Hva er du redd for?

rosahårdått

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Å er dine barn redde for det samme som deg?

Jeg er livredd mark/slanger.
Heldigvis har ikke barna arvet dette :)

Jeg er livredd for edderkopper.. jJentungen har ikke merket noe til dette ennå heldigvis..

Jeg er livredd edderkopper, frøkna er ikke så glad i de hu heller :P

Jeg er heller ikke begeistra for edderkopper... Og maur! Og mørket...
Jentungen er bare 20 mnd, så tror ikke hun har arva noe enda :P

Jeg liker ikke insekter. Lillemor synes de er spennende, og plukker gjerne opp maur fra bakken. Hun klemmer dem jo, så jeg prøver å hindre henne i det :-)

Jeg er ikke særlig begeistret over edderkopper og ikke blodprøver:P
Guttungen er 2år bare, men alt av insekter og dyr er veldig spennende:D

Mørkredd, vannskrekk, høydeskrekk..
Hun er litt mørkredd, men ikke noe mer enn det..

Jeg er livredd veps! Og snegler! Ikke veldig glad i fugler heller. Snuppa er redd det meste som rører på seg :p spesielt redd for maur og nattsvermere.

Jeg er ikke noe begeistret for mus. Han bryr seg ikke om det, men han er litt mørkeredd

Er mørkeredd, og så klarer jeg så å si ikke å ha hodet under vann. I tillegg snev av klaustrofobi og høydeskrekk. Jenta mi er bare 7 mnd, så hun har ikke merket noe til det enda tenker jeg, men håper hun blir hakket modigere enn sin mor..

Ja!! Hva skal man med dem :o klarer ikke se de på tv uten å grøsse å helst se vekk. Heldigvis vet sambo å venner om det så de sier alltid i fra når de er borte fra bildet igjen :p
Æsj ja. Mannen ler av meg, for når jeg ser slange på tv eller i bok så må beina mine opp fra gulvet:o hehe. Opp i sofaen med seg:P

Da jeg var liten var jeg redd det meste. Branner, sykebiler, uvær, sykdom osv. Generelt engstelig for at det skulle skje noe med meg eller noen. Håper ikke det samme skjer barna. De virker nå stort sett ganske bedagelige begge to, heldigvis :D

Nå som voksen er jeg ikke redd for noe spesielt sånn egentlig. Såklart hønemor, og redd for helsa til meg og barna, men sikkert ikke noe mer enn hva som er vanlig :)

Jeg liker overhodet ikke edderkopper. Får mareritt om natten hvis jeg ser en på kveldstid. Eller en film med edderkopp i. Frøkna har ikke arvet redselen, men er livredd veps. Men jeg blir MYE modigere når hun er der, for ikke å skremme henne. Måtte blant annet ta en som satt i festet til skulderbeltet på bilsetet hennes her om dagen. Oppdaget den etter hun hadde satt seg da jeg skulle ta på beltet. Måtte jo bare ta den vekk med et papir, slang det på gulvet og tråkket på, og forholdt meg i det hele tatt ganske rolig. Jeg tenker det etterhvert kommer naturlig for foreldre å ha litt ekstra is i magen så barnet ikke arver fobier, eller av andre grunner blir stresset/redd. F.eks når de faller og man er redd de skader seg alvorlig så blir man jo ikke hysterisk med en gang, men holder seg rolig, avklarer situasjonen, og blåser på såret. Alt blir så mye verre for et barn som ser at foreldrene blir redde, det "bekrefter" jo for barnet at det som skjer er farlig...

Redd for veps, torden, fyrverkeri og mørke redd. Lille er bare 3mnd så ikke redd for noe enda han :)

Jeg liker overhodet ikke edderkopper. Får mareritt om natten hvis jeg ser en på kveldstid. Eller en film med edderkopp i. Frøkna har ikke arvet redselen, men er livredd veps. Men jeg blir MYE modigere når hun er der, for ikke å skremme henne. Måtte blant annet ta en som satt i festet til skulderbeltet på bilsetet hennes her om dagen. Oppdaget den etter hun hadde satt seg da jeg skulle ta på beltet. Måtte jo bare ta den vekk med et papir, slang det på gulvet og tråkket på, og forholdt meg i det hele tatt ganske rolig. Jeg tenker det etterhvert kommer naturlig for foreldre å ha litt ekstra is i magen så barnet ikke arver fobier, eller av andre grunner blir stresset/redd. F.eks når de faller og man er redd de skader seg alvorlig så blir man jo ikke hysterisk med en gang, men holder seg rolig, avklarer situasjonen, og blåser på såret. Alt blir så mye verre for et barn som ser at foreldrene blir redde, det "bekrefter" jo for barnet at det som skjer er farlig...
Helt enig med deg :)

Back
Topp