Hva gjør dere om dagene?

Beckymams

Just keep swimming
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Hvordan fyller vi dagene våre vi som er i permisjon?

Her så består d av å sitte/ligge på gulvet ved siden av lillesøster mens hun leker seg. Jeg kan sjelden gå bort fra henne og gjøre husarbeid.

I tillegg er d grøt om morgenen. Hun sover korte dupper og da prioriterer jeg å spise.

Vi triller av og til, men hun er ikke superglad i å trille.

Hva gjør dere?
 
Triller enten alene eller sammen med andre
Leker på gulvet
Barseltreff med andre marsbabyer (hs gruppe) og de er på matten sammen
Café turer
Svømmehallen
Besøk hos mine foreldre
 
Varierer. Litt trilleturer, rydding. Bader av og til, snart begynner vi på babysvømming. Ligger på gulvet en del
 
Rydder
Leker

Han liker ikke trille tur og sover heller ikke så bra andre steder. Derfor ender vi som regel opp med å være hjemme. Så gjør jeg det som trengs :)
 
Går på tur, noe som er mye lettere nå når vi har byttet til sportsdel. Bruker ellers mye bæresjal. Vi leverer og henter storesøster i bhg, leker litt på matten, treffer andre, nyter HVERANDRE og tar livet med ro. Har ikke så mye planer, men tar det som det kommer. Om kun to uker skal jeg tilbake i jobb i ti uker, gruer meg enormt mye :( Trøsten er 9 mnd til hjemme med lillemann etterpå <3
 
Leker og prater med lillemor. Klesvask, husarbeid og matlaging i den grad jeg rekker det. Husarbeid blir stort sett mens hun sover den lengste duppen sin på formiddagen, matlaging funker greit hvis hun er med og ligger på gulvet på kjøkkenet. Men merker hun er mer utålmodig for tida..
Går tur med hunden stort sett hver dag, enten med eller uten vogna. Hun sover ikke så bra i vogna lenger, så prøver ofte å få fått tur uten vogna.
Ellers går det jo en del tid til amming, grøt/smaksprøver og få henne til å sovne når hun skal duppe. Vi er stort sett hjemme, men reiser ganske ofte til Trønderlag på besøk til familien min, nettopp vært der en uke nå:) Også jobber jeg en dag i uka nå.
 
Gjør masse husarbeid, leker koser, ammer, går tur, besøker mamma, henter storebror, lager middag. Også er det litt andre ting i ny og ne.
 
Leker og "trener" på gulvet, spiser, sover, prøver å få til en trilletur eller i hvert fall være ute litt hver dag, vaske/koke flasker, leser eventyr/barnebøker, besøker foreldrene mine eller en venninne i ny og ne for litt avveksling. Vasker klær, støvsuger og lager middag når/hvis hun er medgjørlig og kan sitte litt i vippestolen sin (eller mens hun sover). Og titter litt på ulike nettsider mens hun sover.
Det er det jeg kommer på..
 
Leker, husarbeid, trilletur, trilletur på mandager med andre mødre så går vi på café etterpå :) barseltreff en gang i uka, besøker jobben og en venninne i nabobutikken, snakker masse med mamma på telefon :p er alene så og si hele dagen så blir veldig pratesjuk
 
Leverer storebror i barnehagen, går turer, møter ei venninne som også har permisjon, ser på tv, husarbeid, lager middag til guttene kommer hjem! Ellers blir det mye leking på gulvet, mating og kos, og prøver å sove litt sammen på formiddagen:) Og idag begynner vi på babysang, spent på hvordan det blir!
 
Leke, spise (driver med smaksprøver og forsiktig mattilvenning), sover litt mens hun sover av og til, trilletur, café, babykino, snart babysvømming, litt shopping, snart på tide å begynne i åpen barnehage. Og ørlittegrann husarbeid. Har som mål å få vasket vinduene før permisjonen er over. ;)
 
Back
Topp