Hva er lurt å ha i fødebagen?

Jeg har kjøpt Xylocain krem som er bedøvelses krem for «der nede» hvis stingene gjør veldig vondt, kan også brukes på hemoroider hvis en skulle være så heldig å få det.

En annen ting jeg er blitt tipset om er å ha med en tom vannflaske med tut som en kan skylle underlivet med når en tisser, for å slippe at den sterke urinen skal svi på stingene (så en slipper å gå i dusjen hver gang)

Bamsen til lille har jeg også pakket med, bare fordi jeg vil den skal være med fra dag 1[emoji170]

Tror resten er vanlige ting som de fleste pakker med seg :-)

Er førstegangsfødene og aner ikke helt hva jeg går til, men dette er min foreløbige pakkeliste. Har pakket ned noe alt :)

Pakkeliste til fødebag

1. Veske til fødestue

2. Bag til barselhotellet (ligger i bilen mens jeg føder)

1. Veske til fødestue

- Helsekort for gravide og blodtype-papirer

- Mobil og lader

- Kamera (oppladet med minnebrikke i)

- Brillene

- Druer og eplemost

- Bixit kjeks, krokanrull

- Proteinbar/mat

- Varme sokker

- 2 x vannflaske m tut

- Hårstrikk og hårspenner

2. Bag til barselhotellet

- Hentesettet

- Amme-innlegg i ull

- Vannflasker med tutt

- Proteinbar/mat

- Bixit kjeks, sjokolade

- Amme-innlegg i papir

- Crocks

- Bekvemme og elastiske klær (ammeskjorter, t-skjorter og mørke bukser)

- Bind med vinger

- Gode store truser

- Toalettsaker
(lep pomade, sjampo, balsam, bodylotion, sminke, tannbørste, tannkrem, deo, kleenex)

- Hårstrikk, hårspenner og hårbørste

- Morgenkåpe

- Varme sokker og bomullsokker

- Støttestrømper

- Magasiner

- Headset

- Eget dopapir

- Body til babyen str 50 og 56. Sånn som man kan åpne helt

- Pysj til baby, sokker, strømper, lue

- Babyteppe

- Øyebind og øreplugger

- Pose til skittentøy

- Brystvortekrem (Purelan)

- Lactasyd underlivssåpe, pumpeskum

- Sinksalve

- Paracet

- Bæresele

- Multi-mam kompressor (intensiv pleie av såre bryster)

- Liten tørrsjampo

- Liten antibac

- Liten g t e

- Legge amme-puta i bilen

- Søppelsekk og håndkle til bilen

Kjæresten

- Skift og toalettsaker

- Drikkeflaske og mat

- Slækk bukse. Fødsel kan ta tid!

- Underholdning, bok, blader, etc

- Vannflaske m tut

Tror de fleste barselavdelinger har dusjer ved siden av doene, sånn til å spyle med når man tisser. Var hvertfall sånn på barsel på Bærum, og har hørt om flere andre steder som har det samme. Så da slipper man flaske (inntil man kommer hjem i hvertfall) :)
Jeg har kjøpt Xylocain krem som er bedøvelses krem for «der nede» hvis stingene gjør veldig vondt, kan også brukes på hemoroider hvis en skulle være så heldig å få det.

En annen ting jeg er blitt tipset om er å ha med en tom vannflaske med tut som en kan skylle underlivet med når en tisser, for å slippe at den sterke urinen skal svi på stingene (så en slipper å gå i dusjen hver gang)

Bamsen til lille har jeg også pakket med, bare fordi jeg vil den skal være med fra dag 1[emoji170]

Tror resten er vanlige ting som de fleste pakker med seg :-)

Tror de fleste barselavdelinger har dusjer ved siden av doene, sånn til å spyle med når man tisser. Var hvertfall sånn på barsel på Bærum, og har hørt om flere andre steder som har det samme. Så da slipper man flaske (inntil man kommer hjem i hvertfall) :)

Det hadde jo vært det beste, men nå har jeg fått anbefalt det av en veninne som føde hvor jeg skal (sus) så da pakker jeg med en vannflaske i tilfelle[emoji1]

Back
Topp