R
RoseBusk
Guest
Bør det egentlig være en aldersgrense? Isåfall hvor bør grensen gå?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Samme tenkte jeg.Here we go again[emoji23][emoji23][emoji23]
EnigJa. Jeg forholder meg til piercingstudio og aldersgrensen de setter.
Nei, det burde det ikke folk får vurdere selv, syns jeg.
Når det er regler om aldersgrense på andre piercinger så burde hull i ørene også ha det, så enkelt er det.Nei, bør ikke være en lov på det. Makan for ett overformynderi om alt sånt bestemmes med lov.
Folk greier jo ikke å tenke "sjæl" tydeligvis når de piercer ørene til små barn! Det har jo ingenting med om du bruker de den dag i dag eller ikke, men det å pierce et barn som ikke kan si seg enig eller uenig!Nei, tenker at folk greier å tenke sjæl jeg. Og for ordens skyld, ja jeg har selv hull i ørene, fikk de som treåring og bruker de samme hullene den dag i dag, fine er de også. De to eldste fikk også hull i ørene når de var rundt tre år, og bruker de samme hullene i dag (tretten og seksten år gamle). Eldste gutten min har hull i et øre. Han ba om det selv som sjuåring, og fikk selvfølgelig lov. Bruker pynt i øret hele tiden, og det ser helt perfekt ut enda, nå som han er tolv.
Folk greier jo ikke å tenke "sjæl" tydeligvis når de piercer ørene til små barn! Det har jo ingenting med om du bruker de den dag i dag eller ikke, men det å pierce et barn som ikke kan si seg enig eller uenig!
Du tar hånd om dine barn, jeg tar hånd om mine. Vanskeligere enn det er det ikke.
Ettåringen min går i barnehage med en ettåring med hull i ørene. Og den øredobben faller ut under lek i barnehagen. Mitt barn putter gjerne slikt i munnen, som barn på den alderen gjør.
De ansatte har så langt oppdaget det når øredobben har falt ut (så vidt jeg vet), og plukket den opp. Men de ansatte har jo ikke mulighet til å være «på» hvert barn til enhver tid. For å være ærlig så synes jeg ikke at dette er noe de ansatte burde ha ansvar for å passe på, for så små barn har ikke det minste behov for hull i ørene. Men de ansatte gjør det jo fordi det kan utgjøre en fare for barna.
Dette er et eksempel på det Camilla skriver, at folk ikke greier å tenke «sjæl».
Nei, det er ikke ditt problem, og det skrev jeg vel heller ikke at det var. Jeg oppfattet at du mener at det ikke bør være en aldersgrense fordi folk greier å tenke sjæl. Og når noen mente at folk ikke greier å tenke sjæl, så svarte duMen det er jo strengt tatt ikke mitt problem, all den tid du ikke snakker om mitt barn. De ansatte får ta det opp med barnets foreldre da, så de får byttet ut ørepynten med noe som sitter.
Du tar hånd om dine barn, jeg tar hånd om mine. Vanskeligere enn det er det ikke.