Å er dine barn redde for det samme som deg?
Jeg er livredd mark/slanger.
Heldigvis har ikke barna arvet dette
Jeg er livredd mark/slanger.
Heldigvis har ikke barna arvet dette
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja!! Hva skal man med demSlangergrøss og gru.
Æsj ja. Mannen ler av meg, for når jeg ser slange på tv eller i bok så må beina mine opp fra gulvetJa!! Hva skal man med demklarer ikke se de på tv uten å grøsse å helst se vekk. Heldigvis vet sambo å venner om det så de sier alltid i fra når de er borte fra bildet igjen
![]()
Ja de må så!Æsj ja. Mannen ler av meg, for når jeg ser slange på tv eller i bok så må beina mine opp fra gulvethehe. Opp i sofaen med seg
![]()
Helt enig med degJeg liker overhodet ikke edderkopper. Får mareritt om natten hvis jeg ser en på kveldstid. Eller en film med edderkopp i. Frøkna har ikke arvet redselen, men er livredd veps. Men jeg blir MYE modigere når hun er der, for ikke å skremme henne. Måtte blant annet ta en som satt i festet til skulderbeltet på bilsetet hennes her om dagen. Oppdaget den etter hun hadde satt seg da jeg skulle ta på beltet. Måtte jo bare ta den vekk med et papir, slang det på gulvet og tråkket på, og forholdt meg i det hele tatt ganske rolig. Jeg tenker det etterhvert kommer naturlig for foreldre å ha litt ekstra is i magen så barnet ikke arver fobier, eller av andre grunner blir stresset/redd. F.eks når de faller og man er redd de skader seg alvorlig så blir man jo ikke hysterisk med en gang, men holder seg rolig, avklarer situasjonen, og blåser på såret. Alt blir så mye verre for et barn som ser at foreldrene blir redde, det "bekrefter" jo for barnet at det som skjer er farlig...