Hva er lurt å ha i fødebagen?

Hønemor2017

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Har smått begynt å pakke ned litt ting til meg selv, samboer og lille.
Så langt har jeg pakket dorull, tannbørste, vaskeklut, tannkrem, div såper og kremer samt lipsyl. Tenker også ha med crocs og pyjamas samt noen lette komfortable plagg til meg selv. Føler at det jeg har pakket så langt er innafor.
Men så var det lille sin bag da! Hva i alle dager må jeg ha med bortsett fra bodyer og ei lue? Helt fersk og blank :p

Til deg: hårbørste? Yndlingspute? Jeg tror jeg skal ha med en mini høyttaler til mobilen. Lader til mobil og evt kamera!! Og vannflaska mi, som ikke lekker og som tåler å gå i bakken[emoji85] (Er blitt «avhengig» av kaldt vann, og ser for meg at et vannglass fra sykehuset kan gå i tusen knas i et smerteutbrudd[emoji23][emoji85])

Til deg: hårbørste? Yndlingspute? Jeg tror jeg skal ha med en mini høyttaler til mobilen. Lader til mobil og evt kamera!! Og vannflaska mi, som ikke lekker og som tåler å gå i bakken[emoji85] (Er blitt «avhengig» av kaldt vann, og ser for meg at et vannglass fra sykehuset kan gå i tusen knas i et smerteutbrudd[emoji23][emoji85])

Ja hårbørste er også med :) vannflaske var ikke dumt! Veldig tørst av meg så går fort litt vann.

Du trenger egentlig ikke ta med noe til babyen. De har både bleier og klær på sykehuset. Det eneste du er trenger er klær til å reise hjem i til babyen selvfølgelig :) Og du får bind til deg selv, og de har doruller også :D i tillegg har de andre ting som stellematter, gulpekluter. De har faktisk også tannbørste, men det er jo greit å ha med sin egen av det da :P

Også smertestillende osv. vil du få der om du skulle trenge

Du trenger egentlig ikke ta med noe til babyen. De har både bleier og klær på sykehuset. Det eneste du er trenger er klær til å reise hjem i til babyen selvfølgelig :) Og du får bind til deg selv, og de har doruller også :D i tillegg har de andre ting som stellematter, gulpekluter. De har faktisk også tannbørste, men det er jo greit å ha med sin egen av det da :p

Også smertestillende osv. vil du få der om du skulle trenge
Jo men er det mykt som lambi? :p er veldig kresen på do papiret :p haha

Jeg liker å ha med klær og teppe til babyen, sykehusklærne er stygge - og jeg liker ikke følelsen av å "låne" en baby.

Smertestillende har jeg hatt med, og fått bruk for hver gang jeg har født. Ja, de har - men jeg gidder ikke spørre sure pleiere hver gang etterriene plager meg!

Lip balm og vannflaske er et must! Er tørr luft på sykehuset, og man blir veldig tørst, og får fort såre lepper.

Ellers har jeg pakket ned tre hele skift til meg selv, og to til mannen (det trengs jo kun om han skal være der sammen med dere).

Toalettsaker til meg og mannen, og diverse "ammeutstyr"; multimam-kompresser, salve, melkeoppsamlere, ammebh'er, ammeinnlegg.

Jeg liker å ha med klær og teppe til babyen, sykehusklærne er stygge - og jeg liker ikke følelsen av å "låne" en baby.

Smertestillende har jeg hatt med, og fått bruk for hver gang jeg har født. Ja, de har - men jeg gidder ikke spørre sure pleiere hver gang etterriene plager meg!

Lip balm og vannflaske er et must! Er tørr luft på sykehuset, og man blir veldig tørst, og får fort såre lepper.

Ellers har jeg pakket ned tre hele skift til meg selv, og to til mannen (det trengs jo kun om han skal være der sammen med dere).

Toalettsaker til meg og mannen, og diverse "ammeutstyr"; multimam-kompresser, salve, melkeoppsamlere, ammebh'er, ammeinnlegg.

Kjærsten min ja, helt glemt at han skal med og [emoji23]. Han får pakke/velge no selv, men nå står det på lista [emoji1303]

På barselavdelinga jeg var sist (Rikshospitalet) var de bare søte og omsorgsfulle alle sammen, så det har nok farget opplevelsen min litt. Ingen var sure og de visste liksom ikke hva godt de kunne gjøre :) så jeg trengte ikke spørre om smertestillende, fikk det av dem fordi jeg hadde vondt.

Jeg fikk det samme inntrykket der jeg skal føde nå da jeg var innlagt på fødeavdelinga i 4 dager. Men Paracet og nesespray og sånt tar jeg uansett med meg. :) har det alltid i veska.

Jeg var så sliten sist og klarte ikke gå osv. så at de i det hele tatt hadde myke behagelige bomullsklær, tepper osv (og de vasker jo alt på 60 så alt er rent og pent) var jeg veldig glad for. Hadde med noen klær til henne (fordi jeg ikke visste at de hadde alt sånt på sykehuset) men de ble bare liggende i bagen, helt til dagen vi skulle reise hjem. Det var så varmt og godt på barsel at det uansett bare holdt med tepper, synes jeg.

Lue var foresten det eneste plagget vi hadde med som vi brukte der. :)

Sniker.

Man trenger ikke å ha med klær til babyen men veldig mange har det likevel. Sykehusklærne er ofte litt store og ganske stygge og slitte. Vi hadde med og det var vi glad for. Hun ble i tillegg født på vinteren, sykehuset hadde bare bomullsklær og det var veldig godt å ha ull.
Mi ble født i desember, men inne på sykehuset var det kjempevarmt. De holder en god temperatur på barselavdelinga. Jeg gikk bare i trusa selv inne på rommet, skulle jo etablere amming osv. Men tok jo på henne egne klær (ull) da vi skulle dra derfra selvfølgelig :)

På barselavdelinga jeg var sist (Rikshospitalet) var de bare søte og omsorgsfulle alle sammen, så det har nok farget opplevelsen min litt. Ingen var sure og de visste liksom ikke hva godt de kunne gjøre :) så jeg trengte ikke spørre om smertestillende, fikk det av dem fordi jeg hadde vondt.

Jeg fikk det samme inntrykket der jeg skal føde nå da jeg var innlagt på fødeavdelinga i 4 dager. Men Paracet og nesespray og sånt tar jeg uansett med meg. :) har det alltid i veska.

Jeg var så sliten sist og klarte ikke gå osv. så at de i det hele tatt hadde myke behagelige bomullsklær, tepper osv (og de vasker jo alt på 60 så alt er rent og pent) var jeg veldig glad for. Hadde med noen klær til henne (fordi jeg ikke visste at de hadde alt sånt på sykehuset) men de ble bare liggende i bagen, helt til dagen vi skulle reise hjem. Det var så varmt og godt på barsel at det uansett bare holdt med tepper, synes jeg.

Lue var foresten det eneste plagget vi hadde med som vi brukte der. :)

Har vært på pasienthotellet ved St. Olavs de siste fire gangene, og opplevde flertallet av de ansatte som stressa og sure, og i hvert fall ikke hjelpsomme. Jeg har ikke trivdes med barseloppholdet på sykehuset noen av gangene.

Foretrekker å holde oss for oss selv, og å reise hjem så fort som overhodet mulig.

Har vært på pasienthotellet ved St. Olavs de siste fire gangene, og opplevde flertallet av de ansatte som stressa og sure, og i hvert fall ikke hjelpsomme. Jeg har ikke trivdes med barseloppholdet på sykehuset noen av gangene.

Foretrekker å holde oss for oss selv, og å reise hjem så fort som overhodet mulig.
Uff sånn skal det jo ikke være :(

Håper virkelig det er bedre i Drammen, selv om jeg har hørt litt forskjellig om barsel der :/

Bor midt i mellom så valgte Levanger fremfor StOlavs siden jeg hadde hørt en del negativt om oppfølgingen etter fødsel på StOlavs.

Baby baggen er ferdig pakket nå, og tenkte jeg skulle begynne på min iløpet av uka. Godt å ha ting klart i god tid i tilfelle noe uforutsett skulle skje ;-) straks 32 uker nå :-)

Back
Topp