Hund

Jeg har katt! Og han er vår baby så dette er jeg spent på! Tror nok når vi kommer hjem setter vi bilsetet på bakken så han kan lukte på den :) med oss rett ved såklart og passe på!

❤️Februar 2015❤️

Taster på appen :)

vi fikk tak i hund da mini var 6 mnd, så de har vokst opp sammen :) tror derfor det skal gå kjempefint, men det blir nok lekegrind for å la både hund og baby få litt pause fra hverandre ;)

Da er sikkert hunden din vant til småbarn ja. Min hund har vært enebarn i 6 år, he he.

Bare fordi jeg ikke har peiling: hvordan er det for barn å være i lekegrind? Er det like "bra" som gulvet eller bør man begrense det så mye som mulig?

<3 Termin 20. februar <3
de blir jo litt begrenset ifht til å røre seg rundt omkring, men det Gjør de jo ikke med engang uansett :p jeg tenker at vugge/lekegrind/gulv ol brukes litt om hverandre i begynnelsen uten at det gjør noe fra eller til :) men et litt hardt underlag og ligge på magen vil hjelpe med å styrke nakken :)

La dyrene få lukte og hilse på klær, møbler og babyen når den tid kommer. Dersom foreldrene er rolige vil dyrene og babyen også være det. Vær selvsagt forsiktige med spesielt katt hvis babyen sover i vugge på stua, da kan katten hoppe oppi og i verste fall legge seg oppi fjeset på babyen fordi det er godt og varmt der.

Det viktigste er og inkludere dyrene, ikje være hysterisk og ta det med ro :-) Vi har hatt katt i mange år og hos oss har det gått kjempefint :-)
Kjempeviktig at man ikke endrer atferd mot dyret og at det får mye kos og oppmerksomhet slik som før :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har hund, og er veldig spent på hvordan han tar det. Han er 1 år, og fortsatt veldig leken! Samt at han er hele familiens midtpunkt nå. Blir to år til babyen kommer, så satser på at han "blir mer voksen" fram til da. Vet at han er flink med barn, da det er mange barn rundt oss som koser med han og han har vært med barna til venner ol, men blir jo spent likevel.

Vi har vovve og hun er så flink med barn ^^, hun og dattern vår er bestevenner og ds vi kom hjem fra sykehuset var hunden så kry og stadig stod hun med forlabbene oppi vugga å kikket etter den lille babyen som lå der ^^, og når hun ikke lå der ble voffsen så bekymret å leita etter lille mor :)

♡♡Termin 01.03.2015♡♡

Eg har 2 hunder:) når eg fikk min første gutt i fjor sommer så var eg veldig spent:) men det gikk så fint atte:) bare ikke glem hunden litt vekk. Bruk tid sammen

Hunden vår er 5år. Liker å hjelpe til og er forståelses full. Men veldig spent på hvordan har tar det.
Prøvd å sette på baby gråt på youtube. Men da bare sovner han...:smiley-bounce022

Så godt å høre at det har gått bra hos dere med erfaring!

Tror det er bra for barn å vokse opp med dyr så håper det går bra her også!

Hvilke grenser har dere hatt for hvor mye kontakt hunden har fått lov til å ta med babyen?

<3 Termin 20. februar <3
ingen spesielle grenser, ser ikke poenget i det, de er jo familie! :) men er det tydelig at en av dem blir lei, så skilles de såklart :) men jeg tenker at det skal være så naturlig som mulig for de å være sammen, ikke som en oppsatt timetabell liksom :p

Enig! Jeg kommer sikkert til å spørre deg mer etterhvert som deg nærmer seg :)

<3 Termin 20. februar <3
Når vi fikk første brukte vi grinda dersom jeg skulle på do/ordne middag/rydde osv. Selv om hunden vår er den snilleste i verden lar jeg de ikke være alene sammen. Så hadde vi han heller på gulvet når vi var tilstede og lot hunden komme å hilse når hun ville:) han er nå snart 2 og de er kjempegode venner:)

Som sagt tidligere er det viktig å holde på rutinene man hadde fra før og passe på at hunden ikke blir glemt:)

Katten min ble kjempe fornærmet når vi passet en baby, nektet å komme inn og var skikkelig rar. Får ny katt i juli så kommer vel en del sjalusi da og så på nytt når småen kommer, får bare begynne å forbrede oss!

Her tar vi aldri å lar hund å barn være alene men vi lar di leke sammen ellers:)

Vi hadde hund da jeg var gravid første gang. Hunden endret atferd og bjeffet og knurret mot meg. Svigers tok over han. Han har ikke fått hilst på sønnen vår, kun sett han på avstand, og han bjeffer/knurrer mot han òg meg enda. Jeg er blitt redd hunder etter dette. Synes svigers bør få han omplassert e.l, de spør om å få ha sønnen vår på overnatting, men det kommer ikke på tale så lenge de har hunden. Det er en doberman, og de er jo kjent for å være aggressive. Usj

Back
Topp