Hormonutslett/melkeutslett på ansiktet

Miffy2017

Betatt av forumet
JuniJubel2021
Jenta mi er snart 5 uker og har de siste ukene fått en del utslett i ansiktet. De startet som små røde "kviser" men når ha noen av de begynt å flasse litt og blitt større. Noen har litt størknet puss i seg. Har snakket med lege og helsesøster og de mener at det er normalt. Synes hun ser helt forferdelig ut på ansiktet og får vondt av henne. Har dere noen råd til meg? Er dette noe som kanskje er litt mer "alvorlig" enn bare hormon/melkeutslett? Noe jeg kan smøre på? Har lagt ved bilder. Takker for svar!

92f777d598b2190d737514b0354ca9ef.jpg
c9c98425b42a68a3ff3a976d61f90446.jpg
 
Hei! Det er nok bare vanlig hormonutslett, da mi jente hadde det samme. Jeg fikk tips av en jordmor å smøre på en salve som heter brulidine, som er en bakteriedrepende salve. Da så utslettet mye bedre ut etter kort tid :)
Dersom salven ikke hjelper ville jeg kontaktet lege igjen.
 
Har du så lite tillit til fagfolk at du må spørre oss uten noe peiling? Om lege OG helsesøster sier det er normalt er det trolig det. Og så har jenta mi også sånne så ja hormonutslett er normalt.
 
Har du så lite tillit til fagfolk at du må spørre oss uten noe peiling? Om lege OG helsesøster sier det er normalt er det trolig det. Og så har jenta mi også sånne så ja hormonutslett er normalt.

Ja jeg har faktisk det! Fastlegen min er på ferie så jeg har gått til en vikarierende lege. Han er ikke noe flink i det hele tatt! Har null peil på det han snakker om! Opplevd det flere ganger. Så ja jeg spør dere, noen av dere har sikkert flere barn og mer erfaring.
 
Hei! Det er nok bare vanlig hormonutslett, da mi jente hadde det samme. Jeg fikk tips av en jordmor å smøre på en salve som heter brulidine, som er en bakteriedrepende salve. Da så utslettet mye bedre ut etter kort tid :)
Dersom salven ikke hjelper ville jeg kontaktet lege igjen.

Takk! Den skal jeg sjekke ut!
 
Jenta mi på en måned i dag har også sånt utslett. Riktignok ikke like mye, men ser det kommer og går. Har ikke smurt med annet enn morsmelk jeg. Hun fikk det allerede på sykehuset, og det var det de sa jeg kunne smøre på. Og de sa også at det ikke er farlig, og det er noe så og si alle babyer får. De sa det ville gå over av seg selv også.
 
Tassen her også har utslett nå. Tre uker gammel. Storebror hadde samme, og det går over av seg selv.
Men det ser litt sånn kvisete tenåring ut :joyful:
 
Det begynte å komme da vi var på sykehuset. Men de varte kun 1-2 dager og bare veldig små og kun røde prikker. Disse her er mer aggressive. Varer i flere dager opp mot 1-2 uker. Hun har litt på øret også. Hadde på hodebunnen også men de gikk over etter 5 dager. Men det er på ansiktet det er mer utbredt.
 
Jeg stilte bare et spørsmål.

Vel, når jeg reagerer på måten du skriver det på, så er det noe i måten du skriver det på. Husk at i kommunikasjon så består det av sender (deg), budskap (det du skriver), og mottaker (meg og alle andre her inne). Dette skal harmonere så godt som mulig for at budskapet skal bli lest slik du mener å si det. Så beklager om jeg leste det feil!
 
De to barna jeg har ammer (mellomste og minste) hadde/har slik også, jeg har ikke smurt de med noe, men som nevnt over så kan du prøve med brulidine siden det er såpass rødt.

Jeg bruker brulidine på min mellomste når han får varmeutslett o.l i ansiktet, og det hjelper veldig :)
 
Jenta mi er snart 5 uker og har de siste ukene fått en del utslett i ansiktet. De startet som små røde "kviser" men når ha noen av de begynt å flasse litt og blitt større. Noen har litt størknet puss i seg. Har snakket med lege og helsesøster og de mener at det er normalt. Synes hun ser helt forferdelig ut på ansiktet og får vondt av henne. Har dere noen råd til meg? Er dette noe som kanskje er litt mer "alvorlig" enn bare hormon/melkeutslett? Noe jeg kan smøre på? Har lagt ved bilder. Takker for svar!

92f777d598b2190d737514b0354ca9ef.jpg
c9c98425b42a68a3ff3a976d61f90446.jpg

Helt normalt. Du kan smøre morsmelk på om du ammer, ellers bare la det være.
Ikke vaske for ofte, og ikke bruk noen produkter i badevannet, annet enn evt. en ren olje.
 
Hvor lenge brukte dere brulidine før dere så bedring? Har brukt den i to dager og smører på to ganger om dagen. Har i tillegg kjøpt aderma krem og smørt på to ganger om dagen i en dag nå. Ser ikke så veldig mye bedre ut. Området er veldig rødt og tørt med tørre hudflaker. Synes nesten hun har blitt rødere etter at jeg begynte med kremene [emoji52][emoji29]
 
Synes du d blir verre og verre? Ring legen og vær litt ulvemamma [emoji171]
 
Det ser helt normalt ut! ♥ Men spør på helsestasjonen om du er i tvil :)
 
Var på helsestasjonen idag. De mente at det kunne være atopisk eksem. Fikk beskjed om å prøve ut mildison. Hvis det ikke hjalp så skulle jeg ringe legen sa de. Disse helsesøstrene sier veldig forskjellige ting hver gang. Får vel bare prøve ut mildison først da
 
Synes dette ser litt mer ut enn jeg har sett før så bra du konfererer med lege.
 
Min jente har like mye. På 6 ukers kontrollen mente legen det var helt normalt.
 
Back
Topp