Hva gjør dere mens dere venter på at babyen skal komme?

Lykketroll91

Blir kjent med forumet
Jeg er sykemeldt, og sliter med å få tiden til å gå om dagene. Så jeg lurer på hva ting dere gjør mens dere venter på at babyen skal komme?

Bruker alt for mye tid her inne, trener litt hund og tusler på tur (ut fra hva formen tillater, så er ikke nødvendigvis så mye eller langt), strikker litt, sover og ser litt for mye på tv. :p Jobber 40% enda da, så blir noen timer jobb i løpet av uka også.

Jeg rydder og vasker for det meste. Elsker ny vaska gulv og lukten ifra det:happy: elsker å dekorere, så jeg har fikset opp ingangspartiet med vår osv. Klarer ikke mye pga bekkenet, men litt og litt.

Går igjennom loft, kjeller, skuffer, skap, og legger til rette for oppussing av kjøkken :p Og planlegger videre oppussing i hjemmet :)
Utenom, og ta vare på to små, og gå i åpen barnehage :D

Sover så mye og så ofte jeg kan, ser på TV. Har to skolebarn så ettermiddagene går fort!
Har desverre så godt som ikke noe energi til å vaske, rydde osv. Blir noe klesvask og overflaterydding..
har ett strikkeprosjekt som jeg veldig snart er ferdig med, må finne gnisten til å gjøre det helt ferdig!

Er sykemeldt jeg også.
Gjør litt husarbeid, men mest klesvask siden jeg ikke klarer å gjøre så mye pga bekkenløsning og mye vann i beina og kroppen generelt.
Jeg holder på å strikke et teppe akkurat nå.
Brukte et par dager på å sy et babynest.
Leser litt hver dag fra boken Mamma for første gang av Gro Nylander.
Ser på netflix [emoji87]
Leser altfor mange artikler om alt som har med babyer å gjøre [emoji14]
Min mor jobber i Nordsjøen, så når hun er hjemme i 4 uker så tilbringer vi mye tid sammen.
Akkurat nå er hun ute i 2 uker, så da går jeg litt på veggene

Sykemeldt her også.

Jeg går en tur med hunden til dagen, nå går det veeeeldig treigt, men får hvertfall litt frisk luft.

Sitter alt for mye på mobilen og leser. Ser youtube videoe av gravidoppdateringer samt pakking av fødebagger[emoji23] Ser ellers mye på tv (sumo, nrk nett tv, netflix) jeg også..

Er en del med veninner som er i permisjon hvis jeg orker.

Gjør litt husarbeid alt etter hvordan formen er.

Sykemeldt her også. Blir fort litt rastløs, prøver å ha noen dagavtaler i løpet av uka. Husarbeid må gjøres, men stresser ikke over det og tar det etter hvordan kroppen føles. Neste prosjekt er å vaske babytøy.

Skole og 3 barn. Har liksom ikke noen tid til å gjøre noe jeg virkelig vil. Da må jeg ofre en studiedag. Og det gjør jeg.. Da bruker jeg tiden på å ta igjen serier og hvile. De dagene er de som går raskest. Dessverre:hilarious::hungover:

Har noen småting som jeg gjør hver dag. F.eks jordmor time, fysio terapi, tar en kaffe med en venninne, div husarbeid (nedprioritert), lagd meg en liste med hva som gjenstår ifh til babyen (så det skal jeg gjøre nå fremover. F.eks handle inn utstyr til fødebagen, skru sammen seng/vugge, finne frem alt av utstyr osv.) Ellers ser jeg ganske mye på tv.. ;)

Fint lite og ingenting - dagen lang. [emoji85]

I har jeg brettet det stativet med lillebrorklær som jeg vasket i går, og vasket og hengt opp en ny maskin lillebrorklær. Om jeg orker litt senere, skal jeg vaske opp det jeg skal pakke ned i fødebagen. I mellomtiden ligger jeg bare her og glor.

Foruten levering og henting i barnehagen, så ser jeg altfor mye på tv, og så strikker jeg. Minst annenhver uke er det kontroll på sykehuset. Ellers prøver jeg å vaske litt klær, legge sammen litt klær. Ettermiddagen går til å være mamma, prøve å lage middag og legging hvis mannen jobber sent. Jeg gjør så mye jeg kan, og det er ikke stort!

Går i jobb med redusert tempo, gjør det jeg klarer og arbeidsgiver er fornøyd med at jeg er på jobb. Orker ikke å være hjemme og gruble i forhold til risikosvangerskap. Mye legetimer og styr nesten hver uke. Greit å være på jobb, få tankene over på noe annet.

Ellers har jeg fått tatt en vår opprydning i hagen. Nå får der spise og gro det som kommer fram.

Skal begynne på soverommet denne uken før å få på plass seng. Det må gjøres en større ommøblering av hele soverrommet. Bare tanken får meg til å finne på andre ting. De andre store tingene er på plass.

Så er det bare klær igjen. Pga usikkerheten i hvor lenge jeg får gå gravid og at ting kunne ha gått gale til nå. Har jeg ikke klart å handle klær. Dette litt fordi ungene hadde blitt liggende lenge på sykehus hvis fødselen måtte settes i gang. Det er en evig pinebek alle kontrollene på sykehuset.

Kommer meg til uke 32 på onsdag og da forbi neste milepæl. Så får kjøpe inn noe klær i str 50, basis garderobe. Har ganske stor familie, så vet det kommer en god del gaver på et eller annet pkt. Bor sentralt og har gode shopping muligheter 5 min unna med bil.

Har noen verv jeg har begynt å trappe ned aktiviteten på. Så har nok å gjøre.

Er 60 prosent sykemeldt og dagene jeg er hjemme går med til netflix og strikking, en tur med hunden og å lage litt mat. Kun avslapping for å takle jobb de timene jeg er der. Jeg elsker å strikke så synes dagene jeg har fri går kjempefort :D

Jobber 50%. De dagene jeg ikke er på jobb så pleier jeg å ha litt forskjellige ærender. Er glad i Wunderlist-appen hvor jeg har enn sånn dagliste med litt gjøremål. Det kan være så enkelt som:

- Vaske og brette klær
- På cafe med venninne
- Planlegge middager ut uken
- Planlegge mat å fylle fryseren med før babyen kommer
- Handle mat
- Kjøpe større kjøleskap og bytte ut det lille vi har
- Selge lille kjøleskapet på finn
- Se nyeste episode av Billions, Suits eller Westworld
- Overraske kjæresten med massasje etter jobb
- Trene styrke
- Svømme med venninne
- Kjøpe baby-utstyr på Finn

Noe sånt :p

Jobber 50%. De dagene jeg ikke er på jobb så pleier jeg å ha litt forskjellige ærender. Er glad i Wunderlist-appen hvor jeg har enn sånn dagliste med litt gjøremål. Det kan være så enkelt som:

- Vaske og brette klær
- På cafe med venninne
- Planlegge middager ut uken
- Planlegge mat å fylle fryseren med før babyen kommer
- Handle mat
- Kjøpe større kjøleskap og bytte ut det lille vi har
- Selge lille kjøleskapet på finn
- Se nyeste episode av Billions, Suits eller Westworld
- Overraske kjæresten med massasje etter jobb
- Trene styrke
- Svømme med venninne
- Kjøpe baby-utstyr på Finn

Noe sånt :p
Jeg lastet ned appen, så genialt! Setter meg små mål for dagen derpå før jeg legger meg, og føler jeg faktisk har gjort noe fornuftig når dagen er over, og jeg har fått krysset ut punktene. [emoji108]

Veldig lite :p

Jeg sover faktisk mye de siste dagene. Ellers går det mye i hviling. Jeg får ikke lov å gjøre så mye, og om jeg gjør noe (som i går morges vasket jeg badet) så blir kroppen helt ødelagt.

Nå prøver jeg egentlig bare å finne nok energi til å gjøre ferdig her hjemme. Jeg har allerede sett på «oppgavene» i to uker :p

Back
Topp