Hva gjør dere for ikke å tenke konstant på SA?

Solsikke2016

Glad i forumet
Hei,

Verdens teitest spørsmål, men hører med dere likevel.

Testet pos i går, og er 4 +3. Selvsagt lykkelig for det, og er foreløpig heldig vinner av få symptomer. Kjente ett snev av kvalme etter lunsj, men håper det var innbilt kvalme :)

Men, har tidligere vært gravid 2 ganger (SA i 2007) og Blighted ovum i 2011. (det siste var ett stort sjokk på 9 uker UL).
Så nå sniker følelsen av litt nervøsitet seg inn. Hva om, hva hvis, håper ikke at... osv.

Hvordan klarer dere andre å holde troen oppe? :-)

Hei,

Verdens teitest spørsmål, men hører med dere likevel.

Testet pos i går, og er 4 +3. Selvsagt lykkelig for det, og er foreløpig heldig vinner av få symptomer. Kjente ett snev av kvalme etter lunsj, men håper det var innbilt kvalme :)

Men, har tidligere vært gravid 2 ganger (SA i 2007) og Blighted ovum i 2011. (det siste var ett stort sjokk på 9 uker UL).
Så nå sniker følelsen av litt nervøsitet seg inn. Hva om, hva hvis, håper ikke at... osv.

Hvordan klarer dere andre å holde troen oppe? :)
Kjenner meg sånn igjen!! Selv mistet i uke 10 ma...var da full av gravid symptomer...så veldig vanskelig å tro på at det skal gå godt uansett om symptomer er her!! Jeg prøver å trøste meg med at om det nå er noe galt med spiren, så er det bedre at den kommer ut raskt...og at det statistisk sett er mye større sjanse for at det skal gå bra enn ikke... Men hjelper strengt tatt ikke mye...så bestiller nok en tidlig ultralyd allerede i uke 6, og så ofte jeg trenger frem til uke 12, om alt er fint.. Lykke til med å holde troen oppe...er forresten også 4+3 i dag!!:-)

Har bare en god magefølelse denne gangen så tenker ikke på sa og ma i denne graviditeten noe som jeg gjorde sist, men da hadde jeg en dårlig følelse og endte i sa.. Tenker bare at spiren den SKAL sitte helt til i mai :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk jenter! :) Jeg skal tenke positivt, det ordner seg helt sikkert for oss! Er jo fullstendig klar over at jeg ikke kan styre dette, men vil så gjerne ha denne lille bebisen :)

Krysser fingre for dere også! Blir fint å følge dere helt til mai :D

Jeg føler at jeg går litt og holder pusten. Veldig skummelt med ting man ikke kan kontrollere!

Må berre trekka pusten og tenka positivt. Eg tenker også, at dersom detta ikkje går, så var det heller ikkje meningen.

MA står for medisinsk abort.
Hei. Det er ikke helt riktig. En "missed abortion" betyr at fosteret er dødt i livmoren, men at det ikke støtes ut

Ved spontan abort oppdager kroppen det og støter fosteret ut.

Hei. Det er ikke helt riktig. En "missed abortion" betyr at fosteret er dødt i livmoren, men at det ikke støtes ut

Ved spontan abort oppdager kroppen det og støter fosteret ut.

Åja, så det er engelsk! :oops:
På google stod det på norsk at det betydde medisinsk abort, men godt at jeg også får lære det slik det egentlig er. :)

Er igrunn overraskende rolig denne gangen, men likevel veldig nervøs pga all denne spottingen. Går bare å venter på å begynne å fossblø samtidig som jeg egentlig tenker det går bra. :-/
Håper jeg blir enda roligere når jeg får svar på hcg prøvene til uka! Har virkelig lyst at dette skal fungere :-)

Må stadig vekk minne meg selv på at jeg ikke kan ha destruktive tanker! Men så må jeg minne meg selv på det fem minutter etterpå.... Er som å gi en beskjed til mannen - inn det ene øret og ut det andre :P

Det er vanskelig, men det går på et vis :)

Tenker en del på SA når jeg får kraftige murringer. Får ofte det når jeg er sliten. Smerten sitter mye i korsryggen og litt i magen noen ganger. Det er ikke lett å la være å tenke på det!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Tusen takk for svar jenter, nå henger jeg litt mer med her. :)
Jeg har småblødd litt idag igjen. Dette er noe som har skjedd to ganger tidligere, men da har det vært ubetydelig lite og stoppet fort. Idag har det vært endel mer, men likevel ikke veldig mye, og helt mørkt. Ser nok mer ut enn hva det er. Har dere opplevd dette? Har ikke smerter i det hele tatt, men blir fryktelig redd kjenner jeg!

Tusen takk for svar jenter, nå henger jeg litt mer med her. :)
Jeg har småblødd litt idag igjen. Dette er noe som har skjedd to ganger tidligere, men da har det vært ubetydelig lite og stoppet fort. Idag har det vært endel mer, men likevel ikke veldig mye, og helt mørkt. Ser nok mer ut enn hva det er. Har dere opplevd dette? Har ikke smerter i det hele tatt, men blir fryktelig redd kjenner jeg!
Er det brunt eller med svart? Kan jo være greit å ta en tur til legen om det fortsetter.
Lykke til <3

En mellomting vil jeg si. Var hos legen igår og tok blodprøver. Skal tilbake på mandag og ta nye for å se om HCG nivået har steget. Blir spennende. Litt nervepirrende helg det her. :/

En mellomting vil jeg si. Var hos legen igår og tok blodprøver. Skal tilbake på mandag og ta nye for å se om HCG nivået har steget. Blir spennende. Litt nervepirrende helg det her. :/
Ja det er vanskelig å si. Har spottet selv denne uka fra mandag til onsdag. Så blir veldig nervøs og usikker. Har også tatt hcg test, og fikk gabske lavt tall idag, så jeg gruer meg litt til å høre resultatet til uka om det har steget eller sunket... Ønsker deg masse lykke til, håper på det beste for oss begge :-)

jeg er nesten overrasket over hvor mange som tar så mange ultralyder xD dette er andre gang for meg, og forrige gang tok jeg 1 ultralyd i 2d og en i 3D :) Er det vanlig å ha 4-5 ultralyder i første trimester? Er ikke det å være litt i overkant bekymret? altså, jeg blir nesten bekymret selv over at jeg ikke har tenkt på det en gang :)

jeg er nesten overrasket over hvor mange som tar så mange ultralyder xD dette er andre gang for meg, og forrige gang tok jeg 1 ultralyd i 2d og en i 3D :) Er det vanlig å ha 4-5 ultralyder i første trimester? Er ikke det å være litt i overkant bekymret? altså, jeg blir nesten bekymret selv over at jeg ikke har tenkt på det en gang :)
Jeg har tenkt på det samme...

Back
Topp