Du trenger ikke avslag fra vanlig bank for å søke husbanken. Den ser at du ikke har mulighet til å få vanlig lån.
Forøvrig må du ikke gi deg så lett i forhold til hva du har rett til å ta med deg ut av forholdet. Alt du har betalt noe på, feks møbler o.l har du eierandel i, og kontoene dine viser vel hvis du har vært den som har dekket matutgiftene. Det finnes en måte å motregne på slik at det blir tatt med i regnestykket. Hvis du har betalt noe på lånet, så kommer det også frem på kontoutskriftene. Kontakt jussbuss for gratis rettslig hjelp.
Dette er et eksempel på hvorfor det er så viktig med samboeravtaler og økonomiske ordninger når man ikke er gift, slik at man kan sikre seg selv og barna hvis det blir samlivsbrudd. Og vi damer må slutte å betale løpende utgifter fremfor å betale på lån.
Jeg holdt også på å ende opp som medlåntaker fordi han hadde større inntekt, men jeg insisterte på å betale halve lånet hver mnd i stedet. De løpende utgiftene er det han med best inntekt som tar. Vi har giftet oss etter det, så jeg sitter trygt, men jeg syntes det var godt å ha den tryggheten at jeg betalte halvparten selv om hans innskudd i huset var mye større enn mitt.
Jeg håper du får kommet deg ut med mer enn 50 000kr, og at du får husbanklånet. Søk i dag, det er opp til 3 mnd behandlingstid.
Ikke la han kaste deg ut av huset før du har et sted å flytte, av hensyn til barna. Da kan heller han bo et annet sted i mens.
Lykke til med en ny start, og et nytt og bedre liv