hull i ørene???????

ønskeråblimammatil4

Forumet er livet
Julibarna2014
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
noen som veit om det er noe aldersgrenese for det, må man være 5 år for at man kan ta det??????????? har barna deres hull i ørene eller skal dere vente????? hvor gamle var de eller skal være når de skal få det???

Emma skal ikke få før hun er 5 hvertfall. Fikk selv da jeg var 5 år, men n oe før det synes jeg er litt ungt. Men meg om det!

Hvis du føler at barnet ditt er gammelt nok, er det sikkert det[;)]

Vet ikke om noen aldersgrense nei

nei, tror ikke det er noen aldersgrense. men tror det er noen frisører som ikke ghør det før barnet er så og så gammel.

jeg fikk selv hull i ørene da jeg var 9 mnd, men det er 20 år siden da

ORIGINAL: sarahsmamma

noen som veit om det er noe aldersgrenese for det, må man være 5 år for at man kan ta det??????????? har barna deres hull i ørene eller skal dere vente????? hvor gamle var de eller skal være når de skal få det???

Ungdom... (!)

Har ikke noen eksakt alder. Men de skal være gamle nok til at de kan ta avgjørelsen selv!

~Maja~

Ingen aldersgrense jeg kjenner to små jenter som begge fikk hull i ørene når de var 6mnd

...det er ikke som om en skal velge hvilke klær de skal ha på seg liksom! Hull i ørene er noe mer permanent enn som så! (etter min mening bør de ønske det selv!)

~Maja~

I enkelte andre land er det tradisjon at de får det på sykehus etter fødsel og hvis du ikke ønsker det må du gi beskjed om det. Så de jeg kjenner har det fordi moren ikke er norsk og hun følger den tradisjonen hun er vant med. Men jeg må nå si at jeg synes de er fine med hull i ørene jeg da. Har ikke på min datter for hun skal få velge selv.[:D]

ORIGINAL: ~*Tammis*~

Kjære vene da... Hvrfor må så små barn ha hull i ørene?? Er de ikke pene nok uten?

Signerer!

~Maja~ 

min sambo er utenlandsk ,og i deres kultur er det helt vanlig å ta hul i ørene når det er ganske så små.....snuppa vår har ikke fått, kun fordi jeg har vært skeptisk til det,så tror vi venter.
 men de sier at det ikke gjør like vondt når de er så små-og at det gror mye fortere.
ellers tror jeg det ble sagt på en salong hær ,at de tok hull i ørene ,men at det ble på eget ansvar.......

Det er det 18 års grense for hull i ørene, etter norsk lov. Er man under det må man ha foreldrenes samtykke. De fleste frisører har skolealder ( 6 år ) som grense m/ foreldres samtykke så klart. ( etter min erfaring i område der jeg bor ihvertfall) I salongene jeg har jobbet i har vi nektet å ta hull i ørene på barn under skolealder av personlige erfaringer som ikke har vært særlig hyggelige. Dessuten er det kjempe viktig at det holdes rent og blir renset ofte for at det ikke skal bli infeksjoner i grotiden. I 6 års alderen forstår barnet litt mer selv, at det er viktig å være ren på fingrene før man rører der osv osv. Noe som er et must. Dessuten har de da også tatt avgjørelsen selv. (Men noen går ut igjen med kun ett hull.)
Hvis det ikke er like vondt for små barn ( babyer) å ta hull i ørene er det vedlig rart at dem skriker så dem blir blåe syns nå jeg....
Så jeg mener at man burde vente til barnet vil selv. Og er i bedre stand til å ta vare på det for å unngå infeksjoner.

tror faktisk jeg har 5 år når jeg fikk hull i ørene!

maren fikk ikke før hun ble 6 år-.   sara får heller ikke før hun er 6

Valentina vil ha hull i ørene nå,så det skal hun få,til 5 årsdagen sin...men synst ikke det er nødvendig før  de spørr,jeg..[:)]

Jeg var 7 år og valgt det selv. Min niese fikk når hun var 6 år da valgte også hun det selv.

Eg tror og at eg komme t å venta t dattera mi kan velga sjøl.. Dvs. skolealder!

Men sjøl fekk eg hull når eg va 4 år å søstera mi va 1 1/2!
Ingen av oss reagerte på det.. [:)] Har aldri hatt betennelse heller!

vet om flere babyer som har hull i ørene( de er ikke av utenlansk opprinnelse)
jentungen blir 4år å ønsker seg hull i ørene, men vi får se når hu får det...er jo vondt å da..å vet å om flere som gikk med et hul lenge for de syns det var så vondt at de ikke ville ha et til...

aldersgrenser er det men vet ikke hvor den går..
her blir det hull i ørene når hun begynner på skolen om hun vil ha da[:D]

på salongen der eg jobba tar mange av oss hull på heilt små unga
(vi velge sjøl om vi vil gjør det, så e mangen som ikkje gjør det, sjøl e den yngste eg
har tatt det på ca 3-4 år)
men det e mangen på salongen som tar på heilt små unga,
så det e opp til foreldra om det skal gjerast, så e ikkje nåke grense!
e opp til kvar salong ka dei vil gjør!

men eg synst det ser såå fælt ut med dei søte små som ikkje ana nåken ting.
Ligge på mamma'n fang og kosa seg også plutselig *PANG*
blir litt hyling da ja!
eg hadde ikkje klart å gjort det!

men så lenge ungen e stor nok til å sei sjøl at dei vil,
så synst eg det e greit, om dei så e berre 3år.
Seie alltid at det komme til å gjør vondt, og forklare korleis eg skal gjør det.
Blir nåken tåra som oftast, men dei e jo såå fornøgd og glad når vi ser vi speilet kor fint det blei!:)

Othilie var 2 år når hun fikk hull i ørene.

Madeleine får lov til og få hull i ørene når ho begynner på skolen, ikke før. Ho har allerede begynt og mase om det, men ho får pent vente [:D]

Back
Topp