Hva blir du å savne mest som gravid?

Trodde det var bra å spise litt ingefær? Bare ikke liksom veldig konsentrert slik som ingefærshots?
Det er det kanskje? Jeg er har jo hørt at krydder i mat er helt ufarlig egentlig, men synes det er så vanskelig når det kun står «litt» og «mye». Hva betyr det egentlig? Hvor mye er egentlig «mye»? :dead:

Ja, jeg har vært litt frem og tilbake på ingefær. Jeg mener, jeg skjønner jo at jeg ikke skal ta shots- men hvordan er det krydder i mat? Jeg liker indisk :smiley-ashamed004
Krydder i mat er fritt frem..til og med ingefærte er klassifisert som OK i mindre mengder, det er konsentrert ingefær de advarer om.

Egentlig, helt konkret, er det ingefærshots og kosttilskudd av ingefær det advares om, resten er ikke svartelistet..

Selv ingefær til sushi er vurdert som trygt, ifg dansk studie.
Så det er snakk om konsentrert/mye ingefær.

Men de vet jo ikke nøyaktig hvor mye som er nok heller (egentlig har de ikke påvist dette hos mennesker i det hele tatt, men) så ville unngått *mye*. Men det lille som blir i mat, er ikke noe å tenke på. Det blir så lite.

Så, ja. Som krydder/i mat, ingenting å tenke på. Som føre-var kan man unngå konsentrerte mengder. :)

Oi, jeg har blitt så vandt til å måtte minke på koffeinet mitt nå at jeg glemte å lage meg den koppene jeg alltid lager meg med en gang jeg står opp :eek:

Som de fleste her; kaffe, oster og spekemat!! :arghh: MEN jeg har blitt mindre kaffetørst så det lover bra

Som de fleste her; kaffe, oster og spekemat!! :arghh: MEN jeg har blitt mindre kaffetørst så det lover bra
Jeg har også blitt mindre kaffetørst! Jeg tar meg fortsatt en kopp om morgen, men til og med det er ikke like godt som før…!

Akkurat no, søvn! Det var slik sist svangerskap også, nesten umogleg å sove på natta, ofte våken fleire timar midt på natta. Men det er utruleg kva ein greier likevel og kva ein blir vandt til :)

Leste på nett (kan ha vært Helsenorge eller noe) om at man må fryse spekematen i minst 3 døgn for å drepe bakterier.
Kan man altså spise spekemat så lenge man gjør det da? :confused004 :hello2

Leste på nett (kan ha vært Helsenorge eller noe) om at man må fryse spekematen i minst 3 døgn for å drepe bakterier.
Kan man altså spise spekemat så lenge man gjør det da? :confused004 :hello2
ChatGPT skriver det samme! Men denne metoden dreper visstnok bare toxoplasma og ikke listeria :confused: men steking/varmebehandling >70°C skal visst ta det!

Ååå da gjør jeg ikke det! Men blir mye pizza med oster og trøffelsalami og og spekeskinke :gen053

Nå som det er sommerferie og så deilig og varmt kjenner jeg at jeg savner å kunne ta et par drinker med venninner - særlig litt kald sangria med isbiter eller en frisk strawberry daiquiri.. :smiley-angelic002
Ellers savner jeg å føle meg fin i klærne mine. Er i den kleine fasen nå at alt begynner å stramme også ender man bare opp med å se feit ut egentlig… Hjelper jo ikke akkurat at man er veldig oppblåst heller :laughing002

Nå som det er sommerferie og så deilig og varmt kjenner jeg at jeg savner å kunne ta et par drinker med venninner - særlig litt kald sangria med isbiter eller en frisk strawberry daiquiri.. :smiley-angelic002
Ellers savner jeg å føle meg fin i klærne mine. Er i den kleine fasen nå at alt begynner å stramme også ender man bare opp med å se feit ut egentlig… Hjelper jo ikke akkurat at man er veldig oppblåst heller :laughing002
Polet har noen alkoholfrie varianter. Er ikke det samme, men i det siste har jeg fått stor sans for alkoholfritt. Men rosevin i sola er noe jeg kommer til å savne i sommer :laughing002 :laughing002

Også kommer jeg til å savne kroppen min. Syns det er veldig koselig med mage og alt det der, men alt annet som bidrar til den ultimate "hvalfølelsen" er no no

Back
Topp