-10 minutter til bilen er varm, så det er ikke noe problem... 

Amorosa skrev:

Gitte__ skrev:
Vi kan ikke parkere ved huset om vinteren. Er vi heldig er det bare 10 min å gå til bilen, er vi uheldige kan det hende vi må gå i 20-30 min. Så her ender barna ofte med dress i bilen. Hvis ikke er dei kalde og klissvåte :P

Byen. Soneparkering (hurra) ;)

20-30 minutter å gå til bilen??? Kan jeg spørre hvor dere bor?

Bilstolpose, der ungen er festet i selene inni posen. Ikke for mye klær på under selene, å det slipper man uansett når man har bilstolpose:)

Har ALDRI på vinterdress eller tykk jakke i bilen.
Bilen står i garasjen på vinteren, så har han ull eller fleecedress på seg

Jeg bruker bare ull. To lag ull om det er 10-15 blå. (Nøstebarn).
Bilen ungene kjører for det meste står i garasjen under leiliheten på bakkeplan og der har vi varmtvannsbereder og diverse rør... så der skal det helst ikke bli frost. Så jeg starter ikke bilen her nei. Men der vi bodde før (2 år siden) startet jeg bilen først når jeg skulle ut med spedbarn i 14blå. Har ikke kupevarmer eller sånt fancy. Trenger ikke det pga garasjen. 

som regel må bilen skrapes, og da varmes bilen opp mens de har yttertøy på. Så tar vi av ytterjakkene når vi skal kjøre, har som regel en ullgenser eller ulldress på da.

Back
Topp