Hva betyr "good riddance"?

Isthabeth

Forumet er livet
Jeg har lært hva å "jinxe" betyr, fml, milf, wtf, pitr, wysiwyg,sytycd, VV  at navn skal ha to vokaler for å vise hvor man legger trykket(nå tøyser jeg litt), men jeg skjønner ikke hva "good riddance" betyr. Så? Ja?

"Et uttrykk for glede over å være kvitt et irritasjonsmoment - vanligvis et individ."

noe/ noen som er bra å bra å bli kvitt. Feks en dritt x. Ikke vær lei deg, good riddance!

pitr, wysiwyg

enlighthen me please!

Takk for svar. Skjønner fortsatt ikke uttrykket. Skal drikke litt mer pepsi max og tenke på det. 

hissigproppen skrev:
pitr, wysiwyg

enlighthen me please!

PARENTS IN THE ROOM(haha, den har jeg ofte bruk for)

What you see is what you get

IsThaBeth skrev:

hissigproppen skrev:
pitr, wysiwyg

enlighthen me please!

PARENTS IN THE ROOM(haha, den har jeg ofte bruk for)

What you see is what you get

Hahahahha, funny!
På tide å lære seg nå, så vi er forberedt til når podene sitter og livechatter som 10 åringer :-/

"oh my, I sure do miss Tom!". "why? He was a lazy son of a biiiiatch and a looser! You know what I say?: good freaking riddance!"

MalinDalin skrev:
"oh my, I sure do miss Tom!". "why? He was a lazy son of a biiiiatch and a looser! You know what I say?: good freaking riddance!"

Geri  zekale

IsThaBeth skrev:

MalinDalin skrev:

Geri  zekale

I know that you are, but what am I :p.

MalinDalin skrev:

IsThaBeth skrev:

MalinDalin skrev:

Geri  zekale

Du er en liten søtnos du. 

IsThaBeth skrev:

MalinDalin skrev:

IsThaBeth skrev:

MalinDalin skrev:

Geri  zekale

Awwwwe, takk! Trengte den! Føler meg hverken liten eller søt her jeg sitter å vræker i meg Potetgull og ser på annie! Haha! Baker foresten ekstra cupcakes til deg og mini om dere kommer ubedt 2. August haha! Man kan jo alltids håpe vettu!!

MalinDalin skrev:

IsThaBeth skrev:

MalinDalin skrev:

IsThaBeth skrev:

MalinDalin skrev:

Geri  zekale

Awwwwe, takk! Trengte den! Føler meg hverken liten eller søt her jeg sitter å vræker i meg Potetgull og ser på annie! Haha! Baker foresten ekstra cupcakes til deg og mini om dere kommer ubedt 2. August haha! Man kan jo alltids håpe vettu!!

Tenk om vi plutselig står i døra? Med mine tyrkiske gloser, lover jeg deg, jeg kommer til å skremme svigermor di for evig tid . Så, da blir du kvitt henne. Fint du baker noen ekstra cupcakes, for hvis jeg skulle tørre å sette meg på et fly, kom jeg til å trenge litt sukker og trøst etterpå. 

forresten missforsto gubben et uttrykk i går å. Vi diskuterte noe over tlf, han sa noe og jeg svarte "well, that's a horse of a different colour!" hvorpå han utbryter med vil pannikk i stemmen;"nei! Absolutt ikke!! Vi skal ikke kjøpe hest! Der setter jeg foten nes assa!!" Holdt på å tisse i buksa!

IsThaBeth skrev:

MalinDalin skrev:

IsThaBeth skrev:

MalinDalin skrev:

IsThaBeth skrev:

MalinDalin skrev:

Geri  zekale

Tenk om vi plutselig står i døra? Med mine tyrkiske gloser, lover jeg deg, jeg kommer til å skremme svigermor di for evig tid . Så, da blir du kvitt henne. Fint du baker noen ekstra cupcakes, for hvis jeg skulle tørre å sette meg på et fly, kom jeg til å trenge litt sukker og trøst etterpå. 

Svigermor kunne trengt en støkk! Sukker og trøst skal du få! Har tilogmed baccardi når unga har lagt seg ;)

Åååå, ler meg i hjel. Vi hadde et godt engelskeksempel her om dagen vi også, bare at jeg husker det ikke. Jeg lo i hvertfall så middagen sprutet over matbordet. Han snakker så godt norsk at i telefon f.eks så hører ikke folk at han ikke er norsk, men hvis det kommer ukjente uttrykk, så stokker det seg helt. Og engelsk, glem det. 

Back
Topp