Husmorstips

Vi slet tidligere med at vasken på kjøkkenet ofte gikk tett siden vi halte ut noe vi trodde bare skulle være flytene, men så obs så var det noe annet oppi.

Jeg har kjøpt en stor ekstra sil jeg heller alt frokostblandings rester, sauser +++ oppi.
Det bløte går da i sluken, og det som ligger igjen går i matavfallet.
Heller også innholdet i te kannen i silen slik at te restene kan få rent av seg før de går i matavfallet slik at det ikke blir så bløtt der
Smart! Hva slags sil er dette? Kjøpes hvor? Her har vi en slags sil oppi, den fungerer godt, men slipper småtterier gjennom. Kan se for meg at tegrut ville rent gjennom.

Vi slet tidligere med at vasken på kjøkkenet ofte gikk tett siden vi halte ut noe vi trodde bare skulle være flytene, men så obs så var det noe annet oppi.

Jeg har kjøpt en stor ekstra sil jeg heller alt frokostblandings rester, sauser +++ oppi.
Heller også innholdet i te kannen i silen slik at te restene kan få rent av seg før de går i matavfallet slik at det ikke blir så bløtt der
Vi har også en metallsil som vi har i vasken til å fange opp matrester ;-)

Likevel tetter det seg hver da...

Smart! Hva slags sil er dette? Kjøpes hvor? Her har vi en slags sil oppi, den fungerer godt, men slipper småtterier gjennom. Kan se for meg at tegrut ville rent gjennom.
En helt vanlig kjøkken sil den er mye med finmasket enn den nede i vasken..
Vi har egen som vi bruker til mat, og egen til rester
upload_2015-10-25_9-55-44.jpeg

Om du vil ha sikkelige gode og fluffy bollar, OG har tid til det:
- Lag deigen og la den heve i ca 2 timar. Hugs å at den bør vere litt små klissete.
- Etter elt forsiktig med litt mjøl for å få det beste taket på deigen. La den stå i ca 10-15 min før du trillar emnene ut til bollar.
- La bollane etterheve i minimum 30 min.

Eit anna tips er å sette til side litt av smøret, skjer det opp i små biter som du tar oppi deigen heilt til slutt. Da "smører" du deigen og det vil da smelte når du steiker bollane :)
Det skal prøves i følge mannen her i huset;-)
Har du en god oppskrift også?

• Liker
Reactions: EJ

Så genialt!! Må kjøpe meg en ekstra sil :D

Det skal prøves i følge mannen her i huset;-)
Har du en god oppskrift også?

ImageUploadedByBV Forum1445770459.061564.jpg
Brukar denne, men med to endringar: 2 ts vaniljesukker
Steikegrader ca 210. Synes det er meir safe da steikeovner er bedre i dag enn før.
Pensle med 1 egg og 1 st mjølk. Desse er supergode! Om du brukar full oppskrift (kan halverast) kan du lage ca 30 boller på 100 gram.

Salmiakk på vinduene. Nye billigere og bedre enn de sprayene. Null skjolder.

Spylerveske på vindaugene når det er - grader ute og du berre må vaske dei :)

Vis vedlegget 142736
Brukar denne, men med to endringar: 2 ts vaniljesukker
Steikegrader ca 210. Synes det er meir safe da steikeovner er bedre i dag enn før.
Pensle med 1 egg og 1 st mjølk. Desse er supergode! Om du brukar full oppskrift (kan halverast) kan du lage ca 30 boller på 100 gram.
Jeg fant en annen oppskrift.

Krøllet det litt til siden jeg egentlig skulle halvere men glemte å halvere alt :-P
Så måtte trikse litt..

Men nå står første brett i ovnen, blir spennende ;-)
Men tok sin tid da ;-)

Back
Topp