Hull i tøyet

BabyGrogu

Elsker forumet
Hvis dere får hull i tøyet, fikser dere det, heller hiver dere plagget? For en stund siden så tok jeg meg nemlig i å hive et sokkepar hvor den ene hadde fått et hull på storetåa. Da begynte jeg å tenke meg om, for resten av sokken var jo brukbar. Så nå fikser jeg alt så lenge det er fiksbart. Hadde en bukse som ikke var fiksbar. Den+noe stoff fra lageret mitt ble til et skjørt :D

Det går desverre i bosset :/ kunne kanskje blitt flinkere å ikke kaste så mye. Men orker ikke bruke tid og energi på det. Letter å kjøpe nytt når en er innom senteret.

Sent from my iPhone using BV Forum

Fikser hvis jeg kan, jeg synes det er dumt å kaste ting som strengt tatt ikke er ødelagt.

Fikser det jg kan! Resten blir liggende å vente på at mamma prøver å fikse. Har veldig tungt for å kaste noe som helst... Med sokker er jeg redd for å få gnagsår! Ullester derimot kan jeg finne på å stoppe så mye at det nesten ikke er noe igjen av originalen :p

Kommer ann på plagget. Bruker t - skjorter og gensere med hull:)
Men sokker kaster jeg

Spørs helt hvilket plagg det er og hvordan hullet er. Som oftest går det i bosset . Sokker med hull går alltid i bosset .

Kaster sokker (tar vare på den hele partner'n, og plutselig har man et par igjen, når man en annen fang må kaste en sokk til i samme farge.) truser/boxershortser blir også kastet. Ellers tar jeg vare på det. Blir gjerne svigermor som fikser det for oss, men jeg håper jeg en gang får en symaskin i julegave, så kan jeg gjøre det selv! ;)

Jeg tenkte akkurat på det tidligere i uka. Jeg kaster bare. Ikke bra...

Noe bruker vi bare som det er. Dersom det er et hull i strømpebuksa som ikke vises under en bukse, så driter vi i det. Og små "vaskemaskinhull" har vesla i en genser eller to, vi kaster ikke dem likevel. Tror nesten klærne blir seende verre ut dersom jeg skulle ha sydd på noe av det, men jeg har prøvd å lete litt etter noe man kan stryke over eller noe.

Kommer litt ann på.
Guttungen ger i huset er superflink til å lage hull i bukser. Så da syr mor en spiderman-lapp på :) alle er fornøyde.

Gensere, trøyer, tskjorter og slikt går i søpla

Det kommer litt ann på, jeg reparerer ting som lett kan repareres, men sokker kaster jeg som oftest, med mindre jeg har har flere like par, da kaster jeg den ødelagte og beholder den som er hel.

Kommer an på.

Små hull i gensere/bukser synes jeg går bra (jeg flytter bare klærne over i jobbeklær-kategorien), hos ungene synes jeg ikke det gjør noe.

Sokker kaster jeg, klarer ikke å ikke ha par :-P

Men nå klarer jeg sjelden å slite ut ting før det går hull, så det er jo som regel gamle klær det går hull i her :-P

Sokker går i søpla. Ellers kommer det litt an på tøy og type hull....

Stort sett går det i søpla. Spesielt sokker og undertøy. (ikke ull). Prøver å legge andre plagg bort slik at jeg kan lappe dem, men så går det så lang tid at jeg til slutt kaster det likevel... Kan ikke gi bort klær med hull i..

Sokker og truser går i søppelet. Eldre klær river jeg opp i lykke. Spesielt mannen sine.. han blir så sur. XD for jeg får en så god latter. Andre fine, brukbare fikses.

Sokker og undertøy kastes.

Dongribuksene til gutten på 5 lappes sammen av svigermor, så får han bruke dem til utebukser hjemme og i bhg. på våren og sommern :P Han sliter hull med en gang! :P

Våre klær med små hull sendes til u-land med tanta mi. Er det større hull, kastes det.

Jenta på 3 har ikke slitt hull i klærne enda, men blir nok å sy sammen dongribukser der også. Joggebukser og gensere kastes, eller brukes til gammelklær her hjemme om vi skal på hytta eller noe sånt.

Kaster, evt bruker de hjemme :P Men slik som sokker går rett i søpla

Kommer an på hva slags klær det er. Guttungens bukser og ullstilongser fixer mamma. Er det en joggebukse lar jeg det bare være. Sokker hadde jeg ikke giddet å ta meg bryet med, blir det hull er sokken såppas gammel at den kan kastes

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp