hund og raser

turboquattro

Gift med forumet
har nå en blandingshund. men har planer om en hund til. men det er jo veldig mange raser og velge mellom. vil ha en mellomstor eller stor hund. noen som har en mellomstor eller stor rase de vil anbefale? og gjerne litt om hvorfor dere anbefaler den rasen....

Du bør tenke gjennom hva du skal "bruke" hunden til. Har du små barn, styr unna de rasene som har en tendens til å være agressive. Skal du ha en hund du skal trene med, bruke som brukshund, bare ha som turkompis eller bare familiehund?

Har selv blandingshund av middelstor rase. Men jobber i dyrebutikk, så har hatt spm om dette tidligere. Hva slags raser er det i den du har fra før?

jeg skal ha en blanding av familiehund, turvenn og en hund jeg kan trene med. er ingen doberman jeg ønsker meg.

når du sier turvenn.. hvor mye tur snakker vi om da? Enkelte raser krever jo MYE mosjon.

Du kan jo bruke rasevelgeren på canis.no  og  alle de rasene du får forslag om kan du lese om under Hunderaser. Anbefaler å lese godt og nøye, sånn at du finner den hunden som passer best for deg..[:)]

Men når du sier familievenn, litt stor, gå litt tur osv, da tenker jeg labrador..[;)]

vi har en irsk ulvehund
d e då en stor rase
vældi roli inne å fantastisk m unga å voksene
di e lættlærte men e 100% sekker på ho tenke t tider: "men d dær kan æ jo så koffer ska æ orke jøre d ijænn"
største problemet m rasen e d at di e nån store mat tyva å m tanke på str så får di å tak i alt (altså sett du steika på benken å går ut 5 min så må du regne m den e i ulvegapet)

så mye mosjon som rasen jeg velger krever. jeg skal ikke ha en hund som kun ligger i sofaen.

ORIGINAL: turboquattro

så mye mosjon som rasen jeg velger krever. jeg skal ikke ha en hund som kun ligger i sofaen.

Er vel bedre å velge en hund som passer til din livsstil enne at DU skal tilpasse livsstilen din etter hva hunden behøver vel?

Jeg har borer collie. [:)]

Her er film -> http://www.youtube.com/watch?v=fmNblWnwBfE

men hun er veldig aktiv, men er verdens beste.

med rasevelgeren på canis fikk jeg forslag om 56 raser. labrador har jeg desverre dårlig erfaring med.

Flat coated retriever, familievennlig hund, krever passe mosjon, snill og glad, lettlært...

har en hund som trenger mye mosjon. og jeg har en rygg (skadet av epidural) som gjør at jeg må bevege meg mye. ryggen stivner hvis jeg sitter i ro. så derfor kan hunden godt trenge en del mosjon.

ja border collie er faktisk en rase jeg kunne tenkt meg å ha. [:)]

vi har berner sennen, syns det er en flott familiehund! [:)]

[;)]Jeg drømmer om Eurasier... Den har alle de egenskapene jeg leter etter i en hund [:)]

Schæfer[;)]
Superduper hund!!

Vi har Alaskan Malamutte!!! Det er en hund som trenger masse mosjon og som er en super familie hund!!! Ordentlig kosebamser!!! Det er virkelig en rase jeg anbefaller!!!

Jeg har Border Collie og han er herlig, men har MYE energi så han trenger å røre mye på seg. Men hos en BC så handler det ikke bare om morsjon, de skal ha hjernetrim også og det er viktig at de får brukt hodet sitt like mye som å få utløp for energien sin ute [:)]

schæfer har jeg hatt når jeg bodde hjemme. og jeg savner han enda. (ble 13 år) [:(]

en super rase.

Back
Topp