Hva er det beste med å være aleneforelder?

Å ha barnefri annenhver helg? Hehe :) Jeg synes det var utrolig deilig. Kunne sove ut og bare slappe av hele dagen, se film el og ingen som krever noe av deg. Dette savner jeg! Og ikke minst la husarbeid vente til alenetid, og ikke bruke mye tid på det når man har barn.

Å slippe å irritere seg over at partneren ikke gjør noe/gjør lite av husarbeid og med barna. Det var derfor jeg ble alene. Er jeg alene om alt - ja da kan jeg like gjerne faktisk være alene om alt.

Og så er det å ha kontroll over alt selv og slippe å irritere seg over partnerens uvaner. Å vite til enhver tid hvor alt er ol.
 
Bruk nettvett!
Vi ønsker å legge til rette for en saklig debatt på forumet og ber alle bruke fornuft og god folkeskikk. Vær omtenksom overfor dine meddebattanter. Bak ethvert kallenavn sitter det et menneske som fortjener å bli behandlet med respekt, selv om man er uenige om sak. Diskuter gjerne sak så fillene fyker, men unngå å gå til usaklige personangrep. Alle brukere har muligheten til å rapportere innlegg som strider mot forumreglene. Vi oppfordrer dere til å gi forumledelsen beskjed dersom dere oppdager innlegg som bryter reglene.

Hentet fra forumreglene
 
Å ha barnefri annenhver helg? Hehe :) Jeg synes det var utrolig deilig. Kunne sove ut og bare slappe av hele dagen, se film el og ingen som krever noe av deg. Dette savner jeg! Og ikke minst la husarbeid vente til alenetid, og ikke bruke mye tid på det når man har barn.

Å slippe å irritere seg over at partneren ikke gjør noe/gjør lite av husarbeid og med barna. Det var derfor jeg ble alene. Er jeg alene om alt - ja da kan jeg like gjerne faktisk være alene om alt.

Og så er det å ha kontroll over alt selv og slippe å irritere seg over partnerens uvaner. Å vite til enhver tid hvor alt er ol.

Hahaha, du påpekte noe som faktisk er en svær irritasjon for min mann..... han mener at jeg rydder for mye, og at ting får ny plass hele tiden [emoji23] til tider er nok d så irriterende at han kunne tenkt seg å bo alene [emoji23] jeg derimot irriterer meg jo grønn over at han ikke kam legge ting tilbake til korrekt plass! [emoji23]
 
Jeg har vært alene siden jeg ble gravid, så jeg kan liksom ikke sammenligne med å dele foreldreansvaret med noen. MEN, dessverre er det 0 samarbeid med bf (og det kan bekreftes fra andre instanser at det ikke er min «feil»). Jeg kan derfor si at det beste er å kunne ta avgjørelsene selv, 100% av kjærligheten, all gleden, opplevelsene, smilene, trassen, utviklingen, tryggheten og min egen læring. Jeg har ofte lurt på hvordan det ville vært å dele dette med noen, men...med tanke på alle utfordringene med bf så er jeg veldig glad jeg er alene. Ville ikke endra på noe[emoji173]️
Edit: ha fjernkontrollen alene på kvelden (lille er 1,5 år)
 
Enig, og da burde man tatt den vurderingen lenge før man fikk barn, for jeg nekter å tro at sånne mennesker/forhold var "perfekte" før barnet kom...

Det må du gjerne nekte å tro.

Men folk forandrer seg gjerne når de får barn. Så selv om man kjente en person godt først, så kan man ikke vite om en evt forandring. Noen forandrer seg både følelsesmessig og forandrer meninger (fordi meningen med livet forandrer seg) og rett og slett endrer livsstil totalt. Folk kan forandre seg fordi livet blir helt annerledes å takle enn før. Fødselsdepresjon kan ha en påvirkning på forandring. Osv osv. Jeg vet ikke om jeg har forandret meg veldig mye. Men jeg har definitivt opplevd situasjoner som har fått fram sider ved meg som jeg ikke selv visste jeg hadde engang Hehe... så ja, jeg klandrer ingen partner for å ikke se den komme liksom :p
 
For meg måtte det være å gjøre det jeg ville når jeg ville uten å måtte ta hensyn til noen andre hele tiden :p om det var så lite som å se det jeg ville på TV eller spise det jeg ville, eller reise dit jeg ville. Dog har slike ting også sine negative sider.
 
Fordelen for meg er at jeg har funnet meg selv igjen, det har for meg vært en stor mestring å ha vært alene og klart alt jeg har klart de siste 2 årene. Jeg har blitt en bedre mamma nå som jeg har det bedre selv, føler jeg har mye mer å gi sønnen min nå enn hva jeg klarte i et forhold med bf som ikke fungerte på noen plan.
Det er så klart en del tøffe tak også alene, men med barnefri annen hver helg fungerer det veldig greit :)
 
Hahahaha å bestemme over seg selv og tv-en på kvelden [emoji173]️

Hadde en sykt dårlig mann i livet
Han bestemte over alt i huset og meg
Han var liksom kongen
Så tro meg dere
Det er så deilig å være alene nå
Elsker livet mitt enn før
[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
En mindre å rydde etter. Å slippe rotet til en notorisk rotekopp er deilig!
 
Back
Topp