Husk folat!

Fant ut at folaten jeg har er utgått. Burde jeg kjøpe ny? Forsvinner effekten? Noen som vet? [emoji4]

Og tran!
Jeg sliter litt med å huske det. Også husker jeg plutselig ikke om jeg har tatt, så tar jeg dobbelt. Noen som har noen lure tips til å huske det? Må jeg rett og slett lage en kryss-av- liste? ;)

Samme her, skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å få inn i rutinene..!

Er det stress å ikke ha tatt folat før positiv test? Merker at jeg som førstegangsgravid stresser for minste ting, haha!

Er det stress å ikke ha tatt folat før positiv test? Merker at jeg som førstegangsgravid stresser for minste ting, haha!

Neida, bare man starter når man finner det ut er det nok ikke noe problem. De anbefaler at man starter med folat når man startet babyprøvingen, men det er kun ei anbefaling :)

Fant ut at folaten jeg har er utgått. Burde jeg kjøpe ny? Forsvinner effekten? Noen som vet? [emoji4]

Er det ikke bare et slikt "best før"-stempel?

Jo, mener det. Men den "gikk ut" for snart ett år siden. 02. 2016 liksom[emoji12] Jeg kjøpte ny i dag i tilfelle effekten er redusert[emoji4]

Sikkert lurt å kjøpe ny hvis det var såpass lenge siden, ja haha tenkte mer hvis det sto b.f 12.16 liksom, da tror jeg ikke det hadde hatt stor innvirkning. Likevell greit å ha fersk folat når det er så viktig som det er :)

Sikkert lurt å kjøpe ny hvis det var såpass lenge siden, ja haha tenkte mer hvis det sto b.f 12.16 liksom, da tror jeg ikke det hadde hatt stor innvirkning. Likevell greit å ha fersk folat når det er så viktig som det er :)
Ja, de 150kronene er liksom ikke verdt det[emoji6]

Hvordan er det når jeg har folatmagel og ta folat? Dobbel dose eller? Litt bekymra på det kjenner jeg

Jeg dro til legen da jeg var redd for at jeg enda hadde mangel på folat, slet veldig med for lite folat da jeg var yngre så legen tok prøver for å se hvor mye extra jeg trengte, visste seg at jeg ikke hadde noe som helst vitaminmangler så tar bare det som er anbefalt av extra vitaminer (gravid vitamin boksen fra apotek) :)
Anbefaler deg å dra til lege, ta prøve og snakk med legen om hvor mye extra du trenger å ta :) jeg sjekka alt av vitaminer og mineraler i samme slengen siden jeg ofte sliter med jernmangel :p

snakka med legen og jeg er ikke i ekstrem mangel så skulle ta vanlig dose med folat :)

Er så lett å glemme, men tror jeg har klart å huske det hver dag. Tar dere andre tilskudd?

Er så lett å glemme, men tror jeg har klart å huske det hver dag. Tar dere andre tilskudd?

Jeg tar omega 3, men vurderer multivitamin e.l. i tillegg.. Tok den gravid-multipakken fra apoteket ved sist svangerskap, men da kasta jeg opp hver gang for de er jo enorme! :D

Kanskje stikke innom apoteket å kjøpe multivitamin, tar kun folat.. jepp - skal gjøres i morgen!

Back
Topp