hund og raser

Spørs hva du mener med stor, men vi har Grand Danois  - og han er helt topp[:)] Nydelig rase! Mye hund, veldig snill, barna klatrer på han og river han både her og der, men han bryr seg ikke. Eneste som kan skje er at han vifter dem ned med halen eller noe[:D] Veldig glad i mosjon, men også veldig glad i sofaen sin ( Ja, han har egen sofa[:D]) De blir litt som man vil ha dem, veldig tilpassningsdyktig. Og god vakthund - både for huset og barna våre, som han vokter for det det er verdt[:)]

ORIGINAL: turboquattro

ja border collie er faktisk en rase jeg kunne tenkt meg å ha. [:)]

Hvis du kunne tenke deg boarder collie, så anbefaler jeg deg å ta en titt på australian shepherd, Utrolig fin hund, likner på Bc. bare at den ser litt kraftigere ut, har morsommere avtegn og noen av de mangler deler av halen.

De krever en del mosjon da, men er brukt en del innenfor lydighet :-)

Ikke glem å sjekke oppdretter du kjøper hund av, kjøper du uten papirer fordi det er noen tusen billigere er jeg redd du ikke får det du ber om...

Lykke til[:D]

ORIGINAL: snuppe07ogspire09

Vi har Rottweiler, og den kan jeg anbefale[:)] Sprek som turhund og treningshund. Herlig familiehund, snuppa leker som bare det med henne, og lydig og snill. Bare ser litt farlig ut[8D] Men er ikke noe annet enn en stor bamsehund[:)] 

Helt enig, har ei selv og hun er helt herlig[:D]
Men man skal passe på hvem man kjøper av... De fleste raser er jo delt inn i avl for utstilling og brukshund.
Vår rottweiler er ei lett brukstispe med et godt hode og en nydelig væremåte[:)]

ORIGINAL: spirelire

ja border collie er faktisk en rase jeg kunne tenkt meg å ha. [:)]

Hvis du kunne tenke deg boarder collie, så anbefaler jeg deg å ta en titt på australian shepherd, Utrolig fin hund, likner på Bc. bare at den ser litt kraftigere ut, har morsommere avtegn og noen av de mangler deler av halen.

De krever en del mosjon da, men er brukt en del innenfor lydighet :-)

Ikke glem å sjekke oppdretter du kjøper hund av, kjøper du uten papirer fordi det er noen tusen billigere er jeg redd du ikke får det du ber om...

Lykke til[:D]

australian shephert er en nydelig hund. [:)] og en blue merle står øverst på min ønskeliste. og en sånn hund hadde jeg aldri turt å kjøpe uten papirer. kommer hvertfall til å bruke god tid hvis jeg bestemmer meg for en australian shephert for å finne en seriøs oppdretter.

takk [:)]

Jeg har en Pomeranian som jeg ga til min datter i 1 års presang :)

Vi har nesten overtatt svigers sin hund, en 6 år gammel golden retriver, har hatt han utrolig mye siden han var 2 år vel å merke så føles ut som han er vår!!
Snillere gull gutt må man lete lenge etter, utrolig god mot barn å voksne, men er flink til å passe på om det er noe. (god vaktbikkje å passer godt på de han er knyttet til) Verdens beste tur kamerat er han og.. Eneste minuset med han er at han røyter jo en del.. Men er litt positivt for meg for da er jeg bare nødt til å støvsuge litt oftere å ikke være lat [;)]

Lykke til med valget av hund uansett, håper du finner drømmehunden din [:)]

jeg skal ha en blanding av familiehund, turvenn og en hund jeg kan trene med. er ingen doberman jeg ønsker meg.

Kan bare snakke for vår egen del.. vi har en Alaska husky..som i seg selv ikke er en rein rase, men en blanding mellom 2 polarhunder(i vårt tilfelle sibirian husky og alaska malamutt) flott lynne, ett arbeids jern. god turkamerat..som skal både trekke og brukes til kløv. blir sånn midt på treet stor..vår er ei tispe og blir 23-25 kg i voksen alder.

ORIGINAL: CecilieOgMamma

Vi har Alaskan Malamutte!!! Det er en hund som trenger masse mosjon og som er en super familie hund!!! Ordentlig kosebamser!!! Det er virkelig en rase jeg anbefaller!!!

Det blir vår neste,når vi får hund nr 2..[:D]

Back
Topp