Hva er sikrest? ang bilsete -hva ville DU gjort? Oppdatert...

ORIGINAL: shorty86

må nok si bakovervendt bak

Eni i den

ORIGINAL: Ågot Stang

ORIGINAL: Helene Harefrøken

Forovervendt bak, helt klart![:)]

Det er jo det minst sikre alternativet..

Regner med du skjønte det TS men hvis det var noen tvil så er bakovervendt i forsetet mye mer sikkert enn fremovervendt i baksetet :)
Nå så sikkert du i overskriften at TS spurte hva den enkelte ville ha gjort, og dette er hve JEG ville ha gjort[:)] JEG synes at unger i forsetet er en uting så sant man har mulighet til noe annet[:)]

Signerer

ORIGINAL: Karla

Regner med du skjønte det TS men hvis det var noen tvil så er bakovervendt i forsetet mye mer sikkert enn fremovervendt i baksetet :)
Nå så sikkert du i overskriften at TS spurte hva den enkelte ville ha gjort, og dette er hve JEG ville ha gjort[:)] JEG synes at unger i forsetet er en uting så sant man har mulighet til noe annet[:)]

hvorfor er det en uting?

HVORFOR skal du ha babyen forran?? For å kunne se på den hele tiden??

ORIGINAL: Karla
nei, i denne diskusjonen var det vell snakk om alternativene bakovervendt stol foran eller framovervendt stol bak, tror ikkje det gikk på om en kunne se på ungen eller ikke, men hva som var sikkrest av di to?

Slik tolket jeg det også.

Hun spør ikke hva vi personlig mener er tryggest, hun spør HVA ER TRYGGEST :-) Ekspertene er enig på det området og ingen vil svare forovervendt bak(så sant airbagen er koblet ut selvsagt).

ORIGINAL: ~Elita~

Hun spør faktisk om hva ville DU gjort [8D]

Hun spør aller først Hva er sikrest? [8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D]

Hvis vi skal kverulere om det [;)]

ORIGINAL: ~Elita~

haha sorry jeg bare måtte. [8D][:D]

Jeg også he he. Ikke vondt ment [;)][:D]

hvis du er opptatt av å gjøre det som er sikrest, så er det ingen annen mulighet enn å ha ungen bakovervendt i forsetet...
bakovervendt er det beste og sikreste, forovervendt er nest best og nest sikrest..

Ser på poll'en at det er flere som mener forovervendt bak er sikrere enn bakovervendt foran (med redusert sikt), men dette har vel også litt med barnets alder å gjøre.
Jeg er oppe i det dilemmaet selv, i min bil er det ikke plass nok til et bakovervendt sete så jeg kjøpte et forovervendt. Etter å ha lest en hel haug med informasjon om temaet, har jeg bestemt meg for å returnere setet og kjøpe et bakovervendt til å ha i forsetet (uten airbag selvsagt).

ORIGINAL: leopold

Ser på poll'en at det er flere som mener forovervendt bak er sikrere enn bakovervendt foran (med redusert sikt), men dette har vel også litt med barnets alder å gjøre.
Jeg er oppe i det dilemmaet selv, i min bil er det ikke plass nok til et bakovervendt sete så jeg kjøpte et forovervendt. Etter å ha lest en hel haug med informasjon om temaet, har jeg bestemt meg for å returnere setet og kjøpe et bakovervendt til å ha i forsetet (uten airbag selvsagt).

BRA!

hadde valgt bakover vendt foran med redusert sikt. ikke forover vendt.
men jeg skal ha ungene i bakover vent sete i baksetet.
kjøper bare et speil å festet bak slik at jeg kan følge med henne uansett.
Jeg vil ikke ha de små foran i bilen[&:]

ORIGINAL: Kaisa*Karianne

Hadde hatt henne bakovervendt foran.

Men bare et spørsmål, håper ikke jeg kupper tråden her, koster det ikke ganske mye å koble ut airbagen???? Mener en venninne av meg måtte punge ut med 6000kr for å få den av...

Det er veldig vanskelig å si, for det er forskjeller på pris på forskjellige merker og fra sted til sted. Hør med ditt merkeverkested :-)

ORIGINAL: **mam**
man får dessverre ikke byttet en bilstol[&o]

ikke der jeg jobber i allefall...Ville bare opplyse om det[:)]

Det er verdt et forsøk. Har hørt om folk som har fått byttet.

joda, men man bør ikke forvente det[:)] hvis det er noen dager siden stolen ble kjøpt kan det bli vanskelig..
Det er jo trossalt sikkerhet det går på...

Jeg kjøpte den i går, og den er ikke blitt brukt. Da jeg kjøpte den fikk jeg feilaktig informasjon siden selgeren sa at man kan bruke forovervendt fra 9 kg uansett alder... utfra det jeg har lest i dag stemmer ikke det! Jeg opplyste om at sønnen min bare er 6 mnd.

ORIGINAL: reimaTURBOtec

Tror det skal gå ann å få kjøpt ekstraspeil.

Hvilket sete har du???

Ville heller prøvd et annet merke og sjekket om det passer bedre[;)]

Har BeSafe Izi Combi [;)]

ORIGINAL: leopold

joda, men man bør ikke forvente det[:)] hvis det er noen dager siden stolen ble kjøpt kan det bli vanskelig..
Det er jo trossalt sikkerhet det går på...

Jeg kjøpte den i går, og den er ikke blitt brukt. Da jeg kjøpte den fikk jeg feilaktig informasjon siden selgeren sa at man kan bruke forovervendt fra 9 kg uansett alder... utfra det jeg har lest i dag stemmer ikke det! Jeg opplyste om at sønnen min bare er 6 mnd.

Jeg ville sagt akkurat det du nettopp skrev her nå og sagt at du ville byttet det. Muligheten er størst nå som det er helt nytt. Vi fikk et splitter nytt Recaro setet av besteforeldrene da poden var ett og vi solgte det via Finn og kjøpte et nytt bakovervendt ett til vårt barn. Så det er også en mulighet om man ikke får byttet det.

ORIGINAL: ~Distré~

Hvilket sete har du???

djevelens lille engel hadde det - hun kjøpte heller et britax tror jeg som hun har bakovervendt i forsetet..
mistet mindre sikt med britax enn besafe slik jeg har forstått det

ORIGINAL: shorty86

må nok si bakovervendt bak

Som du sikkert så, var det kun to svaralternativer...

Av den enkle grunn å unngå svar som dette[;)]

ORIGINAL: Kaisa*Karianne

Hadde hatt henne bakovervendt foran.

Men bare et spørsmål, håper ikke jeg kupper tråden her, koster det ikke ganske mye å koble ut airbagen???? Mener en venninne av meg måtte punge ut med 6000kr for å få den av...
Jeg selv foretrekker å ha han bakover vendt foran, men vi har nettopp kjøpt en ny brukt bil og der er det airbag så da må jeg ha han bakovervendt bak. Sjekket med forhandler om å fjerne airbagen, og det kom fort på 4000 kr sa han. Det har jeg rett og slett ikke råd til. Men siden den andre bilen vår er en nissan micra(bitte-liten) kjøpte vi et sete som jeg visste ville få plass bakovervendt bak i den lille bilen. Er bare så vidt selen rekker rundt, men det holder akkurat. Ville ikke ha han forovervendt og valgte derfor et sete med tanke på at det skulle passe i liten bil og. Har maxi cosi.

ORIGINAL: Dollface™

ORIGINAL: ~Distré~

Hvilket sete har du???

djevelens lille engel hadde det - hun kjøpte heller et britax tror jeg som hun har bakovervendt i forsetet..
mistet mindre sikt med britax enn besafe slik jeg har forstått det

Da skal jeg sjekke ut det[:)]

MEn, noen som vet om en kan krasjteste et bilbarnesete[&:]
Assa om jeg vil selge mitt (nytt i okt'07) så er det jo greit å ha et typ bevis på at det ikke er blitt krasjet med...eller?

Back
Topp