HPV -vaksine

Min datter skal selvfølgelig ta denne og andre vaksiner som anbefales. Har tatt den selv (og måtte betale selv også).

Kjenner jeg blir skikkelig provosert av denne tråden som henviser til nettsider som presterer å si at «bare» 1-2% får kreft.

Håper Norge snart tar etter en del andre land hvor vaksinering er påbudt (med mindre det er medisinske årsaker til å la være naturlig nok).
 
http://www.nyttnorge.com/si-nei-til-hpvvaksine.html

Når det er kun ca 1% som får kreft, så syntes jeg rett og slett ikke at det er nødvendig. Heldigvis er dette valgfritt :)

Jeg fryktet litt at det var en slik kilde, slike kilder ødelegger enormt og skremmer mange.
Livmorhalskreft er den tredje vanligste krefttypen som rammer kvinner, og jo HPV viruset er en av årsakene.
Ja, det er valgfritt med vaksiner. Men de fleste er trygge og denne har jo blitt forsket på gjennom flere år.
 
Jeg fryktet litt at det var en slik kilde, slike kilder ødelegger enormt og skremmer mange.
Livmorhalskreft er den tredje vanligste krefttypen som rammer kvinner, og jo HPV viruset er en av årsakene.
Ja, det er valgfritt med vaksiner. Men de fleste er trygge og denne har jo blitt forsket på gjennom flere år.

Det er heldigvis bare en selv det går utover med denne vaksinen, om man ikke tar den. Det er verre med de som nekter å vaksinere barna sine for farlige smittsomme sykdommer som kan ta livet av de som ikke kan ta vaksine!
 
Det er heldigvis bare en selv det går utover med denne vaksinen, om man ikke tar den. Det er verre med de som nekter å vaksinere barna sine for farlige smittsomme sykdommer som kan ta livet av de som ikke kan ta vaksine!

Om man har viruset så kan man smitte andre med dette, så blir litt det samme tenker jeg.
Om min jente ikke kan ta vaksinen av helse årsaker så kan hun da bli smittet av noen som ikke gadd å ta den og kan da i verste tilfelle utvikle kreft. Men viktig å lære ungdom å bruke beskyttelse når de har sex slik at de slipper å utsette seg selv for smitte av dette og andre kjønnssykdommer.
Man kan ikke styre andre og hva de gjør med barna sine, så man får lære sine egne barn å beskytte seg selv og håpe på det beste :)
 
Jeg fryktet litt at det var en slik kilde, slike kilder ødelegger enormt og skremmer mange.
Livmorhalskreft er den tredje vanligste krefttypen som rammer kvinner, og jo HPV viruset er en av årsakene.
Ja, det er valgfritt med vaksiner. Men de fleste er trygge og denne har jo blitt forsket på gjennom flere år.
Hva er det å frykte? Jeg stoler dessverre ikke så veldig mye på Legemiddelindustrien. De LEVER av slikt! End of discussion ;) Meg om det!
 
Var veldig i tvil når vi fikk skrivet pga bivirkningene, men etter for og imot, ble det til at vi støttet vaksineringen og tok imot den;) Angrer absolutt ikke på valget og håper at tilbudet til guttene opprettholder til de også skal ta den:)
 
Det er heldigvis bare en selv det går utover med denne vaksinen, om man ikke tar den. Det er verre med de som nekter å vaksinere barna sine for farlige smittsomme sykdommer som kan ta livet av de som ikke kan ta vaksine!
Ja, uff så slem mor jeg er! Forkastelig kommentar! Den er valgfri!! Så hvorfor blir den ikke «tvang» hvis det er livsnødvendig? Skjønner at du ikke leser mye om vaksinasjon/medisinering generelt! Jeg gjør nemlig det.
 
Om man har viruset så kan man smitte andre med dette, så blir litt det samme tenker jeg.
Om min jente ikke kan ta vaksinen av helse årsaker så kan hun da bli smittet av noen som ikke gadd å ta den og kan da i verste tilfelle utvikle kreft. Men viktig å lære ungdom å bruke beskyttelse når de har sex slik at de slipper å utsette seg selv for smitte av dette og andre kjønnssykdommer.
Man kan ikke styre andre og hva de gjør med barna sine, så man får lære sine egne barn å beskytte seg selv og håpe på det beste :)

Åja. Har ikke lest meg nok opp på det, da er det viktig også ja.
 
Hva er det å frykte? Jeg stoler dessverre ikke så veldig mye på Legemiddelindustrien. De LEVER av slikt! End of discussion ;) Meg om det!

Nei, det må være opp til deg. Jeg er litt usikker på om helsenorge ønsker å ha fler pasienter, tror de har nok så derfor vil de nok ikke vaksinere hele befolkningen slik at de blir syke med en farlig vaksine.
Og jeg tror mer på våre helsemyndigheter enn en gjeng med frie mennesker som de kaller seg på siden du henviste til.
Ta overveide valg, men vær kildekritisk :) Vi får være glad at vaksineprogrammet vårt er frivillig, men jeg tror at det en dag blir tvang nettopp pga folk tror staten ønsker at vi blir syke og står da over vaksiner som redder liv :)
 
Er mange år til gutten min blir gammel nok, men da skal han nok ta den. Tar heller helsemessige råd fra myndighetene enn fra sider som hevder at jorden er flat :rolleyes:
 
Min datter skal selvfølgelig ta denne og andre vaksiner som anbefales. Har tatt den selv (og måtte betale selv også).

Kjenner jeg blir skikkelig provosert av denne tråden som henviser til nettsider som presterer å si at «bare» 1-2% får kreft.

Håper Norge snart tar etter en del andre land hvor vaksinering er påbudt (med mindre det er medisinske årsaker til å la være naturlig nok).

Enig!
 
Er mange år til gutten min blir gammel nok, men da skal han nok ta den. Tar heller helsemessige råd fra myndighetene enn fra sider som hevder at jorden er flat :rolleyes:
Jeg også

Så min ti år gamle gutt får når det blir hans tur om et par år og jentene følger etter
 
Altså 1% som får kreft av HPV mener jeg.
Hva vet du om det? Tror de fleste har mistet noen i familien til kreft dessverre.
Jeg har ikke mistet noen til kreft. Men av de jeg veit om og som bor her så er det mer enn 1 % som har fått det pga hpv virus. Det er tross alt smittsomt så vanskelig å holde styr på. Sikkert mange som er smittet og får kreft uten å vite det siden folk kvier seg til den testen. Den må jeg ta hver 6 mnd. Så ikke fortell meg at dette ikke er virkelig og noe de skal tjene penger på. Jeg skulle ønske jeg kunne tatt den som ung og sluppet dette. Sover ikke på den tiden det tar å få svar hver 6 mnd. Jeg hadde store celleforandringer grad 3 så slapp kreft men nære på. Min manns kollega døde av det. Min manns grandtante døde av det. Noen vi kjente en gang i tiden har det. Noen andre jeg kjenner til gjennom bekjente har det. Så du er heldig som kan si kun 1%. Da har du ikke opplevd nye av dette.
 
Nå er det mange år til noen av mine skal ha, men vaksinen skal de ha når den tid kommer :)
 
Back
Topp