Hva drikker de av?

ElisabethI

Elsker forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
Hva drikker deres baby av?
Her drikker hun av en wow cup for baby, håndterer den med eleganse og skjønte greia med en gang hun fikk den forran seg. Hun fikk den for et par mnd siden. Hun får kun vann fra den koppen, melk til måltid får hun av avent flaske da hun ikke holder medela flaskene selv. Det renner veldig når hun bruker avent uansett størrelse på smokken så morgenflaska i senga er medela.. grunnen til at hun ikke får melk fra samme kopp som vann er fordi hun ikke er så veldig begeistra for melk, men jeg begynner endelig å få henne til å drikke reint vann.. tidligere har vi måtte ha pittelitt eplejuice fra 10 mnd oppi. Men er det noen av dere som har begynt å trene på kopp? Når er de moden for det? Vi prøvde i dag siden det er samme drikkeprinsippet fra kopp som den wow cup'en, men hun kastet seg bakover og såg ut til at hun låg ann til å vinne tidenes shottekonkurranse, og alt var vått:p

Han har div tutekopper som han får vann av og melk på tåteflaske. Har drukket ev shotteglass et par ganger og skjønner greia men er og veldig morsomt å tømme ut innholdet :P

Wow-koppen virker så bra :D her bruker vi tutekopp og den har han virkelig begynt å skjønne, han suger vannet ut uten problemer. Men er veldig glad i å drikke av kopp/voksenglass. Da drikker han mye mer, men jeg må selvfølgelig hjelpe han å holde!han er heldigvis glad i vann og drikker når han er tørst :) ofte mer tørst til middag enn lunsj for eks. Og så får han 3 flasker mme utenom, så ikke bekymret over væskeinntaket heldigvis!

Bruker tutekopp fra avent, flaske har han aldri villet ta. Greier å drikke fra glass, men det blir mer søl :p

Han har div tutekopper som han får vann av og melk på tåteflaske. Har drukket ev shotteglass et par ganger og skjønner greia men er og veldig morsomt å tømme ut innholdet :p
Bruker tutekopp fra avent, flaske har han aldri villet ta. Greier å drikke fra glass, men det blir mer søl :p
Wow-koppen virker så bra :D her bruker vi tutekopp og den har han virkelig begynt å skjønne, han suger vannet ut uten problemer. Men er veldig glad i å drikke av kopp/voksenglass. Da drikker han mye mer, men jeg må selvfølgelig hjelpe han å holde!han er heldigvis glad i vann og drikker når han er tørst :) ofte mer tørst til middag enn lunsj for eks. Og så får han 3 flasker mme utenom, så ikke bekymret over væskeinntaket heldigvis!

tips fra helsesøsteren vår; De annbefaler visst ikke å bruke tutekopp. Dette var fordi barna lukker ganen med tungen når de drikker av den, og det kunne forårsake problemer med språkopplæringen senere.

Wow koppen er kjempebra! Vi har noen av de i barnehagen jeg jobber i også :) Synes det er greit med en hvor hun drikker på tilnærmet lik måte som av vanlig kopp :)

Tutekopp eller vanlig glass. Gjerne et stort ølglass:p

tips fra helsesøsteren vår; De annbefaler visst ikke å bruke tutekopp. Dette var fordi barna lukker ganen med tungen når de drikker av den, og det kunne forårsake problemer med språkopplæringen senere.

Wow koppen er kjempebra! Vi har noen av de i barnehagen jeg jobber i også :) Synes det er greit med en hvor hun drikker på tilnærmet lik måte som av vanlig kopp :)
Oj det har jeg aldri hørt, men da vil nok min unge bli dehydrert når jeg skal jobbe og ikke kan amme. Så akkurat det blåser jeg i :p

Oj det har jeg aldri hørt, men da vil nok min unge bli dehydrert når jeg skal jobbe og ikke kan amme. Så akkurat det blåser jeg i :p
der er jo mange andre kopper enn akkurat den klassiske tutekoppen da :) erfor vi bruker wow koppen, Avent har jo den med sugerør også :) Mange alternativer :) Har du ikke rett på ammefri når du er tilbake i jobb? I jobben min har de krav på 2 timer om dagen dersom barnet er under 1 år og en time når det har fyllt ett år :)

Akkurat det bekymrer jeg meg ikke veldig for, så fortsetter med tutekopp samtidig som han trener på å drikke av vanlig kopp :)

Hmmm, kanskje wow kopp blir veien å gå for oss? En sjelden gang drikker han fra flaska, men som regel så fyller han munnen og spytter ut så aner virkelig ikke hvor mye han får i seg :o Har prøvd NUK, Avent, Dr.Brown og Mam. Tuttekopp fra avent er den jeg tror han drikker mest av uten å spytte ut foreløpig. Har også prøvd glass, men da heller han som regel alt ut hvis ikke jeg hjelper til :P

Hmmm, kanskje wow kopp blir veien å gå for oss? En sjelden gang drikker han fra flaska, men som regel så fyller han munnen og spytter ut så aner virkelig ikke hvor mye han får i seg :eek: Har prøvd NUK, Avent, Dr.Brown og Mam. Tuttekopp fra avent er den jeg tror han drikker mest av uten å spytte ut foreløpig. Har også prøvd glass, men da heller han som regel alt ut hvis ikke jeg hjelper til :p
vi prøvde med kopp i går og hun såg ut sm hun var med i en bonnski konkurranse :P Men øvelse gjør vel mester :) Her drikker hun kjempebra av wow koppen. Noen ganger fyller hun munnen og mye renner ut, men det er ikke ofte :)

Hmmm, kanskje wow kopp blir veien å gå for oss? En sjelden gang drikker han fra flaska, men som regel så fyller han munnen og spytter ut så aner virkelig ikke hvor mye han får i seg :o Har prøvd NUK, Avent, Dr.Brown og Mam. Tuttekopp fra avent er den jeg tror han drikker mest av uten å spytte ut foreløpig. Har også prøvd glass, men da heller han som regel alt ut hvis ikke jeg hjelper til :P
W drikker en god del vann av kopp, men aldri av flaske! Da bare tuller han, biter på smokken og spytter ut. Sikkert fordi de er vant til å få melk på den måten? :-z

W drikker en god del vann av kopp, men aldri av flaske! Da bare tuller han, biter på smokken og spytter ut. Sikkert fordi de er vant til å få melk på den måten? :-z
Samme her. Bruker sugerør kopp til L. For vann. Av mam flaskene hun får mme av, nekter hun vann. Får bare et surt uttrykk skm minner meg om "mamma... Hva i pokker.. Dette ekke melka mi da...!" Haha :p

Her tygger hun mer på tuten enn å suge:p

vi prøvde med kopp i går og hun såg ut sm hun var med i en bonnski konkurranse :P Men øvelse gjør vel mester :) Her drikker hun kjempebra av wow koppen. Noen ganger fyller hun munnen og mye renner ut, men det er ikke ofte :)
Herlig ;) de har sånne søte små glass på IKEA i barneavdelingen som jeg kunne tenke meg å kjøpe til han. Like store som shotteglass, men perfekt størrelse for han :P
Samboeren min også foreslo at det kunne være derfor, men han har ikke fått så mye melk på flaske til nå. Kan jo uansett være at han forbinder flaske med melk. Han tuller masse med flaska her og, klør sikkert godt i gommene med den :P

tenker jeg også.. derfor vi ahr morgenmelk i senga fra medela flaske og holde sjøl melka i avent flaske (hun nekter plendt å holde medela flaskene selv) og vann fra wow koppen. I begynnelen måtte vi ha noen dråper babyjuice i vannet for å få henne til å drikke, men nå drikker hun rent vann som bare det :)

Herlig ;) de har sånne søte små glass på IKEA i barneavdelingen som jeg kunne tenke meg å kjøpe til han. Like store som shotteglass, men perfekt størrelse for han :p
kunne ønske vi hadde IKEA her :( Kommer om 3 år da tror jeg det var.. om ikke det var 5 :( :P

Her så drikker hun vann av en avent tuttekopp :) men hun vil ikke holde selv :o
Samme med flasken
Jeg prøver å prøver! Men nei, mamma skal holde koppen.

Tar gjerne imot tips til hvordan jeg kan få henne til å holde koppen selv.

Back
Topp