Husarbeid

Kjøkkenet er vel det rommet hvor det blir gjort noe hver dag..... Varierer med tidsbruk.....

Tar kjøkken , oppvaskmaskin og vasker klær,rer senger hver dag. Rydder småting i huset hele tiden. Hele huset blir vasket en dag en gang i uka.
Ellers støvsuger jeg og legger sammen klær ved behov. ( klesdunken med reneklær har en tendens til å stå litt stille):wtf:

Totalt ca 11 timer pr uke.

Kjøkkenet blir tatt hver dag, vaske over benker og sette på oppvaskmaskin. Støvsuger litt her og der, vasker klær og henger opp, rydder generelt. Ellers tørker vi støv og vasker gulvene i helga

Vasker dere virkelig klær HVER dag? Og vasker 1 omgang med oppvaskmaskinen hver dag?

Vasker dere virkelig klær HVER dag? Og vasker 1 omgang med oppvaskmaskinen hver dag?

Klær er 1-2 ganger i uka. Oppvaskmaskinen går ikke nødvendigvis så ofte som hver dag men fort annenhver dag når jeg tenker meg om.

Nei jeg vasker ikke klær så ofte. Det varierer om jeg vasker 1-2 maskiner i uka for tia og innimellom ikke en eneste maskin iløpet av uka. Oppvaskmaskin har jeg ikke, så må vaske opp for hånd...

Det eneste jeg gjør hver dag er å rydde og vaske kjøkkenbenk og spisebord. Men jeg har virkelig ikke støv på hjernen ;)

I dag vaska jeg 3 runder med klær og oppvaska 1 gang. Helt normalt her i huset, selv om vi bare er to voksne og ett barn. Samboer løper med hunden hver dag, og derfor går det mye treningstøy. Han kommer hjem dekket i søle veldig ofte, og er svett. Guttungen blir ofte veldig møkkete etter å ha vært i barnehagen, så han bruker sjeldent barnehageklær flere ganger uten å vaske de. Og det går fryktelig mye undertøy, som sagt fordi samboer trener mye :p og fordi han trener bruker han håndklær hver dag, og bruker ikke alltid det samme om igjen..

Vasker klær/henger opp/bretter

Inn og ut av oppvaskmaskin

Rer opp alle senger

Vasker over overflatene på kjøkken/bad

+ opprydding av leke/ rot. Går fort når en først kommer i gang, også er det herlig og våkne til ryddig hus!

Ofte blir det flere maskiner også. Jeg fatter ikke at noen kan vaske bare 1-2 maskiner tøy i uken, bare sengetøyet vårt tar 2 maskiner...

Støvsuge, vaske av bord og benkeplater, vaske vask og do på bad, klesvask, rydde :) Tar ikke så lang tid :)

Ofte blir det flere maskiner også. Jeg fatter ikke at noen kan vaske bare 1-2 maskiner tøy i uken, bare sengetøyet vårt tar 2 maskiner...
Vi bruker jo f.eks.håndkleet vårt flere ganger når vi dusjer......ser ingen grunn til å legge det i skittentøyet for hver gang,for etter vi dusjer er vi jo ren.
Her varierer det med vask av klær....noen ganger et par ganger i uken,andre ganger 4 ganger i uken.
Vi er 2 voksne og 1 barn.

Rydder, støvsuger, vasker klær og rydder inn/ut av oppvaskmaskina. Vet ikke hvor lang tid det tar :p

Oppvask og klesvask går det i hver dag som regel. Støvsuger annenhver dag.

Det kommer vel ann på hvor mange mennesker man er. Vi er en voksen og et barn foreløpig. Frøkna har akkurat kuttet ut ull og det tar tid før vi har fylt opp en maskin med ull. Jeg er sykemeldt og trenger derfor ikke å legge buksene mine til vask hver dag lenger og går en del i joggebukse når jeg er hjemme. Så bruker frøkna som regel klærne hvertfall 2 dager noen ganger 3. Da tar det litt tid før man får fylt opp en maskin :)

Nå er jeg heldig å ha en mann som er hjemme på dagtid i ukedager, så han er flink å Gjør en del. Men det er alltid noe rydding og vasking av kjøkken. Han vasker og henger opp klær, jeg bretter og legger bort.

Oppvask/rydder kjøkken, vasker og henger opp tøy, rydder leker, sko og annet. Støvsuger og vasker bord ved behov.
Tidsbruk varierer fra dag til dag.

Tar kjøkken , oppvaskmaskin og vasker klær,rer senger hver dag. Rydder småting i huset hele tiden. Hele huset blir vasket en dag en gang i uka.
Ellers støvsuger jeg og legger sammen klær ved behov. ( klesdunken med reneklær har en tendens til å stå litt stille):wtf:

Totalt ca 11 timer pr uke.

Samme med klærne her..... Blir fort 3-4 maskiner ubretta tøy..... Minker litt underveis :P kjedeligste jeg gjør tror jeg :P

Det varierer jo noe fra dag til dag.

* Lager middag (jeg teller det som husarbeid)
* Rydder opp etter middag, tørker over bord og kjøkkenbenk.
* Ser over at vi har det som trengs til middag i morgen og skriver event handleliste.
* Vasker, henger opp og/eller bretter sammen og rydder bort klær. Vasker som regel en maskin annenhver dag.
* Rydder
* Mopper gulvet ca annenhver dag i sommerhalvåret. Både bikkja og vesla drar inn store hauger med grus og søle.

Tidsforbruk: ca 1,5 daglig.

I helgene blir det fort litt ekstra.

Back
Topp