Hva er det værste kallenavnet....

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
Når noen kaller babyen/barnet for mageskatten...

En jeg kjenner omtalte et barn som "du din lille tarm". Det var ikke ment som et kallenavn, heller mer som "du din ramp". Men det høres fælt ut :(

Er det såååå ille å si prins/prinsesse? O.o De er ikke kongelige, nei, men er vanlig å si "gratulerer med en prins i magen"

Overraskende at noen mener det er til å spy av :p Rart hva man gidder å irritere seg over.. :p

Mine får ikke kalles prins eller prinsesse.

Sa jeg klart fra om da min eldste deler navn med kongen. Og yngste med landets arveprinsesse.

Andre får gjøre som de vil, men negative ting som "bølla" er jo fort å be om det
Var det tilfeldig at de fikk de navnene ift de kongelige?

Var det tilfeldig at de fikk de navnene ift de kongelige?
Jeg var veldig i tvil på yngste, jeg likte navnet og mente det passer med de andre to (mellomste har ikke kongelig navn) men nettopp det at det er kongelig var negativt for meg.

Men det var rett navn for jenta.

Harald var eneste navn vi fant vi likte til eldste og da tenkte jeg ikke på kongen engang.

Det er jo helt vanlige navn, men de skal ikke kalles prins og prinsesser....

Er det såååå ille å si prins/prinsesse? O.o De er ikke kongelige, nei, men er vanlig å si "gratulerer med en prins i magen"

Overraskende at noen mener det er til å spy av :p Rart hva man gidder å irritere seg over.. :p
Skjønner ikke problemer jeg heller :) sier det ikke selv, men er jo bare søte kallenavn.

Altså, pappa kaller meg og søstra fortsatt for prinsesser.. Vi er 27 og 22 år gamle. Makan:o Hehe

Når noen kaller sitt levende barn for engelen min, englejente/gutten, engleungene..
Da grøsser jeg...

Jeg har en englegutt, men han er ikke hos oss lenger.
Men i himmelen.

Regner med den var rettet mot meg, hadde du hatt to nieser som konstant blir kalt for prinsessen, blir behandlet deretter og det kun er de som tar all fokus og oppmerksomhet så hadde du kanskje brekt seg litt og.. :-P

En annen ting ved i titulere barna med prins og prinsessetitler, har man tenkt på hva det ligger i det å være en prinsesse/prins for de? De er enerene, de fineste, de som alltid lykkes, vinner prinsen osv. Og ja for oss er selvfølgelig barna alltid det, men det kan og være mye å bære for et barn å leve opp til dette. Dette har det jo faktisk vært skrevet en del om i media. Jenter som ikke syns de er fine nok som prinsessene i eventyrene.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, jeg er skikkelig slem og kaller han for mamma sin lille pølsefjert ;) har forresten brukt mange av de andre grusomme kallenavnene som er nevnt i denne tråden, fy for en slem mor jeg er :p
Hehe. Du er så absolutt ikke alene :P kaller mine for pompel og pilt, knoll og tott, raspeball, terrorister og tålmodighetstestere :P
Når de var liten kalte jeg de for dukkemann ;)

• Liker
Reactions: BMC
Regner med den var rettet mot meg, hadde du hatt to nieser som konstant blir kalt for prinsessen, blir behandlet deretter og det kun er de som tar all fokus og oppmerksomhet så hadde du kanskje brekt seg litt og.. :-P

En annen ting ved i titulere barna med prins og prinsessetitler, har man tenkt på hva det ligger i det å være en prinsesse/prins for de? De er enerene, de fineste, de som alltid lykkes, vinner prinsen osv. Og ja for oss er selvfølgelig barna alltid det, men det kan og være mye å bære for et barn å leve opp til dette. Dette har det jo faktisk vært skrevet en del om i media. Jenter som ikke syns de er fine nok som prinsessene i eventyrene.

Sent from my iPhone using BV Forum
Jeg har to jenter og snart enda en til på vei. Jeg ser virkelig ikke problemet. :) Det du forklarer virker litt mer som at foreldrene er ansvarlig og ikke ordene "prins" og "prinsesse" i seg selv. Jeg tror heller ikke at barn legger noe i titlene, men heller at det er voksne som gjør det, så ja, syns det er drøyt å ville spy av det.. Skjønner at det i din situasjon er annerledes da, men som sagt ikke at det er ordene i seg selv som er problemet. :)

Storebror ble omtalt som prinsen i magen.. Men ikke etter han kom ut. Da har det vært mer lille venn, snuppen, snupp osv...

Lillesøster har jeg aldri omtalt som prinsessa, men hun er tydeligvis morfarens lille prinsesse ;) for der brukes begrepet heftig ;) hos meg er det mye snuppa, snuppelupp, snuppelur, tuppa, tuppeluppa, lille venn, Alida-mor osv ;) bestemora kaller venner for tuppeline ;)

Jeg reagerer ikke så mye på andres kallenavn. Men må innrømme at reka (om babyen i magen) og sneipen er fæle navn ;)

Bruker forresten også blidfis, Trøttfis osv ;) haha

Hehe. Du er så absolutt ikke alene :P kaller mine for pompel og pilt, knoll og tott, raspeball, terrorister og tålmodighetstestere :P
Når de var liten kalte jeg de for dukkemann ;)
Har en venninne som kaller barna terrorister og hun ble skjelt ut offentlig pga det. Det var en eldre dame som stod for det og sa det var fælt å kalle barna sine det og at moren burde skamme seg. Det var like etter 22.juli, så kan ha en sammenheng med at hun klikket fullstendig.

Jeg syns sneipen og poden er rare kallenavn, men det skyldes jo at jeg ikke er vant til det. Men det aller verste jeg hører er foreldre som kaller barnet sitt, særlig jenta, for "kjæresten". Da grøsser jeg.. Prins og prinsesse liker jeg heller ikke.

Så lenge ordene blir brukt i en kjærlig setting så ser jeg ikke at noen ord er så gale i grunn. MYE jeg aldri ville kalt mine, men hva andre kaller sine bryr jeg meg lite om ;)

Har en venninne som kaller barna terrorister og hun ble skjelt ut offentlig pga det. Det var en eldre dame som stod for det og sa det var fælt å kalle barna sine det og at moren burde skamme seg. Det var like etter 22.juli, så kan ha en sammenheng med at hun klikket fullstendig.
Man burde kanskje bruke det ordet med omhu spesielt i slike omstendigheter. Forstår jo slik sett at hun reagerte hvis det var rett etter 22 juli.
Selv så går de stort sett for pompel og pilt i offentligheten :P
Kan rope på dem flere ganger uten at de reagerer, men roper jeg pompel og pilt kommer de med en gang :P

Tror i grunnen aldri jeg har tenkt over hva andre kaller barna sine jeg. Jeg bruker jo navnet hans om jeg snakker om han til andre, kallenavnene brukes gjerne bare hjemme.

Når noen kaller sitt levende barn for engelen min, englejente/gutten, engleungene..
Da grøsser jeg...

Jeg har en englegutt, men han er ikke hos oss lenger.
Men i himmelen.
Så utrolig trist :( Forstår godt at du grøsser da, men englebarn har jo alltid vært en benevnelse for snille barn så er vel mange som bruker det i den sammenheng. Har ikke hørt det bli brukt på døde barn annet enn her inne. Har sikkert sagt: Ja, de er noen englebarn selv, men bør kanskje slutte med det.

Så utrolig trist :( Forstår godt at du grøsser da, men englebarn har jo alltid vært en benevnelse for snille barn så er vel mange som bruker det i den sammenheng. Har ikke hørt det bli brukt på døde barn annet enn her inne. Har sikkert sagt: Ja, de er noen englebarn selv, men bør kanskje slutte med det.

Tenkte ikke på det før jeg opplevde jeg heller. Så sjønner godt folk sier det. Engleungene mine er jo et begrep på snille barn. :)

Men for meg nå, blir det fullstendig feil. Og jeg grøsser litt.

Heldige er dere som slipper å grøsse når dere hører disse ordene. :)

Tenkte ikke på det før jeg opplevde jeg heller. Så sjønner godt folk sier det. Engleungene mine er jo et begrep på snille barn. :)

Men for meg nå, blir det fullstendig feil. Og jeg grøsser litt.

Heldige er dere som slipper å grøsse når dere hører disse ordene. :)
Ja, det er vi :) klem til deg

Back
Topp