Husbanken/ bopel for alenefedre/ alenemødre med 50% deling

Var planen å kjøpe tomannsbolig sammen. Men med bare 1,7 millioner er det litt magert for å få noe som er stor nok for meg. Men vi skal volde øyne åpen.
Må bare si at jeg støtter forslaget over om å avtale møte med banker på mindre steder :)
Har flere venner som måtte dra til lokale filialer utenfor storbyen for å få et fornuftig møte og finasiseringsplan. I storbyen ble de bare avfeid - bankene har nok av kunder med feite lommebøker og årslønninger og rett og slett mindre interessert i kunder som ikke passer inn i A4-formatet hva gjelder inntekt og finasiering. De ville ikke engang møte dem fysisk, for deres mening var ferdig utredet :eek:
Nå vet jeg ikke hvor i landet du bor, men 3 låntakere, så lenge alle har inntekt å vise til de siste 3 årene, og ikke har masse gjelde, skal stille sterkere når det gjelder å ta opp et lån sammen. Så at 3 låntakere er en større risiko - det argumentet fatter jeg ikke helt :)
 
Var planen å kjøpe tomannsbolig sammen. Men med bare 1,7 millioner er det litt magert for å få noe som er stor nok for meg. Men vi skal volde øyne åpen.

Ja, det kan fort bli litt lite med mindre man bor veldig avsidesliggende til.

Når du søker i vanlig bank skal du jo kunne få 5 ganger inntekten din, men selvfølgelig trekker de ofte fra andre lån om du også har det. Du trenger ikke å opplyse om at du venter barn, det er du kun pliktig til etter at de er født. Bare nevner det, siden du vil få mindre i lån om du har barn.

En venninne med tilsvarende inntekt som din fikk tilbud om lån fra bare 900 000 og helt opp til 2.4 mill, hun sjekket mange banker. Hun er også enslig. :)

Håper dere finner en løsning!
 
Back
Topp