Hull i ørene på barn, bør det være en aldersgrense?

• Trådstarter Trådstarter RoseBusk
  • Opprettet Opprettet
Nei, det er ikke ditt problem, og det skrev jeg vel heller ikke at det var. Jeg oppfattet at du mener at det ikke bør være en aldersgrense fordi folk greier å tenke sjæl. Og når noen mente at folk ikke greier å tenke sjæl, så svarte du

Og eksempelet mitt er jo akkurat et eksempel på at ikke alle klarer å tenke så veldig langt. Og da tenker jeg at det ikke så enkelt som å si at «du tar hånd om dine barn, jeg tar hånd om mine». Våre valg påvirker verden rundt oss.

Fullstendig klar over at alle valg påvirker verden rundt oss, det sier seg liksom selv. Men jeg mener fremdeles at folk selv må få bestemme om de ønsker å ta hull i ørene på egne barn. Dette er en bitteliten filleting som faktisk ikke påvirker andre i noen særlig stor grad.

Folk greier jo ikke å tenke "sjæl" tydeligvis når de piercer ørene til små barn! Det har jo ingenting med om du bruker de den dag i dag eller ikke, men det å pierce et barn som ikke kan si seg enig eller uenig!

Haha.... mine har hull i ørene og der tenkte jeg heøt sjæl gitt[emoji6] du får passe på dine barn så passer jeg på mine. Du mener det bør være 18 år grense da? For man er barn til man er 18 [emoji23]

Syns de bør være gamle nok til å be om det selv, skjønne konsekvenser, at det gjør vondt osv. Det er 16 års grense på alle andre piercinger. Tar man på et profesjonelt studio så vil de heller ikke ta hull i øret på små barn. Problemet er vel heller at man kan dra på frisørsalonger eller gullsmeder og ta hull i øret, og der er det ikke regler :p

Piercingstudioer har jo som regel aldersgrense? Tror ikke det er så veldig mange som gjør det på spedbarn i Norge.

Har ikke jente idag men tenker får jeg jente så venter jeg til hun selv spør... hva andre velger å gjøre orker jeg ikke å bruke energi på...

Back
Topp