Husk å knipe!

Sniker - Er det noe spesielle knipeøvelser man må gjøre? Eller er det bare å knipe litt i vei?
 
Det finnes flere ulike ‘programmer’ for kniping. Hvis du googler det får du flere ulike forslag. For min del blir det litt mer ‘knipe i vei’. Men jeg prøver å veksle litt mellom korte knip og lange knip (som man holder i flere sekunder) og så tar jeg så mange av gangen som jeg orker eller har tid til når jeg kommer på det :D

Jeg tenker at det er viktigere å gjøre det ofte enn å gjøre det perfekt :)
 
Sniker - Er det noe spesielle knipeøvelser man må gjøre? Eller er det bare å knipe litt i vei?
Jeg fikk noen tilsendt av svigersøster, som hadde fått de av fysioterapeut. Der var det to knipeøvelser der du holder i 4 sek. Øvelsene er
1. Ligge på rygg med beina opp. Knipe og holde i 4 sek.
2. Ligge på siden med beina opp. Knipe og holde i 4 sek.

Tenker selv å prøve å ta de så ofte som mulig, men merker raskt at jeg glemmer det :bag:
 
Jeg fikk noen tilsendt av svigersøster, som hadde fått de av fysioterapeut. Der var det to knipeøvelser der du holder i 4 sek. Øvelsene er
1. Ligge på rygg med beina opp. Knipe og holde i 4 sek.
2. Ligge på siden med beina opp. Knipe og holde i 4 sek.

Tenker selv å prøve å ta de så ofte som mulig, men merker raskt at jeg glemmer det :bag:
Tusen takk for gode tips. Jeg også glemmer det ofte, prøver å få det inn i rutinen når jeg hviler meg etter jobb :hilarious:
 
Vil tipse om at i appen Helseoversikt, så ligger det bekkenbunnstrening under verktøy. De har info om hvordan trene bekkenbunn, de har flere nivåer og man kan sette på påminnelse :)
 
Jeg glemmer det ofte av utenom når jeg der denne tråden :angelic:

Men siste uken har jeg begynte å knipe hver gang jeg pusser tennene :hilarious: Da blir det hvert fall minst to små "økter" om dagen! Og lett å huske på også!
 
Back
Topp