Hva er den beste kaffen?

Undomiel

Forumet er livet
Smånissene 2022
Traktekaffe, kokekaffe, presskanne, maskin? Og hvilket merke?

Av traktekaffe liker jeg best Zoega. Den er så god! Ellers så digger jeg kaffe kokt på bål, ingenting slår det altså ;)

Det beste er aeropresse synes jeg, og presskanne.
Skal jeg skikkelig kose meg lager jeg det.
Vanligvis blir det fra Nespressomaskinen min, men om vi har besøk blir det Moccamasteren.

Til daglig bruker jrg brassero pulverkaffe :) setter pris på god kaffe i en kaffebar når det er mulig, ca to ganger i året :p

liker alle typer, alt har sin sjarm.

Har selv investert i innebygd kaffemaskin på det nye kjøkkenet :)

Det største hoppet kvalitetsmessig får man ved å gå fra ferdigkvernet til hele bønner og kverne selv, og det revolusjonerte kaffedrikkingen for min del. Personlig er jeg mest fan av pour-over type v60 eller chemex hvis det er tilgjengelig, men hjemme går det mye i Moccamaster, særlig når vi skal lage flere kopper. Aeropress lager jo også sykt digg kaffe, men jeg kaller den "egopress", for den lager jo bare en kopp av gangen!

Får jeg velge bønner er jeg glad i afrikanske bærtørkede bønner, men det er ikke alltid like lett å oppdrive. Ikke er det billig heller, så da får det bli når jeg skal kose meg litt ekstra.

Traktet Evergood kaffe ❤️

Da jeg bodde i Oslo kjøpte jeg ulike bønner på kaffebutikk og prøvde meg fram. Husker selvsagt ikke nå lenger hva jeg likte, er vel en 8-9 år siden jeg bodde sånn til. Da brukte jeg også aeropress en del. Ble inspirert til å dra den og kaffekverna fram igjen nå.

Nå har vi Kjeldsberg kaffe her hjemme som vi tar i Moccamasteren, syns den smaker ok av ferdig kvernede.

Kverner selv og trakter - smaken kommer mye bedre frem. Det er mange relativt rimelige varianter som er favoritter her.

Bruker kun løfberg her. Traktekaffe og bønner. Har trakter med kvern fra phillips.

Back
Topp