Hull i ørene

  • Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
Har dere planer om å ta hull i ørene på babyen?
 
Nei...
Tenker at det er en sånn greie som kan diskuteres når ungen et stor nok til å ytre ønske om det selv, på lik linje med andre piercinger, tatoveringer og hvilke fritidsaktiviter h*n vil delta på...
 
Nei!
Når ungen blir stor nok til å "beste selv"... Sånn 5-6 år kan de få hull i ørene
 
Nei! Vesla på straks 9 har heller ikke. De skal få lov til å ta hull i kroppen sin når de er gamle nok til å bestemme det selv.
 
Nei, jeg mishandler ikke barna mine jeg.
 
Nei!
For det første er det stor smittefare ved å ta det hos frisør, de har ikke utstyr til å sterilisere "pistolen". Er vel liten sannsynlighet, men tenk hvis personen før deg har en alvorlig smittsom sykdom og det sitter igjen en liten bloddråpe på pistolen når det er din tur.. Ville aldri risikert det på min unge..
For det andre har frisører minimalt med kunnskap om hvor de skal skyte hull, da øret til unger forandrer seg mye. Ofte vokser hullet ut, eller for langt ned fordi de har satt det feil i utgangspunktet. I tillegg er det utallige nerver i øret som helst ikke skal treffes (triggere til allergi og andre ting). Dette har de færreste frisører kunnskap om.
For det tredje lager du et evig sår i øret ved å bruke pistol. Mange kan kanskje kjenne en liten kul i sitt eget hull? Det er fordi pistolen bare presser hud gjennom. Når man derimot går til en piercer hvor de bruker kanyle, blir en del av øret hullet ut slik at huden ikke blir presset gjennom-det blir laget en tunnel tilpasset smykket.
For det fjerde er det rett og slett på grensen til barnemishandling. Selv om det er fort gjort og ikke nødvendigvis vondt, så kan det være veldig skremmende for små barn - uansett om de er 1 år eller 5. Og hvem har gitt deg som forelder tillatelse til å gi ungen et varig "arr" fordi du synes det er pent? Det værste jeg ser er små unger med hull i ørene, uansett hva grunnen er til at de har det (kultur, foreldre, ønske selv).

Det er en grunn til at de fleste piercingstudioer har 12 års grense på hull i ørene. Jeg mener alle unger klarer å vente så lenge med å ta et valg som varer livet ut.. Det finnes mange fine clips de kan bruke før den tid;)
 
Aldri i verden
 
Har ikke planer om å gjøre det jeg heller, men mishandling var da virkelig ikke riktig ord å bruke her.
I mine øyne er det unødvendig smerte påført barnet av foreldrenes egoistiske grunner. I min verden er det barnemishandling.
Når barnet SELV spør etter det er saken en helt annen.

Før det er det KUN for foreldrenes forfengelighets skyld.
 
Nei!
For det første er det stor smittefare ved å ta det hos frisør, de har ikke utstyr til å sterilisere "pistolen". Er vel liten sannsynlighet, men tenk hvis personen før deg har en alvorlig smittsom sykdom og det sitter igjen en liten bloddråpe på pistolen når det er din tur.. Ville aldri risikert det på min unge..
For det andre har frisører minimalt med kunnskap om hvor de skal skyte hull, da øret til unger forandrer seg mye. Ofte vokser hullet ut, eller for langt ned fordi de har satt det feil i utgangspunktet. I tillegg er det utallige nerver i øret som helst ikke skal treffes (triggere til allergi og andre ting). Dette har de færreste frisører kunnskap om.
For det tredje lager du et evig sår i øret ved å bruke pistol. Mange kan kanskje kjenne en liten kul i sitt eget hull? Det er fordi pistolen bare presser hud gjennom. Når man derimot går til en piercer hvor de bruker kanyle, blir en del av øret hullet ut slik at huden ikke blir presset gjennom-det blir laget en tunnel tilpasset smykket.
For det fjerde er det rett og slett på grensen til barnemishandling. Selv om det er fort gjort og ikke nødvendigvis vondt, så kan det være veldig skremmende for små barn - uansett om de er 1 år eller 5. Og hvem har gitt deg som forelder tillatelse til å gi ungen et varig "arr" fordi du synes det er pent? Det værste jeg ser er små unger med hull i ørene, uansett hva grunnen er til at de har det (kultur, foreldre, ønske selv).

Det er en grunn til at de fleste piercingstudioer har 12 års grense på hull i ørene. Jeg mener alle unger klarer å vente så lenge med å ta et valg som varer livet ut.. Det finnes mange fine clips de kan bruke før den tid;)

De fleste piercingstudioer tar hull i ørene på små barn... Har sett noen med grense på 3 år bare men de fleste tar det, med riktig utstyr.
 
Eldste her fikk når hu var 4, maste lenge og fikk tilslutt lov, tok hos piercingstudio og hu syns det var en fin opplevelse, fikk bedøvelsekrem på øret først og fikk velge smykke selv. Ingen gråt eller vondt. Aldri vært noe verk eller betennelse heller. Syns det er greit når det er noe de ønsker selv :)
 
Nei!
1. Jeg synes ikke man skal påføre de små smerte om man ikke må,
2. og jeg synes dette er noe de må få lov å bestemme selv. Ikke minst er det nok for mange litt gøy når de har hatt lyst på dette lenge og føle seg litt "stor" for at de endelig var gamle nok til å få lov å få det.
3.Og for det tredje synes jeg det er kjempestygt med babyer med smykker generelt.
 
Enda en tråd for å lage diskusjon og uhygge..
 
Jepp... Har vært noen av de i det siste. Er vi for kjedelige? Hehe.... Trenger vi noen til å gire oss opp :p
Stusset på det selv.. :p Tror gruppa vår lager for lite drama, så moderatorene må stille irriterende og provoserende spørsmål... :p
 
Back
Topp