Hva drikker dere?

Olden eple og eplemost hjelper litt på kvalmen. Ellers drikker jeg vann, melk og sjokolademelk. Kaffe sluttet jeg med da jeg fikk positiv test, men savner litt kaffe om morningen i grunn

Var før på å drikke altfor mye kaffe og cola zero men sluttet med en gang jeg testet positiv. Drikker masse vann hver dag men blir også fort lei og trenger noe med smak. Sukkerfri saft og iste synes jeg er veldig godt, og av og til sprekker jeg og tar meg et glass cola zero :)
Vanskelig å holde seg unna cola zero/Pepsi Max, merker jeg også, men forsøker som best jeg kan...

Vann, te, vann med trukket ingefær og kulturmelk. Drikker gjerne vann med kullsyre fra dispenser på jobb, men klarer ikke mineralvann med salt, som farris, lenger. Tar også gjerne et halvt glass juice til lunsj, men syns det lett blir for søtt med mye juice. Drikker avogtil en kopp kaffe også, men syns ikke det er så stas lenger.

Hvor er det dere får at farris inneholder klor? Har aldri sett det på noen farrisflaske jeg har hatt i hus?

Drikker mye vann med fun light saft og farris + eplejuice (50/50) om kvelden eller morgenen når jeg er kvalm. Det sies at dette skal hjelpe for kvalme :-)

Jeg drikker lite kaffe i utgangspunktet, så det har jeg kutta ut.....
Ellers drikker jeg pepsi max....Men mindre enn tidligere....
Appelsinjuice og eplejuice har hjulpet de morraene jeg har vært kvalm....
Og i det siste har jeg drukket sjokomelk og biola zero......

Vann blir jeg rett og slett litt kvalm av, men med litt saft oppi, går det bra!:)

Jeg pleide å drikke veldig mye Pepsi Max, men den inneholder koffein som mye annen brus. Nå drikker jeg stort sett bare melk, appelsinjuice og vann.

Hvor er det dere får at farris inneholder klor? Har aldri sett det på noen farrisflaske jeg har hatt i hus?
Står i alle fall klorid på innholdsfortegnelsen til vanlig farris, inkl på nettsidene deres:

Vedlegg

• image.png
    image.png
    50,4 KB · Visninger: 24
Last edited:
Hei

Jeg er 9+0 uker på vei i dag, og har jo fått med meg alle rådene om å drikke mye vann, minimalt med koffein og helst ikke så mye sukkerholdige drikker heller. Kjenner jeg tidvis blir lei av å bare drikke vann - godt med litt smak innimellom. Så hva pleier du å drikke i tillegg til vann?

Farris/bris har jeg forøvrig sett noen nevner kan drikkes, men ikke Ramlösa da det inneholder klor. Sjekket farrisflaska i dag og ser den også inneholder klor. Kjenner noen til hva som anbefales/bør unngås på dette området?
Står i alke fall klorid på innholdsfortegnelsen til vanlig farris, inkl på nettsidene deres:

Klor og klorid er ikke det samme! Klorid et klor-ion (Cl-) og kommer fra natriumklorid (NaCl), altså vanlig salt. Når salt kommer i vann løser det seg i positive natrium-ion (Na+) og negative klor-ion (Cl-)

Klor som i klorvann eller klorin er natriumhypokloritt (NaClO). Når dette stoffet løses i vann får man et natriumion (Na+) og et hypoklorittion (ClO-) - og det er hypoklorittionet som gir de bakteriedrepende og blekende egenskapene vi til vanlig omtaler som "klor".

Verken ramløsa eller farris er farlig på noe vis!

Last edited:
Klor og klorid er ikke det samme! Klorid et klor-ion (Cl-) og kommer fra natriumklorid (NaCl), altså vanlig salt. Når salt kommer i vann løser det seg i positive natrium-ion (Na+) og negative klor-ion (Cl-)

Klor som i klorvann eller klorin er natriumhypokloritt (NaClO). Når dette stoffet løses i vann får man et natriumion (Na+) og et hypoklorittion (ClO-) - og det er hypoklorittionet som gir de bakteriedrepende og blekende egenskapene vi til vanlig omtaler som "klor".

Verken ramløsa eller farris er farlig på noe vis!

Jeg sendte Mail til Farris, og det er kun naturlige klorider som er i vann som er i farris/bris. Det står ikke noe i innholdsfortegnelsene på brisflaskene her i hus. Men farris anbefalte å snakke med lege/helsestasjon dersom jeg fortsatt var usikker. Men klorider er jo noe vi får i oss igjennom mye forskjellig.

Men da er jeg glad vi fikk oppklart det! Ble litt nervøs der, siden vanlig vann gjør meg kvalm, går det for det meste i Bris. :happy:

Back
Topp