Husmorstips:)

-Bakepulver funker gull på tusjemerker på møbler! Fukt såvidt med vann på merket, og strø bakepulver på flekken. La det virke litt, og vask bort! Flekken går bort med en gang:)

-Bakepulver funker ganske bra og bruke i vasken også, dersom det er "belegg " som ikke går bort. Strø pulver og la virke litt. Bruk oppvask kost og gni, så blir den skinnende ren.

-Legg en sitron i en Skål med vann og sett i mikro ig la den stå på i noen minutter. Fettet løsner og det er bare og tørke med en klut etter på! Lukter godt og blir ren og pen.

Bruk avispapir til å gnikke vinduene når du pusser dem, da blir de blanke og fine. Men må få av noe vann før man går løs med papiret da...

Bruke en klut med litt babyolje på dersom du har problemer med å få ren hvite silikonfuger

-Bakepulver funker gull på tusjemerker på møbler! Fukt såvidt med vann på merket, og strø bakepulver på flekken. La det virke litt, og vask bort! Flekken går bort med en gang:)

-Bakepulver funker ganske bra og bruke i vasken også, dersom det er "belegg " som ikke går bort. Strø pulver og la virke litt. Bruk oppvask kost og gni, så blir den skinnende ren.

-Legg en sitron i en Skål med vann og sett i mikro ig la den stå på i noen minutter. Fettet løsner og det er bare og tørke med en klut etter på! Lukter godt og blir ren og pen.

Det med bakepulver testet jeg ut på jobb en dag, da jeg leste det en plass på nettet. Og det funka jammen gull. Da var det svidd saus i en kasserolle.

Her er det mange geniale tips å notere seg altså:D

Nylonvask. Bare overalt! Og spesielt på flekker på klær! Fikser alltid biffen å gni på litt før man slenger klærne i maskina!

Noen som har noen tips til å få hvite fuger mellom flisene til å bli rene da?
Jeg bruker tannbørste, skikkelig møkkajobb :p
Jeg er ingen husmor, så kan ikke noen lure knep :p Hihi

Funker det like greit med sitronsaft fra sånn liten beholder?

Mitt beste tips er nok å ha hushjelp :p :D Det skal jeg ha om jeg blir rik ;)

Back
Topp