Hva er du redd for..

frøimagen91

Elsker forumet
Juligull2021
.. i graviditeten?

Jeg er litt redd for sa, men igjen er jeg mer redd for at noen (hvem som helst) plutselig slår meg i magen eller stikker en kniv inn. Det skjer jo ikke hver dag, men jeg tenker bare litt rundt det. Er også redd for å skli på glattisen. . :o

Egentlig ikke redd noe særlig, da jeg på en måte "vet" at dette går bra.
Bekymrer meg for svangerskapsdiabetes og svangerskapsforgiftning eneste.

Ikke spesielt redd for SA, hatt en god magefølelse hele veien og ikke tenkt noe på det. Har derimot vært veldig "redd" for at jeg skulle være gravid med tvillinger! Det er jo ikke farlig i den forstand, men skremmende nok å skulle ha bare én, to hadde vært dobbelt så skummelt. ;-) Har også vært litt redd for at det skal være noe galt med babyen... Var på UL i går og fikk heldigvis bekreftet at det er bare én, og at alt ser helt fint og normalt ut så langt. :-)

Ellers tror jeg ikke det er så mye jeg bekymrer meg for egentlig, prøver å slappe av og ikke engste meg for mye. :-)

Er redd for ma/sa. For å komme på ultralyd og så er det dødt inni der.. Men, prøve å tenke positivt! Går nok bra nå som vi har kommet såpass langt..!

Jeg er livredd for at jeg kommer på ultralyd i dag og får beskjed om at ikke det er liv :( skal dit om to timer og gruer meg som værst.

Ellers er jeg redd for og få samme beskjed som sist,at babyen er syk og vil trenge operasjoner når den blir født :/

Redd for at den ikke skal være frisk.. Har aldri mistet så jeg har ikke den redselen heller. Men klart det ligger en ulmende skrekk for at det skal gå galt i løpet av svangerskapet.

Har ikke planlagt noe tidlig UL enda.. Er redd for at det er feil, men legen min med flere mener at babyen har best av å ikke bli forstyrra der inne.. Vet det høres rart ut.. Hadde vært deilig å fått en bekreftelse snart, selvom jeg kjenner meg gravid, kan man jo aldri vite..

Redd for å få i meg listeriabakt gjennom mat.....redd for det skal ver noe galt med babyen eller det går noe galt under fødselen...redd for å måtte føde aleine da jeg har fått termin midr i siloslåtten :-P

Er redd for å få beskjed om en MA på mandag når jeg skal på ul, det skjedde med meg i sommer så har skrekken for det.

Og er redd for at barnet ikke skal være friskt. Har to friske barn fra før og tar ikke det for gitt at man skal få tre friske barn

Jeg er også redd for at det ikke er friskt og at det ikke skal være noe liv der, datt på isen for litt over to uker siden og fikk en blødning på en times tid. Da ble jeg livredd og gråt hysterisk tilfelle det hadde skjedd noe. Fikk hastetime hos legen min (som også er gynekolog) dagen etter, men hun sa det ikke var noe mer tegn på blødning den dagen. Legen sa det skulle mye til at det skjedde noe med den lille så tidlig når det er godt pakket inn i myke omgivelser :) Jeg har ikke hatt noe kvalme, bortsett fra forrige helg, men det var visst omgangssyke siden jeg ikke har vært dårlig verken før eller etter :p

Er redd for MA..Ikke at jeg har mista før. .men denne ganga måtte vi jobbe virkelig for spira,så ekstra viktig at den holder seg der. .

Redd for sa, at bebisen ikke er frisk og at jeg skal få svangerskapsforgiftning og at kroppen rett og slett ikke skal takle et svangerskap/fødsel :p hehe

Herlig smertefull evigvarende fødsel :puke

Sa, ma - ny svangerskapsforgiftning + prematurt barn... for ikke å snakke om fødselsangst...! Bruker enorme mengder energi på å ikke fokusere på det egentlig, kjenner jeg blir nummen bare jeg skriver dette.. :/

Vet ikke om jeg skal si at jeg er redd for fødselen, men må nok gå noen runder med meg selv for å bli klar for en runde til.., legen spurte meg på kontroll for to uker siden hvordan forrige fødsel var, og jeg begynte å grine bare ved spørsmålet! Så har nok noe å ta tak i det når det nærmer seg:)

Er redd for at barnet ikke skal være friskt.. Også er jeg veldig spent på fødselen, er førstegangsfødende :p

Er redd for å føde for tidlig. Min første ble født i uke 28.. Men min andre kom 4 dager før termin, så håper på det beste :)

Redd for MA/SA, at barnet ikke er friskt eller om h*n blir like stor som sist... Forrige var 4,4 kg og det endte med keisersnitt...

Redd for MA/SA og prematurfødsel. Mistet for 2 år siden og 1. mann ble født i uke 35+1

Back
Topp