Hva baker dere til jul?

Kengu

Forumet er livet
VIP
?

Her lages det lite julekaker, ingen sv oss er spesielt glad i det men vi har kjøpt krumkaker og kransekake på rekoringen , så skal vi lage brownies, Horn og rundstykker , det går det mye av.

Ikke så mye egentlig, vi er for det meste alene, spesielt i år siden vi bor i et annet land. Så gidder ikke lage noe særlig bare til oss.
Har laget sjakkruter, pepperkaker, snipper og litt diverse. Men har fordelt det utover de siste månedene siden vi er alene

Brune pinner! :) Og riskaker. Var ikke glad i riskaker som liten, men når vi lagde noen nå var det kjempegodt! Har også laget pepperkaker fra ferdig-deig, mest fordi det er en koselig aktivitet med barna. Lurte på å lage sirupssnipper, husker de som veldig gode, men ble ikke tid. Kanskje neste år. Må nemlig prioritere ny batch med brune pinner og riskaker;)

Brownies er jo veldig godt! Ser så mye inspirasjon med jule-brownies, men ikke fått tid til å vurdere det en gang.. Men holder seg vel ikke så lenge?

Kola kaker
Bounty kuler masse
Oreo kuler i hvit sjokolade masse
Sand nøtter
Sjokolade og peanøttruter
Sjakkruter
Suksess kake

Her lager vi fløtekarameller hvert år :) Ellers bakes det pepperkaker og så finner vi alltid noe nytt å prøve :) I år har det blitt coconut ice :)

Baker bare pepperkaker (Ferdig deig) vanligvis.
Jeg liker ikke tørre kaker så godt.

Samboer pleier å kjøpe krumkaker, smultringer og kanskje en ting til.

Men i år prøvde vi oss på smultringer som ikke ble vellykket, og så har vi bakt potetlefser. De ble litt for tykke og litt for tørre. Sikkert for mye mel. Men men. Prøver igjen neste år. :)

Baker lite småkaker for det blir ikke spist. Unntaket er krumkaker så det har jeg bakt. Lager heller julegodt som brente mandler, karameller og marsipan konfekt. Også lager jeg brød og rundstykker, men det gjør jeg hele året.

Skal bare lage meg litt lavkarbo greier. Lagde snickerskuler i stad. Har planer om gelegodis, marsipan med sjokolade, konfekt med forskjellige nøtter, christmas joy kake og ostekake også :) Om jeg ikke hadde prøvd å leve mest mulig lavkarbo så hadde jeg ikke laget noe. Men vil ha noe å kose meg med jeg også.

Laget pepperkaker, peanøttkjeks, karameller og amerikanere. Tenkte å lage riskaker med ungene imorgen om jeg får tid. :)

Er vokst opp med å bake mange forskjellige slag av de tradisjonelle julekakene men de siste årene har det forsvunnet litt :hilarious: men i år har jeg laget pepperkaker, kakemenn, sandnøtter, riskaker og sjakkruter. Planen var serina kaker, berliner kranser og delfiakake også men nå rekker jeg ikke bake mer. Har prøvd meg på sjokolade trøfler for første gang i år :)

Har bakt sjakkruter, kolakaker, krumkaker og julebrød.:) Og pepperkaker og -hus med ungene av ferdig deig.:smug:

Har bakt og pyntet pepperkaker, fordi femåringen så gjerne vil. Kransekakestenger og risboller, og så har vi laget marsipan. Blir bakt rundstykker og brød i jula.

Sjokoladepinner, smartieskjeks, "julekjeks" (med hakka mandler og sjokolade), risboller, hvite kakemenn og trøfler. Vi er glade i sjokolade her i huset :hilarious:
Eldste har bakt peppernøtter på skolen og fått med hjem :happy:

I år har vi laget pepperkaker, kakemenn, kransekakestenger, biscotti og bountykuler av julekaker og julesnacks. Pleier vanligvis å lage brente mandler, men det har vi ikke gjort i år.

Elsker å bake, og i jula må jeg ha litt Bakst for å få julestemning :)
Har bakt
Kakemenn
Krumkaker
Sandtopper
Makroner med sjokolade
Kjøpt kransekake
Svigermor har bakt lefser
Prøvde på Troika, men den ble mislykket, så kasta hele greia :p

Baker:
Rundstykker
Gule bomber
Pepperkaker
Kjeks med sjokoladebiter
Silkekaker

Har fått krumkaker av svigermor.

Pleier også å lage rocky road, men vet ikke om jeg orker i år.

I år har det blitt fløtekarameller, både veganske og vanlige. De veganske er til en venninne, spent på å smake hvordan de ble!

Også har jeg laget brente mandler, doble havreflarn med sjokolade, vepsebol, tyske skiver og sjakkruter ☺️ Jeg elsker å bake og lage sånt, og pakke det fint inn!

Back
Topp