Hva gjør dere i helgene med barna?

Å ja det hender det,om det har skjedd mye i uken.

Vi er på lekeland/museum
Badelabd
På besøk eller har besøk
Søndagsturer i skogen

Vi må finne på noe hver dag, og må være litt ute. Er det dårlig vær så kan vi i det minste ta en tur på nærsenteret bare for å se litt folk om det ikke er andre inneakriviteter noe sted (kino, lekeland, svømmehall, museum, bibliotek, besøk el). Vi er gjerne i skogen. Formiddagene er late da. Vi venter til yngste har sovet formiddagadupp før vi gjør noe aktivt, eldste elsker late morgener i pysjen foran tv/nettbrett.

Vi må finne på noe hver dag, og må være litt ute. Er det dårlig vær så kan vi i det minste ta en tur på nærsenteret bare for å se litt folk om det ikke er andre inneakriviteter noe sted (kino, lekeland, svømmehall, museum, bibliotek, besøk el). Vi er gjerne i skogen. Formiddagene er late da. Vi venter til yngste har sovet formiddagadupp før vi gjør noe aktivt, eldste elsker late morgener i pysjen foran tv/nettbrett.

Flinke dere er, jeg er nok litt inne menneske til tider. Men er veldig godt å komme ut når man får til det :)

Frøkna kommer ofte med ønsker til hva hun ønsker at vi skal gjøre. Noen ganger er det bare å sløve oppå hverandre i sofaen (altså meg med ungene oppå :P ), gå på lekeplassen, biblioteket, rusle rundt ved elven, dra på lekeland, vitenskapsenter,spiller spill, tegner.. eller at hun bare besøker venner.

Ikke alltid det må skje noe, men som regel må vi finne på noe på søndager.
Lørdager er ofte handledag og vi er på farten.

Noen ganger lekeplass, skogen, kino, lekeland og svømmehall (ikke ofte de to siste )

Vi må ut og finne på noe, hvis vi har ting som må ordnes eller handles ( tur på fyllinga, hagesenter ol) så går lørdagen til det, hvis ikke er vi på tur, søndager er vi Alltid på tur.

Jeg også er egentlig et innemenneske, men elsker å være i skogen. Så pleier å være ute en stund hver dag i helgene, så lenge det ikke regner i vinkel og sånn.
Lekeland ol er vi også på innimellom, men må innrømme at det er laaaangt nede på lista over hva JEG ønsker å bedrive helga til. :p syns det er utrolig bråkete og slitsomt. Men hva gjør man ikke for barna? :p
Nei, turer i skogen. Besøk. Brettspill. Sløve morgener. Baker. Maler og er kreative. :)

Eldste pleier å vere utkjørt etter skulen, så han treng som regel laurdagen til å komme seg på igjen. Ofte vil han "berre" leike og spele med vener eller aleine. Sjeldan han vil vere med på sosiale tilstelningar. Kino går an.

Lille er superdupersosial og vil vere med på ALT alltid. No er ho travelt opptatt med teater og har ein del forestillingar i helgene, så dei dagane/helgene det er fri kosar ho seg med vener. Om det ikkje er nokon vener heime/tilgjengeleg har ho behov for å finne på noko med oss; svømmehallen, handletur, kafé, tur ut, besøke familie, etc.

Litt forskjellig. Vi har fast bade - date hver lørdag. Også er vi ute litt, og siden vi pusser opp hus er hun ofte med på det. Ellers så forsøker vi å besøke slektninger litt her og der :)

Søndager er ofte en litt slapp dag. Ser at barna både ønsker og har godt av en rolig dag. Men om det blir en innedag med diverse inneaktiviteter så triller jeg gjerne en tur med minsten og muligens går en tur på butikken med eldste bare for at de skal få litt luft, da sover de mye bedre;)

Mine er ganske flinke til å aktivere seg selv til tider, og det er litt godt. Men ja ubrukt energi kan tære på de fleste :p
Ja det er mine også, hvertfall eldste. Men jeg ser han har godt av å være ute og være litt sosial enten med oss eller andre. Synes ikke noe om å være inne hjemme en hel helg med barn.

Last edited:
Vi har stor hage med leke apparater, og vi er alltid ute hvertfall en runde. Men nei vi må ikke dra bort og finne på noe hver helg!

Hender ofte at vi bare er hjemme, men her er det så masse unger på tunet at de enten leker ute sammen eller løper inn og ut hos hverandre :) Ellers handler vi gjerne på lørdagen, og går i skogen/svømmehallen/kino og sånne ting på søndagen. Men er ofte bare hjemme, deilig for både store og små og ikke mase så mye rundt hele tiden.

Vi spiser alltid lunsj i byen på lørdag med hele familien. Ellers så er vi mye ute, i familiemiddager og så er det nesten alltid en bursdag også:)

Back
Topp