Husk folat!

Hilla

Gift med forumet
Septembergull'17
Sensommerbarna 2019
Husk å ta folat da damer :) viktig-viktig!!!
Har selv tatt det hver dag i nærmere ett år, så det er rutine her.

Og tran!
Jeg sliter litt med å huske det. Også husker jeg plutselig ikke om jeg har tatt, så tar jeg dobbelt. Noen som har noen lure tips til å huske det? Må jeg rett og slett lage en kryss-av- liste? ;)

Og tran!
Jeg sliter litt med å huske det. Også husker jeg plutselig ikke om jeg har tatt, så tar jeg dobbelt. Noen som har noen lure tips til å huske det? Må jeg rett og slett lage en kryss-av- liste? ;)

Jeg har gjort det til vane å ta tran og folat hver kveld etter tannpussen før jeg legger meg. Veldig sjeldent jeg glemmer det da.
Du kan jo lage deg en alarm på mobilen?

Hvordan er det når jeg har folatmagel og ta folat? Dobbel dose eller? Litt bekymra på det kjenner jeg

Ja, de sier jo at det er viktig. Jeg prøvde meg forrige svangerskap på å si at jeg spiste mye fisk. Jordmor syns derimot det ikke var nok å spise fisk 1 gang i uka :p

Uff. Spiser jo fisk men:p får vel bare kjøpe meg trankapsler. Føler meg helt pillenarkoman med d vitamin (har alt for lite), multivitamin, folat.. og nå trankapsler. Yay

Hvordan er det når jeg har folatmagel og ta folat? Dobbel dose eller? Litt bekymra på det kjenner jeg

Tror jeg ville ringt legen og spurt om jeg. Jeg mener folat er vannløselig, så kroppen tar vell opp det den behøver og så skiller den ut resten, men correct me if i am wrong :)

Takk for påminnelse! Kjøpt inn i dag :happy:

:)

Hvor lenge skal man ta folat? Har hørt noe om at ved uke 12 trenger man ikke å fortsette.

Back
Topp