Hva gjør dere for ikke å tenke konstant på SA?

jeg er nesten overrasket over hvor mange som tar så mange ultralyder xD dette er andre gang for meg, og forrige gang tok jeg 1 ultralyd i 2d og en i 3D :) Er det vanlig å ha 4-5 ultralyder i første trimester? Er ikke det å være litt i overkant bekymret? altså, jeg blir nesten bekymret selv over at jeg ikke har tenkt på det en gang :)

Hadde det ikkje vore for at eg ikkje veit ko langt eg egentleg er (mensen var ikkje kommen ordentleg igjen etter fødsel), og når den UL ikkje er i samsvar med sex so blir det to ul tidleg. Ellers hadde et holdt meg til OUL og ein i 3D
I fjor var eg inn og ut av sjukehuset gjennom heile sv pga sterke smerter, nyrestein og ein kropp som ville starta fødselen i tider og utider, så vart det masse UL. Det som var det positive her, var jo at eg fekk sjå utviklinga :)

Er det slik at noen 'kjenner' at noe ikke er som det skal før en SA/MA, eller skjer det bare sånn helt plutselig? En jeg kjenner hadde veldig mye stikking og vond murring, måtte på do heeeele tiden og følte at det var noe som ikke stemte. Det endte i en SA i uke 5..

Back
Topp