Husmorstips:)

-Bakepulver funker gull på tusjemerker på møbler! Fukt såvidt med vann på merket, og strø bakepulver på flekken. La det virke litt, og vask bort! Flekken går bort med en gang:)

-Bakepulver funker ganske bra og bruke i vasken også, dersom det er "belegg " som ikke går bort. Strø pulver og la virke litt. Bruk oppvask kost og gni, så blir den skinnende ren.

-Legg en sitron i en Skål med vann og sett i mikro ig la den stå på i noen minutter. Fettet løsner og det er bare og tørke med en klut etter på! Lukter godt og blir ren og pen.
Bakepulver funker også til å få bort gammel kaffe o.l. i kaffekanner og termoser:) Jeg pleier å fylle kanna med vann, og så ha i pulver. Så rister jeg kanna og lar den stå. Blir så blankt og pent så

Dårlig erfaring med plumbo? Jeg digger det :p men nysgjerrig hvis det ikke er noe bra!
Nei, men ingen rørleggere anbefaler det, da plumbo etser hull i plastrørene. Trenger ikke å gå hull ved vasken, men videre ut i systemet og da blir det kjempedyrt å reparere.

For å få smoothie maskinen ordentlig ren. Fyll den litt med varmt vann og salo, sett maskinen på full guffe i 1-2min. Dette må skje med en gang du har lagt smoothie og helt den i glass eller så.

Putt legoen i dynetrekk og vask i vaskemaskinen
Husker vi gjorde det i barnehagen. Men knytter man trekket da? For har litt Lego (og duplo) som skulle vært vasket.

Denne tråden har inspirert meg til en skikkelig husvask :D skal prøve alle tipsene i løpet av dagen :P må bare kjøpe litt bakepulver :)

Noen som har tips til hvordan jeg kan rengjøre komfyren/ ovnen. Det er noe som er svidd inne i ovnen :-/

Back
Topp