Husker dere på å gi tran/d-vitamin?

Hmmm.. fikk beskjed på HS om at jeg ikke trengte å gi så lenge ho drakk såpass mye MME jeg..? Ho får jo også i seg via både mat og frukt og..?

★☆★Duppedingsen ★ ☆ ★

Hmmm.. fikk beskjed på HS om at jeg ikke trengte å gi så lenge ho drakk såpass mye MME jeg..? Ho får jo også i seg via både mat og frukt og..?

★☆★Duppedingsen ★ ☆ ★
Det har jeg og fått beskjed om :)
Men nå drikker hun ca 5-600 ml i døgnet med hipp2

Luna får fortsatt Hipp 1 på kvelden og natta, og Hipp 2 på dagtid før grøtbog middag.. så ho får jo i seg en del kan du si... ho spiser jo MASSE frukt også..

★☆★Duppedingsen ★ ☆ ★

Luna får fortsatt Hipp 1 på kvelden og natta, og Hipp 2 på dagtid før grøtbog middag.. så ho får jo i seg en del kan du si... ho spiser jo MASSE frukt også..

★☆★Duppedingsen ★ ☆ ★
Det er desverre ikke d-vitaminer i frukt og grønt. Men om hun får mye mme får hun sikker nok :)

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app

Her får de tran i melke flaska de får til frokost sammen med biovit, de får også biovit i flaska de får når de skal legge seg. Vet ikke egentlig når det er vanlig å starte med biovit men vi fikk beskjed om å begynne å gi det på barsel når de var 4 dager gamle. Mine får også jern tilskudd to ganger i døgnet siden de hadde så lav fødselsvekt og var premature.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Utrolig dårlig på å huske på det her og.. :-/ skjerpings !!

★☆★Duppedingsen ★ ☆ ★

Jeg ser også på mme pakningene at de skal inneholde omega 3 og omega 6, men min hs mener jeg skal gi tran eller dråper i tillegg.. De sier så mye forskjellig de der helsesøstrene! Vi får satse på at barna ikke har lidd noen nød i alle fall, det går nok helt fint :)

Her får de tran i melke flaska de får til frokost sammen med biovit, de får også biovit i flaska de får når de skal legge seg. Vet ikke egentlig når det er vanlig å starte med biovit men vi fikk beskjed om å begynne å gi det på barsel når de var 4 dager gamle. Mine får også jern tilskudd to ganger i døgnet siden de hadde så lav fødselsvekt og var premature.

Jeg fikk biovit da jeg var lita. Visste ikke at det var vanlig å gi det enda :) Bra dine blir ekstra godt ivaretatt siden de var premature og små da de var født :) Skal du fortsette å gi de jern inntill legen deres gir deg klarsignal om å slutte?

Jeg fikk biovit da jeg var lita. Visste ikke at det var vanlig å gi det enda :) Bra dine blir ekstra godt ivaretatt siden de var premature og små da de var født :) Skal du fortsette å gi de jern inntill legen deres gir deg klarsignal om å slutte?

De skal ha jern til de er 1 år har jeg fått beskjed om, så får bare fortsette til da :)

D vitamin hver morgen:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Han får d-vitaminer sammen med grøten før han legge seg:) ga han tran før, men han bare gulpet det opp igjen!:( kommer nok til å prøve med tran igjen om ikke så lenge:)

Sent from my iPhone using BV Forum
Sånn er det her også :)

Vi prøvde når han var mindre med tran, det gikk ikke så bra og etter det har det ikke blitt noe. Fikk beskjed om å vente til han var utredet for reflux.
Nå er han ferdig med det, ingen reflux. Men heller ingen tran :(
Dumme meg..

Det er desverre ikke d-vitaminer i frukt og grønt. Men om hun får mye mme får hun sikker nok :)

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app
Nei nei, men mye annet da :-P så ho får jo nok av alle citaminene ho trenger meber jeh selv om ho ikke tar dråper. :-)

★☆★Duppedingsen ★ ☆ ★

Vi har fast rutine på at det skal D-vit og malt i første flaske om morran. Funker kjempefint :)
Til og med mannen husker det ;)

Skal begynne med det når mme ikke er hovednæringen lenger :) så får vi se hvor flink jeg er da :p

Vi prøvde når han var mindre med tran, det gikk ikke så bra og etter det har det ikke blitt noe. Fikk beskjed om å vente til han var utredet for reflux.
Nå er han ferdig med det, ingen reflux. Men heller ingen tran :(
Dumme meg..

Kjenner meg litt igjen. Jeg VET at tran inneholder veldig mange viktige stoffer, men siden det er en kamp å få det i han - OG det viktigste er d-vitamin som han ikke får i seg andre steder og som styrker skjellettet - har det bare blitt til at jeg han dråper. De smaker jo ingenting, så det er ingen problem så lenge jeg husker å gi han.

Edit: Godt at lille M ikke hadde reflux da! Gulper han mye enda?

Back
Topp