Hei! Jeg skal dele foreldreansvar og omsorg for mine tvillinger som er på vei. Til dags dato eier jeg en leilighet på 38 kv.meter. Med de 1,7 millioner som den kostet, var det alt banken ville gi meg. Jeg har en fast jobb med 450.000 kr inntekt/år. Søkte om husbanken for å få en lån på 2,5 millioner, slik at jeg kunne hatt mulighet til å kjøpe noe større før tvillingene kom. Men fikk avslag med begrunnelse i at husbanken mener jeg har for lav inntekt til å kunne betjene et lån. Jeg er ganske fortvilet over denne situasjonen, da det også var avtalt at fedrene til mine tvillinger (homofilt par), skal bo hos meg den første perioden/ første året for å støtte meg. Men 5 personer og en ganske stor hund i en bitteliten leilighet på 38 kv.meter blir ikke bra. Hadde jeg leid ut min leilighet og leid noe et annet sted, hadde jeg tapt mye penger på det. Jeg har ikke råd å gå i minus med flere tusen i måneden. Er det noen der ute som har en ide? Eller en paragraf som tilsier at husbanken burde støtte meg? Er sykt trist og har gråt masse i dag. Føler meg som en dårlig mor allerede som får barn med så «lavt»
inntekt...
inntekt...