Hunderase!

yolo

Forelsket i forumet
Kva slags hunderase har du? Ønsker du? Liker du?

NULL interessert i ei gneldrebikkje som blir sur berre det ringer på døra, og skremmer bort heile nabolaget. Og heller ikkje interessert i utstillingshund.

Skal vere ein trygg, god, barnevennleg hund som kan bli ein del av familien. Ein kosekamerat like mykje som turkamerat. Ein bestevenn for både oss og barna, men hunden skal også vere omgjengeleg og sosial, og ein trygg hund for andre.

Har veldig, veldig lyst på Engelsk Bulldog. Men vil høyre erfaringar. Det å skaffe hund er uansett ikkje noko som er aktuelt før ved eit seinare tidspunkt. Skal ikkje kombinere barseltid med kvalp, like mykje for kvalpen sin del som for vår eigen.

Jeg drømmer om en EURASIER!! Helst en svart... Den har absolutt alle de egenskapene jeg ser etter i en hund. Det er jo en rase som er avlet frem som familiehund.[;)]

Jack russel terrier! Mye hund i en liten kropp, full av liv og elsker å kose. Enkel å trene. Stortrives på tur og liker å ligge i ett fang å slappe av[:)]

Er vokst opp med beagle, har beagle og kommer til å skaffe meg ny beagle når den jeg har en gang er borte[;)] (Har dere sett filmen "Som hund og katt" vet dere hvordan den ser ut[:D])

En beagle er en liten harehund. Den er kjent for godt gemytt og god helse. Den er også veldig snill og tålmodig med barn. Eneste er at de krever en skikkelig tur hver dag i tillegg til små tisseturer[:)]

Bare pass opp for oppdrettere som kun har fokuset på jakt. De har mange ofte avlet bort det fine gemyttet.

vi har irsk ulvehund
valgte denna pga gemytte, roli å bedageli, bjeffe så å sei aldri (kan ule litt)
greit nok d e en svær hund men når den e så roli så e d ingen problem.

breton. vilter og gla i tur ute. rolig kosehund inne. de bjeffer veeeldig lite. han ene vår bjeffer kun på kommando(og hvis det kommer hunder med løpetid forbi)
tispa bjeffer ikke i det hele tatt, om hu ikke finner ei rotte i skogen..
er jo en fuglehund, men vi bruker de særs lite til det[:)]

Vi har en rottweiler på 7 år. Neste hund jeg vill ha er chinese crested powder puff[:D] De er sinnsykt stilige[:)]
Hadde rottweileren vært mindre så kunne jeg tenkt meg en igjen.

ORIGINAL: Vani

de fleste hunder er jo potensielle gneldrebikkjer om man ikke jobber med dem.

Jeg liker rottweiler og shetland sheepdog

Ja, absolutt. Men visse raser har ein tendens til å gneldre uansett kor mykje ein jobbar med dei, desverre.

ORIGINAL: AB

Jack russel terrier! Mye hund i en liten kropp, full av liv og elsker å kose. Enkel å trene. Stortrives på tur og liker å ligge i ett fang å slappe av[:)]

Ja, dei er på lista mi. Har positivt inntrykk av dei [:)]

ORIGINAL: GutteBabyMars09

Da ville jeg valgt Cavalier King Charlies Spaniel (er ikke sikker på om jeg har stavet navnet skikkelig). Det er en rolig liten rase, veldig barnevennlig, tålmodig, liker masse kos, hunder sjenerelt bjeffer jo som regel litt når det ringer på døren. 

Dei er også på lista over potensielle rasar [:D] Dei er heilt herlege små vesen!

Ja, mange hunderasar gjer det. Men eg tenker meir på dei som gneldrar døgnet rundt og er hissige - det er visse rasar som er verre der enn andre. Mykje fordi dei er nervøse f eks.

Staffordshire bull terrier!! Veeeldig gode med små barn... Ønska meg denne rasen lenge, men blir litt for mye for meg å ha både hund og baby. Så da valgte jeg baby..[;)]

ORIGINAL: snap

Staffordshire bull terrier!! Veeeldig gode med små barn... Ønska meg denne rasen lenge, men blir litt for mye for meg å ha både hund og baby. Så da valgte jeg baby..[;)]

Også på lista [:)] Heilt herlig rase! Men krever utruleg mykje av eigaren, så ein må ha god peiling og god tid. Det må ein jo sjølvsagt uansett rase, men..

ORIGINAL: Meija

boxer[:)]
synes de er verdens morsomste, herligste og godeste [:D]

Heilt enig. Boxer er også på lista mi over favorittar [:D]

Først, VELDIG flott at du velger å vente med dette til etter baby[;)] Valp og baby er vanskelig å få til samtidig, da de krever minst like mye "arbeid"[;)]

Men må signere flere her, boxer, rottweiler og staffordshire bull terrier er flotte hunder. Men de krever mye. Men det gjør i for seg hver enkelt rase om du vil ha en god hund både fysisk og psykisk. Har ikke så mye peiling på mindre hunder da. Men har 3 stykker selv, boxer/rottweiler blanding og to Amerikansk Stafforshire Terriere. Dette er flotte hunder. Samboer hadde dem før vi ble sammens, så han har også brukt og lagt mye tid inn i oppdragelsen fra de var valp. Med bl.a klikketrening. Hundene er idag sosiale, veloppdragne, lydige/disiplinerte, elsker mennesker og barn, samtidig som de er flinke til å passe litt på. Boxer/rottweiler blandingen vår skjønte jeg var gravid før jeg selv gjorde det[;)] Hun passet på magen min fra begynnelsen av svangerskapet til fødselen. Og fulgte meg hele tiden. Da vår sønn kom til verden var vi flinke med å vise at han er høyere på rangstigen enn dem, bl.a ved å gå rett bort til han istedet for dem om man kom inn i rommet. De har med andre ord ikke vært noe problem[:)]

HUSK hundene blir til det du gjør dem til!

ORIGINAL: Millamor82

Har en rottweiler, er kjempe fornøyd[:D] Det er en rolig og stabil hund. Han er utrolig flink med barn og elsker mennesker[:)] Kan ikke tenke meg å ha en annen rase i hus! Utrolig trist at dem har fått dårlig rykte på seg, det er eiere og ikke hunden sin feil!

Sign!Har selv Staffordshire Bull Terrier... En flott rase!! Men desverre er det så mye fordommer ute å går.

Om jeg noen gang skal ha en hund så skal det være:

Berner Sennen, Schefer eller Rottweiler!

Ikke sånne små "rottehunder"[:D]

Jeg ville valgt toller:http://www.canis.no/oppdretter/rasepres.php?raseid=320

Det er en fantastisk familiehund på alle måter syns jeg, den krever en del aktivitet, men siden du ikke vil ha en typisk gnerldre bikkje så vil vel de fleste gjenstående raser kreve mer aktivitet enn de små. ( ja jeg vet at alle hunder uansett rase krever aktivitet).
Tolleren har mye personlighet, og selv om den elsker å gå turer og bruke hode så er den også en sofagris, så den takker ikke nei til late kvelder, vist resten av dagen er fylt opp med lek og morro.
Hunden på bildet under er "vår", hun er 12 år og familiens gullklump, hun er like leken og sprek i dag som hun var når hun var ung, og selv om hun ikke liker voldsomme unger (hvem gjør vel det?[8|]), så elsker hun å leke med sønnen min og tar hensyn til at han er mindre og svakere enn oss voksen.

cavaliere king charles spaniel..
tror så lenge mamma og de har hatt dems hud har den bjeffet 10 ganger og den er snart 9 år.
vanvittig snill med ungene.. slenger med et par bilder.. eldste jenta mi har til og med reist seg i han og han har aldri prøvd å bite ei gang..
 koster jo litt  ca 12000

er du intressert i de anbefaler jeg deg å se på www.edelhaven.no
der har mamma og de kjøpt sin hund, og dem trener dem stuerene og lærer dem bla å bli vant til bil

Vi har en engelsk Staffordshire Bull Terrier [:D]. De kan kanskje se litt skumle ut, men de kalles Nannydog i England, og av god grunn! Kjempegod familiehund, lett og trene og veldig livlig og snill! Har en gutt som var 4mnd når vi fikk vår hund, og de leker sammen (gutten er nå 1 1/2år). Og så liker hun godt å ligge på fanget å få kos!

Back
Topp