Hva er mest vanlig?

twinanne

Forumet er livet
Etter endt IVF/ICSI/FET forsøk kom mensen før eller etter testdato?

testet ikke i dag. ruge dag 11 eller 12 dager etter "eggløsning"i dag, liker ikke at tempen har startet å dette er riktignok fortsatt høy 36,88 morgentemp før man går ut av sengen.

Ved første forsøk kom mensen 2 dager før testdato, men ved andre forsøk kom den på testdagen.

ORIGINAL: Prøveline

Jeg skjønner meg ikke helt på sånn temping? Kan du forklare? Skal den være høy nå om vi er gravide?

Nå gir jeg en helt teoretisk svar på et skjema, dette er det mest vanlige.

Etter skole boken så er temperaturen lavere før eggløsning og høyere etter eggløsning i lutealfasensom det blir kalt. Vi må bruke morgen temperatur til samme tid før vi går ut av sengen.
Et eksempel, temperaturene føre eggløsning kan være fra 36,10-36,50 før eggløsning og 36,60-37 etter eggløsning. Temperaturen er høyest når det er mest progrestreone i kroppen ofte rundt dag 9 etter eggløsningen før progrestronet og temperaturen starter og synke . Når tempen er lav nok kommer mensen igjen. Det er ikke bare tempen som er viktig også sekretet i syklusen:
mens- tørr. -stikky-kremete-våt/eggehvite så tørker det ut etter eggløsning og kan bli kremete eller våtere når mensen er på veg igjen. Noen sjekker også livmorstappen men det orker ikke jeg det holder med eggløsningstester, sekretet og temperaturene. Dette er en kort forklaring, så kan man lese usikre graviditetstegn ut fra lutealfasen også, ellers er det viktig med en god temperatur økning etter eggløsingsdagen.

He he...mensen vil være der  om et par dager, sender en PM til deg jeg så du kan få se hjemmesiden min, vil ikke lege den ut offentlig ettersom ikke alle hvet hva jeg holder på med. Så kan du titte litt der, det kan være at du ikke kommer inn men jeg skal holde meg pålogget der og håpe at du for tatt en titt.

Dersom det er flere som vil ta en titt så PM meg.

ORIGINAL: ElinR

ORIGINAL: twinanne

He he...mensen vil være der  om et par dager, sender en PM til deg jeg så du kan få se hjemmesiden min, vil ikke lege den ut offentlig ettersom ikke alle hvet hva jeg holder på med. Så kan du titte litt der, det kan være at du ikke kommer inn men jeg skal holde meg pålogget der og håpe at du for tatt en titt.

Dersom det er flere som vil ta en titt så PM meg.

skal du teste i morgen ?

Jeg må jo teste før eller siden da, kan vel egentlig like godt hoppe i det og teste i morgen, men testdatoen er ikke før til onsdag da.  Men jeg håper at tempen øker igjen i morgen for da får jeg et lite håp at den kan være positiv, testen mener jeg da selvfølgelig.

Det er riktig det Elin selv om jeg får negativ på rugedag 12 så kan det bety at egget har festet seg litt senere en det mest vanlige. Det er mest vanlig å få positiv test på dag 12-14 etter eggløsning, eller uttak i vårt tilfelle, når det gjelder FET så kan det ta litt lenger tid enn normalt før det fester seg. Greit å vite.

Det var et godt spørsmål, det forekommer for noen at de ikke får mensen før de slutter med Crinone eller hva de bruker. Men Prøveline, Vugge med flere svarte 1-2 dager før testdag eller på testdag. Testdag er dag 16 etter uttak ("eggløsning"). Sess fikk ikke mensen på testdag mener jeg det var hun skrev.

Jeg har vist fått en tittel DR twinanne her inne så jeg må jo prøv å leve opp til dette, men i en av de andre postene jeg opprettet idag så spurte jeg om når de andre hadde fått mensen, derfor kune jeg svare litt på det, he he....

OBS det var hvist denne posten det, jeg stilte det spørsmålet, er nok litt rørete i hodet i dag.

ORIGINAL: Prøveline

Jeg mener også å ha hørt at progestan stikkpillene kan forskyve mens lengre enn crinone gjør fordi den er sterkere. men vet ikke om det stemmer :)

Det kan nok stemme for det er stikkpiller amerikanerne bruker og noen får ikke mensen før etter 16 dager eter uttak. Sprøytene de bruker er nok like ille, for de er sterkere dose tror jeg, men jeg er ikke så sikker på det siste jeg skrev nå.

Jeg har vist fått en tittel DR twinanne her inne så jeg må jo prøv å leve opp til dette, men i en av de andre postene jeg opprettet idag så spurte jeg om når de andre hadde fått mensen, derfor kune jeg svare litt på det, he he....

OBS det var hvist denne posten det, jeg stilte det spørsmålet, er nok litt rørete i hodet i dag.

hehe, du blir nok lei av meg som spør så mye [:D] kan jo håpe for din del at du kommer over i et termin forum nå før du blir lei av meg [8D]

He he...bare ta det helt md ro du, bedre at vi maser med værandre enn at det blir helt døtt her inne. Er nok litt på kanten selv her, tror de fleste har fått nok av mageproblemene mine nå!

er d 38 år du er twinanne ?

dersom du legger på et år til så er det riktig.

Når det gjelder magen min så vil jeg fine ut av det i morgen for nå er den nok helt tom. Har ikke tenkt til å spise noe mer i dag heller skal sove snart, men det haster ikke med å legge seg min bedre halvdel ser på fottball.

Jeg har jo brukt crinone begge gangene, og jeg fikk ikke mens før en dag eller to etter jeg sluttet med den.

Det var et godt spørsmål, det forekommer for noen at de ikke får mensen før de slutter med Crinone eller hva de bruker. Men Prøveline, Vugge med flere svarte 1-2 dager før testdag eller på testdag. Testdag er dag 16 etter uttak ("eggløsning"). Sess fikk ikke mensen på testdag mener jeg det var hun skrev.
[/quote

Stemmer det twinanne...god husk du har da[;)] Jeg roter med både navn og det hele her inne jeg...hehe
Jeg fikk mens 3 dager før test dato på fersk forsøket, og nå på fryseforsøk fikk jeg den 3-4 dager etter test dato..så det virker som det er stor forskjell på crinone og progestan ja...[;)]

Back
Topp