Humøret...litt klaging.....

FruE

Betatt av forumet
Jeg blir GAL av humørsvingningene mine.... Har vært skikkelig deppa i et par dager nå, men i dag er humøret igjen på topp...eller bedre enn det har vært i alle fall.... De dagene jeg er helt i kjelleren, blir jeg helt sinnsykt oppgitt over meg selv, bare graver meg ned i bekymringene mine om jobb, flytting, fødsel, leilighet, barnevogner og økonomi... Mannen prøver å komme med gode råd, men jeg blir bare irritert fordi jeg føler han bagatelliserer mine problemer, som akkurat der og da er helt uovervinnelige....[&o] Han vet ikke lenger hva han skal si, stakkar. Ingenting hjelper jo... Men jeg er jo litt sånn at alt blir litt bedre når jeg bare får ut alle tankene som hoper seg opp, sånn verkebyll-aktig. Men så går det noen dager hvor det går greit, og så er det like ille igjen... Er så sliten av at humøret svinger sånn - vet ikke hva jeg skal gjøre for å få det bedre.......

Er sykemeldt. Koser meg egentlig hjemme, strikker, broderer, leser, ser OL....og tenker baby. På jobben er det alltid stress, hater stress. Og jeg føler at jeg aldri gjør en bra nok jobb, i mine egne øyne. Og i alle fall når jeg har hodet alle andre steder....Huff, jeg har nok for store forventninger til meg selv, dårlig samvittighet, og er så usikker på alt for tiden.... Nei, dette ble da bare klaging....[>:]

Er det noen som lider av samme "sykdom" som meg - humørsvingningene? Eller er det bare meg??? Er jeg bare gal rett og slett? Eller bittelitt normal.....?

Hmmm...takk for at du gadd å lese i alle fall...[;)]

Jeg mener aldeles ikke å bagatellisere her,men jeg tror det kalles hormoner [;)]  Jeg for min del har ikke verdens lengste lunte fra før,nå som jeg er gravid er det bare så vidt jeg har lunte i det hele tatt. Blir rasende sint for tåpelige ting- vet det er tullete,men jeg har ikke styring på det [8|]

Hormoner er noe dritt.....  Samboeren har sett noen stygge tendenser sier han.... Veldig forsiktig....

Jeg vet så godt hva du mener. Bare det at jeg blir ikke sinna - jeg griner! [:(] Og jeg har en samboer som overhodet ikke takler "kvinnfolk som griner" (slet mye med det med eksen sin). Så jeg må hele tiden forklare i det vide og det brede om hvorfor jeg tar til tårene....

Ja, ja, det går vel over det og [:)]

Hmm...synes du skal snakke med mannen din før den tid, jeg, meeya... Ikke alt ordner seg etter fødselen dersom noe knirker nå. Humørsvingninger må vel disse mennene våre bare lære seg å takle, er jo ikke sikkert de blir bedre etter fødselen... Visst blir gubben lei her og, men jeg forklarer så godt jeg kan hva jeg føler, og prøver å ta tak i de dagene som er gode. Mannfolkene får bare lære seg at ingen kan være i godt humør hele tiden, særlig ikke gravide kvinner.... Eller stiller jeg for store krav til dem nå?[;)]

Høres bra ut meeya. Håper det ordner seg. Må bare si at mannen min er helt utrolig fantastisk med meg, når jeg klikker GAL på plystringa hans, eller noe annet han gjør, ler han bare og terger litt ekstra.... Og så blir jeg ennå mer gal, og banker han litt, og da får jeg bare en STOOOR klemm og noen kyss, og så sier han at vi er visst like gale begge to. Kommer jo an på hvordan humøret mitt er, er jeg i grinehumør blir det straks litt verre, men det går jo over bare jeg får ut alt som ligger og gnager... Og så sier jeg unnskyld etterpå, og så er det greit. Helt til neste gang....[;)]
Nei, i dag var visst humøret litt bedre. Har vært i en STOOOR babybutikk og sett på vogn, seng, bilstol og myyyye annet. Kjempekoselig dame, hun hjalp meg i over en time!!! Så til dere som bor i Bergen, Reflex på Nordås anbefales!!!
Ha en fin dag! Jeg skal i alle fall nyte dagen og humøret så lenge jeg kan, snur seg fort her i huset... Ettermiddagen kan jo bli helt pyton. Men det er jo HELG!!![:D] Nei, nå renner det visst over med godt humør... Kanskje jeg skulle samle det opp til senere? Hmmm......[8|] [:D]

Hvilken vogn har du sett på da FruE? Vanskelig dette med vogn synes jeg, men TROR at jeg kommer til å velge Simo kombi. Men det forandrer seg vel allerede i morgen [&:]

Det blir nok Simo duo på oss. Simo rival duo med understell med vendbart styre. Tror det blir en i sort og grå, har ikke helt bestemt oss. Duoen veier nesten 5 kg mindre enn kombien, så om du ikke har ørten etasjer i trapper å bære barnet i bag hjemme, ville jeg valgt duo. Du kan lett ta av bagen på suoen og bære den, men den er jo litt tyngre enn bærebagen i en kombi. Men med kombien kjører su jo rundt med både bag og sportsvogn hele tiden...

Har sett mye på Emmaljunga og, men det er småting som for meg er bedre med Simo enn med Emmaljunga.
Mine viktigste kriterier til vogn:
  • Skal være lun og solid
  • Skal tåle litt av hvert, og være så lun at barnet kan sove ute i vognen i nesten all slags vær.
  • Skal være praktisk
  • Klassisk i form og farger, slik at den kan brukes til både gutt og jente.
  • Skal være god å kjøre mye ut på tur, på både grus og asfalt.
  • Stor og god bag med god plass er viktig, og en lun sportsvogn med godt fottrekk.
Sånn ca dette. Har grublet lenge og spurt og gravd i butikker og brosjyrer.... Har vel ikke bestemt oss sånn 100%, men 99%....[:D]

Back
Topp