Er så glad for at allt er bra med lille babyen din
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hahq, forstår godt at dere ikke helt stoler på det! Kjekt med nøytrale strikkeplagg uansett. Hvordan går det med deg psykisk nå?20+0
Vel da blir det ny bil desverre, hadde virkelig ikke lyst til å blande et bilkjøp oppi det hele nå Bilen vår har kjøreforbud så svigermor og mannen har lånt oss den ene bilen sin. Vi er så utrolig takknemmelige
Typen bil vi trenger er det ikke flusst av på bruktmsrkedet oppi her hvor vi bor, så godt mulig vi må reise for å prøvekjøre/kjøpe. Der har mine foreldre tilbudt seg å prøvekjøre/legge ut for og eventuelt kjøre en ny bil opp til oss om det skulle dukke opp et passende eksemplar i nærheten. Litt himmelfallen
Foreløpig kikker jeg på en bil i Bergen og har kontaktet forhandleren, men håper nå nesten at det ikke går igjennom. Når det kommer til stykket har jeg faktisk ikke så lyst til å ta buss til Bergen for å kjøpe bil. Akkurat nå fortoner det seg som et digert berg å bestige
Nå har ryktet om graviditeten begynt å spre seg på bygda og det kommer gratulasjoner med jevne mellomrom Veldig koselig, men litt rart og da jeg ikke er så god på oppmerksomhet Men merker jo at folk blir genuint glade for tilskudd til bygda, det ble født én i fjor.
Vi fikk høre fra ei som ikke akkurat hadde n glimrende anmeldelse av ultralyden på sykehuset vi var på. Hun hadde opplevd nøyaktig det samme som oss, å få vite feil kjønn. Så hun gav ikke mye for spådommene deres Vi har jo såklart latt nysgjerrigheten fått vinne og har kikket på lappen vi fikk av jordmor etter ultralyden. Der står det at det ser ut som om vi venter en lillebror Det stemmer jo med hva jeg trodde jeg så, men jeg trodde jo jeg så jente første gang. Vi tror vel på både meg og spådommen omtrent like langt som vi kan kaste bilen tenker jeg Men samtidig føles det nå med en gang så mye lettere å knytte seg til Lille, selv om jeg gjør det med forbehold denne gangen. Vi kjøper ikke noe blått og har bedt svigermor holde eventuelle strikkeplagg nøytrale
Klær til både gutt og jente har vi jo, så ingen problem nå Og då kjenner jeg jo en del på at jeg mest av alt ønsker meg en frisk baby uansett. Etter så mange ma og sa blir det jo gjerne litt sånnHahq, forstår godt at dere ikke helt stoler på det! Kjekt med nøytrale strikkeplagg uansett. Hvordan går det med deg psykisk nå?
Ja, man endrer litt perspektiv! Godt at det går bedre nåKlær til både gutt og jente har bi jo, så ingen problem nå Og då kjenner jeg jo en del på at jeg mest av alt ønsker meg en frisk baby uansett. Etter så mange ma og sa blir det jo gjerne litt sånn
Psykisk går det mye bedre! Å høra at alt ser bra ut med Lille hjslp så masse. Sammen med doppler og det at jeg kjenner liv så blir jeg veldig beroliget. Tusen takk som spør
Er så glad for at allt er bra med lille babyen din
Tusen takk snille dereBlir så glad av å lese hvor fint du har det nå Så koselig med bror som kjenner på og er nysgjerrig Og altså. 19 uker alt?! Det går så veldig fort!
Jeg som trodde det var svært sjeldent å se feil kjønn på ultralyd nå i dag, med utstyret som er. Kan forstå at de er usikker om de ikke får komme til mellom beina på lille, men da sier de det også. Har en jente fra før og venter gutt nå, og det var ingen tvil på noen av de på OUL Er en skikkelig omstilling i hodet å forvente det ene men få det andre, selv om man senere føler at det selvfølgelig var akkurat han eller hun man skulle få20+0
Vel da blir det ny bil desverre, hadde virkelig ikke lyst til å blande et bilkjøp oppi det hele nå Bilen vår har kjøreforbud så svigermor og mannen har lånt oss den ene bilen sin. Vi er så utrolig takknemmelige
Typen bil vi trenger er det ikke flusst av på bruktmsrkedet oppi her hvor vi bor, så godt mulig vi må reise for å prøvekjøre/kjøpe. Der har mine foreldre tilbudt seg å prøvekjøre/legge ut for og eventuelt kjøre en ny bil opp til oss om det skulle dukke opp et passende eksemplar i nærheten. Litt himmelfallen
Foreløpig kikker jeg på en bil i Bergen og har kontaktet forhandleren, men håper nå nesten at det ikke går igjennom. Når det kommer til stykket har jeg faktisk ikke så lyst til å ta buss til Bergen for å kjøpe bil. Akkurat nå fortoner det seg som et digert berg å bestige
Nå har ryktet om graviditeten begynt å spre seg på bygda og det kommer gratulasjoner med jevne mellomrom Veldig koselig, men litt rart og da jeg ikke er så god på oppmerksomhet Men merker jo at folk blir genuint glade for tilskudd til bygda, det ble født én i fjor.
Vi fikk høre fra ei som ikke akkurat hadde n glimrende anmeldelse av ultralyden på sykehuset vi var på. Hun hadde opplevd nøyaktig det samme som oss, å få vite feil kjønn. Så hun gav ikke mye for spådommene deres Vi har jo såklart latt nysgjerrigheten fått vinne og har kikket på lappen vi fikk av jordmor etter ultralyden. Der står det at det ser ut som om vi venter en lillebror Det stemmer jo med hva jeg trodde jeg så, men jeg trodde jo jeg så jente første gang. Vi tror vel på både meg og spådommen omtrent like langt som vi kan kaste bilen tenker jeg Men samtidig føles det nå med en gang så mye lettere å knytte seg til Lille, selv om jeg gjør det med forbehold denne gangen. Vi kjøper ikke noe blått og har bedt svigermor holde eventuelle strikkeplagg nøytrale
Det er visst ikke så uvanlig virker det som, nå kjenner jeg to som har opplevd det. Men alle vi fikk høre jente og fikk gutt så kan jo virke som om det er vanligst.Jeg som trodde det var svært sjeldent å se feil kjønn på ultralyd nå i dag, med utstyret som er. Kan forstå at de er usikker om de ikke får komme til mellom beina på lille, men da sier de det også. Har en jente fra før og venter gutt nå, og det var ingen tvil på noen av de på OUL Er en skikkelig omstilling i hodet å forvente det ene men få det andre, selv om man senere føler at det selvfølgelig var akkurat han eller hun man skulle få
Det er så tøft med sånne familieforhold, godt du kunne kutte kontakten og beskytte deg selv. Og høres absolutt ut som du var i det rette med det har vært i lignende situasjoner med egen familie og det er så sårt og krevende. Trist rett og slett... Godt du har så mye godt på gang i ditt eget liv nå, tenk at du har en sprellende ålende fin liten tass inne i magen og at alt går bra!!! Jeg er så lykkelig på dine vegne fina22+0
Bare en uke igjen til 23+0 Går det an? Det er en helt utrolig følelse å sitte her med en liten akrobat i magen som snart når levedyktighetsgrensa, også denne gangen er det en enorm lettelse Likevel kjenner fortsatt på litt bekymringer for om alt er bra med Lille, om bevegelsene er for svake og om han dermed vokser for dårlig. Om han ikke ligger for langt nede og det merkelige faktum at når jeg kjenner livmoren stramme seg i en kynner kjennes det ut som om hele greia ligger kraftig til høyre. Magen blir hard bare på ene siden... Skal spørre jordmor om dette når vi skal inn dit litt etter 17. mai.
I sist svangerskap beklagde jeg meg en del over min tante og søskenbarn, kalt T og S. Kort sagt tar de seg til rette og gjør livet surere og vanskeligere for de fleste rundt seg. Jeg kuttet kontakten med dem da T gråt seg til at jeg måtte levere tilbake familiedåpskjolen vi såvidt fikk hatt på EM. (Var flere ting, men det var dråpen.) Silkedåpskjolen som min farmor sydde av sin og sine søstres brudekjole. Kjolen så dagens lys under krigen og knytter sammen så mange liv og generasjoner at affeksjonsverdien er uvurderlig
Uansett, i dag fikk jeg nyheter angående disse to som ikke overrasker, men jeg er fortsatt sjokkert, trist og kan ikke tro det. Må bare ventilere litt:
Jeg snakket sist med T i 2021 og det var desverre for å kondolere ettersom en av hennes to sønner, A, ble funnet død i sin leilighet i september det året. Jeg var knust, men fikk ikke gått i begravelsen fordi jeg måtte hatt med EM og det ville bli "et forstyrrende element".
Nå viser det seg at den gjenlevende sønnen, B, har kuttet kontakten med både T og S fordi disse prøvde å nekte ham hans del av arven etter broren Han fikk den til slutt, men mener at det er T&S sitt ansvar å unnskylde seg. Både mine foreldre og jeg er selvfølgelig fullstendig på B's side i dette. Jeg kan bare ikke fatte hvordan noen kan ofre barnebarn/tantebarn for noe så trivielt som stolthet - eller stahet eller hva søren det er. T har bare to barnebarn og S hadde et veldig nært vennskap til det eldste av disse, men dette også er bare kastet vekk, noe denne jenta såklart synes er veldig trist
Men på et vis føles det jo litt godt at flere har tatt et standpunkt og satt ei grense overfor T&S, føles som en bekreftelse på at jeg ikke overreagerte den gangen. (For jeg har vært redd for at det egentlig var jeg som var den store stygge ulven.) Samtidig ville jeg jo mye, mye heller hatt den glade smilende T ifra jeg var liten og det gode vennskapet jeg hadde med S da jeg var yngre. Huff, disse to skal alltid dukke opp og hjemsøke med jevne mellomrom.
Men men.
Det har vært masse sprelling, åling og snuing i magen mens jeg har luftet hodet og lettet hjertet her Lille fine
Kanskje dette går hele veien til mål i september!
Så dumt at du også har erfaring med sånne familiemedlemmer, det er virkelig bare trist og vondt når alt kommer til alt Sinne og frustrasjon også, men mest bare sørgelig.Det er så tøft med sånne familieforhold, godt du kunne kutte kontakten og beskytte deg selv. Og høres absolutt ut som du var i det rette med det har vært i lignende situasjoner med egen familie og det er så sårt og krevende. Trist rett og slett... Godt du har så mye godt på gang i ditt eget liv nå, tenk at du har en sprellende ålende fin liten tass inne i magen og at alt går bra!!! Jeg er så lykkelig på dine vegne fina
Tusen takkStor klem til deg
Ja jeg kjenner også på mye sinne og frustrasjon, tenker hele tiden på hvordan man kan løse konflikten selvom jeg vet at det er håpløst. Er bare trist og vondt ja... Kunne ikke folk bare oppført seg og vært snille med hverandre?Så dumt at du også har erfaring med sånne familiemedlemmer, det er virkelig bare trist og vondt når alt kommer til alt Sinne og frustrasjon også, men mest bare sørgelig.
Tusen takk Det er verkelig helt utrolig fantastisk å være gravid og så langt på vei igjen! Og takk det samme, 17+1 i dag sant? Lille fresita
Kjenner meg godt igjen i det du beskriver.Ja jeg kjenner også på mye sinne og frustrasjon, tenker hele tiden på hvordan man kan løse konflikten selvom jeg vet at det er håpløst. Er bare trist og vondt ja... Kunne ikke folk bare oppført seg og vært snille med hverandre?
Jaaa det er utrolig fantastisk!! Tenk at dere snart når levedyktighetsgrensa takk ja 17+2 i dag da hihi så utrolig lykkelig og takknemlig for lille fresita